Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å sette opp noen lamper?

 

Anyways, idag får jeg muligens dette kjøleskapet med meg hjem. :D Og det skal være på rommet mitt. ^^ (Til jeg flytter ut hvertfall)

Sier ikke nei til et gratis kjøleskap til en verdi av nesten 30'000. :)

Lurer på om jeg får lakt et vannrør til rommet mitt så jeg får isbit maskinen og vanndispenseren til og virke, for det hadde vært deiligt!

Grattis. Men må advare deg: om kjøleskapet bråker er det ikke særlig behagelig. Har selv kjøleskap på rommet, men jeg trekker ut kontakten om natta for at jeg skal få sove lettere.

 

Dette kan jo du også gjøre, bortsett fra hvis du har kjøtt og slikt inni da...

 

Jeg har et Whirpool combi-kjøleskap stående på rommet mitt nå og. Og ja det lager litt lyd, men når PCen min står på så overdøve den kjøleskapet, og PC lyden er mere behagelig enn kjøleskapet så det går greit for meg. :p

Dette side by side skapet som jeg fikk nå har noen ekstra vifter i seg da, så det kommer nokk til og bråke litt mere enn det jeg har nå.

Og hvor mye strøm det bruker bryr jeg meg ikke så sterkt om siden det ikke er jeg som betaler den regninga. Og det bruker jo ikke så mye mere enn et vanlig ett.

Lenke til kommentar
Og hvor mye strøm det bruker bryr jeg meg ikke så sterkt om siden det ikke er jeg som betaler den regninga. Og det bruker jo ikke så mye mere enn et vanlig ett.

 

Tydelig at du enda bor hjemme ja... Huff, utrolig lite gjennomtenkt tankegang.. :nei: Og joda, du har faktisk rett. Det bruker ikke mye mer enn et vanlig ett. Men I og med at dette blir kjøleskap nr 2 i huset og du har det for å slippe å gå ned trappa og 5 meter til kjøkkenet betyr at det blir en STOR forskjell i forbruk per bo-enhet.

Lenke til kommentar

Må faktisk gå OPP trappa og en lang vei til kjøkkenet. ;) Dessuten er det skape foreldrene mine bruker alltid fullt.

Men uansett, grunnet til at jeg tar det i første omgang er fordi at sjangsen for å få et så fancy (dyrt), bra kjøleskap skjer ikke så ofte, så jeg tar det med heim så jeg har det på rommet mitt til jeg flytter ut, noe som ikke er lenge til. Venter bare til at jeg er på mitt siste halvår som lærling (som er om et halvt år) så jeg tjener litt mere. Da flytter jeg nokk ut.

Et kjøleskap bruker ganske lite strøm og, det er jo kun når kompressoren går det bruker litt strøm, og det er ikke så veldig ofte.

Jeg jobber som hvtevare service, og nå står skapet her på testing, for å se om alt er som det skal før jeg tar det med heim. Skulle egentlig skrotes, men det vil ikke jeg at det skal bli. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Tenk på det strømforbruket du har på det kjøleskapet. En skikkelig klimaversting er du :)

 

 

I vannkraft-norge er det vel kanskje litt ironisk å kalle noen for klimaversting for strømforbruk. Vært mer produktivt å klage på plastemballasje, mangel på kildesortering etc.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Bilder av midlertidig nerdekrok :D quad screens ftw

 

tmp_krok_3.JPG

 

tmp_krok_2.JPG

 

Endelig blitt med i Flat-tv gjengen jeg og. ( ble en philips 42fpl3604H)

Så da måtte man jo handle inn skjermkort med HDMI

 

OT: mtp vinduer og kulde. er glassene av bra kvalitet og av nyeste type så isolerer de vel så bra som veggen.

er sååå mange hus som har ekstremt varmetap igjennom vinduene. hadde de kostet på seg 10k i nye glass feks. hadde man spart mye. skulle nesten vært subsider for slike tiltak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...