Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spoiler hvis det er mer enn ÉTT bilde?

 

Jeg skal ikke klage på regelen, men hvorfor?

Sånn at det skal gå raskere å laste siden, så man får lest teksten?

 

I en slik tråd så er det jo akkurat bildene vi vil se, og ikke alle kommentarene og diskusjonene rundt ting som ikke har noe med saken å gjøre. :p

Er iallfall litt irriterende da Opera (nettleseren) ikke laster spoilere før man åpner dem, så da vil det bli mye venting mellom hver post du skal se.

 

edit: leif

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Kommentar til ny regel: Siden vil bruke like lang tid på å laste, da bildene fortsatt hentes ned fra nettet. Lastetiden er ikke et godt argument.

 

Lastingen er ikke argumentet, kun oversikten i tråden. :)

 

 

(Forøvrig kom ikke regelen på mitt initaitiv, jeg fikk tilbakemeldinger på det fra brukere)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg har fiber :woot:

 

Var kanskje litt ot.

Fiber. :love:

Kan bare drømme om å få det hvor jeg bor, da jeg bor 1 mil unna nærmeste by.

 

Uansett.. </ot>

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har fiber :woot:

 

Var kanskje litt ot.

Fiber. :love:

Kan bare drømme om å få det hvor jeg bor, da jeg bor 1 mil unna nærmeste by.

 

Uansett.. </ot>

 

1 mil :omg:

 

Jeg bor ca 20mil unna nærmeste by (som er Tromsø)

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1 mil :omg:

 

Jeg bor ca 20mil unna nærmeste by (som er Tromsø)

 

Hm. Jeg går da ut i fra at du bor i et tettbebygget strøk?

Lenke til kommentar
Mtp. lastetiden er det sikkert enda et (forhåpentligvis synkende) antall folk som ikke enda har bredbånd?

 

Det er ingen måter vi kan forhindre lange lastetider på, annet enn å sette restriksjoner på bildene, noe jeg iallefall ikke har lyst til. Jeg tror andelen på modem er så lav at det ikke er noe å bekymre seg for. :)

 

 

EDIT: Et meningsløst innlegg er slettet.

 

Og hold dere til emnet, er dere snille. :)

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Det vil jo bli fryktelig uoversiklig med en tråd full av spoilere.

Dette er jo TROSS ALT en bildetråd. (Jeg bryr meg pent lite om å lese alle kommentarene iallfall, som "fin skjerm, hva kostet den??")

Sett nå heller begrensingen 5 bilder da, som i andre bildetråder.

 

Som sagt, så vil det bli mye venting og irritasjon med å måtte åpne masse spoilere for hver side.

Dette gjelder vistnok spesielt for Opera-brukere, men vi er det mange av.

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt problemet.

Bildene som ligger i spoilertaggen vil ikke lastes før du åpner den.

Det er akkurat det de gjør. De lastes, men blir skjult av litt JS-kode. Så man sparer ikke båndbredde ved å innføre denne restriksjonen..

 

Jeg ønsker denne regelen fjernet, men dette er ikke riktig måte å ta det opp på.

 

/off topic.

 

---------

 

Synes dere Hifi-utstyr også hører med i denne tråden, eller er den mer dedikert til datautstyr?

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt problemet.

Bildene som ligger i spoilertaggen vil ikke lastes før du åpner den.

DET ER AKKURAT DET SOM ER PROBLEMET!

Hvis det var en kommentar til et av mine innlegg, så ønsker jeg svært gjerne at du LESER litt bedre.

Når jeg da skal åpne en spoiler, så begynner bildene å laste.. så jeg må vente i noen sekunder før jeg kan se bildene.. Så når jeg skal åpne neste spoiler, så må jeg vente enda noen sekunder..

Dette er IRRITERENDE!

 

Hadde det bare vært så vel at alle bildene ble lastet når jeg først åpnet siden, så kunne jeg holdt på med noe annet mens jeg ventet på at siden ble lastet.

 

Det er akkurat det de gjør. De lastes, men blir skjult av litt JS-kode. Så man sparer ikke båndbredde ved å innføre denne restriksjonen..

...

 

I nettleseren Opera, så blir de IKKE lastet ned før du åpner spoileren. (legg merke til IKKE åpnet)

I nettleseren Firefox, så blir bildene lastet ned før du åpner spoileren.. Så her er ikke problemet like stort, selv om at det er irriterende å må åpne alle spoilerene manuelt for å se alle bildene i tråden. Det samme gjelder nok for Internet Explorer også, uten å ha testet dette.

 

 

<--- Legg merke til at det er en forskjell på de forskjellige nettleserene jeg nevner.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1 mil :omg:

 

Jeg bor ca 20mil unna nærmeste by (som er Tromsø)

 

Hm. Jeg går da ut i fra at du bor i et tettbebygget strøk?

 

 

Faktisk ikke. Bor veldig få folk her. Ganske rart at vi fikk fiber.

 

Bor så få her at skolen (1-10 klasse) er på ca 65 elever. Disse bor på en strekning på ca 2-3mil

Lenke til kommentar
Hvis det er et så stort problem for dere, så kan dere bare la være å åpne tråden. Hadde vært fint for oss som ikke har ett problem her hvis vi kunne slippe den forbanna survinga deres.

Det kan da fanken meg være omvendt.

Hvis det er så problematisk å åpne en bildetråd fordi at det er så mange bilder, så kan du og de 2-3 personene som føler det samme som deg, bare fortsette postingen i forum-caféen.

 

Det finnes flere tråder vet du.

Poenget med tråden er ikke å gjøre ting litt bedre for enkelte, og mye værre for andre.

Det må gå ann å finne en løsning på hva som gjør det enklere, uten bekostning av alt for mange andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...