Gå til innhold

beklager, men du kan ikke endre dette innlegget ?


Anbefalte innlegg

QUOTE (INGaR @ 23/01/2005 : 15:00)
QUOTE (@kd @ 23/01/2005 : 14:59)
Hw.no kanskje?  :roll:

Ja vel.

 

Men de respekterer både brukerne og kan ta i mot kritikk så du må ha feiltolket noe.

Normalt ja, men denne hendelsen beviser det motsatte.

Skjønner du ikke hvorfor, les Karmacom sine glimrende poster (orker ikke å gjenta alt en gang til).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (enden @ 23/01/2005 : 15:02)
Jeg ser ikke helt hvordan du har kommet til denne konklusjonen. Hele denne tråden startet da virkelig med at folk klaget på en innført funksjon. Denne er nå fjernet som en følge av dette. Er ikke det å inne feiltak? Angående det med tull så var da det svar på noe helt annet, som flere enn en oppfattet som tull. Jeg har ingen planer om å kaste meg inn i diskusjonen her, men jeg synes enkelte parter opptrer med ett litt for enkelt svart/hvitt-syn på verden bare for å fremme sin sak..

Med selvkritikk mener jeg at man må kunne gi en unnskyldning for å ha innført et tiltak uten å ha tenkt godt nok på hva dette kunne ha ført til, for då å ikke være tilgjengelige for info, pga. det er fredag kveld. Når man innfører et så omfattende tiltak på et så stort forum, synes jeg (og andre) det er en selvfølge at man må kunne gi info, uansett tid på døgnet. Det er tross alt dere som valgte å innføre dette tiltaket denne fredags-kvelden.

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 23/01/2005 : 15:07)
QUOTE (INGaR @ 23/01/2005 : 15:03)
Kan ikke du starte med den boikottingen din nå..  :roll:

Jeg poster ikke i andre deler av forumet, men jeg kommer til å fortsette å diskutere her.

Hva med å gjøre det omvendt? :dontgetit:

 

Forumet har forøvrig en veldig flott PM-funksjon.

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 23/01/2005 : 15:06)
QUOTE (enden @ 23/01/2005 : 15:02)
Jeg ser ikke helt hvordan du har kommet til denne konklusjonen. Hele denne tråden startet da virkelig med at folk klaget på en innført funksjon. Denne er nå fjernet som en følge av dette. Er ikke det å inne feiltak? Angående det med tull så var da det svar på noe helt annet, som flere enn en oppfattet som tull. Jeg har ingen planer om å kaste meg inn i diskusjonen her, men jeg synes enkelte parter opptrer med ett litt for enkelt svart/hvitt-syn på verden bare for å fremme sin sak..

Med selvkritikk mener jeg at man må kunne gi en unnskyldning for å ha innført et tiltak uten å ha tenkt godt nok på hva dette kunne ha ført til, for då å ikke være tilgjengelige for info, pga. det er fredag kveld. Når man innfører et så omfattende tiltak på et så stort forum, synes jeg (og andre) det er en selvfølge at man må kunne gi info, uansett tid på døgnet. Det er tross alt dere som valgte å innføre dette tiltaket denne fredags-kvelden.

Da lurer jeg på om ikke du bør revurdere din definisjon av ordet selvkritikk. Begrepet handler nemlig om å kunne se på egne handlinger, og vurdere det dithen at man kunne gjort ting på en bedre måte. Dettte har forumstyret, gjennom DesertGlow, ytret ganke kraftig i et tidligere innlegg, der det kommer klart fram at hverken gjennomføringen eller timingen var den beste. Det ligger vel også implisitt i at vedtaket ble omgjort relativt fort.

 

Når det gjelder en unskyldning så er det forhåpentligvis klart at dette har lite med selvkritikk å gjøre. Hvis du fortsatt mener en unskyldning er på sin plass, så har i alle fall jeg falt av laseet, så jeg håper du kan klargjøre hvorfor du mener dette for meg :)

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 23/01/2005 : 15:14)
Når det gjelder en unskyldning så er det forhåpentligvis klart at dette har lite med selvkritikk å gjøre. Hvis du fortsatt mener en unskyldning er på sin plass, så har i alle fall jeg falt av laseet, så jeg håper du kan klargjøre hvorfor du mener dette for meg :)

Fordi:

  • Dere innførte tiltaket en fredag kveld, uten å gi noe som helst info.
  • Når det kom info og spørsmål, så ble mye avfeid fordi det var fredag kveld. Men det var jo dere som valgte å innføre dette tiltaket akkurat da, så da burde dere være tilgjengelige.
  • Selv etter at de fleste hadde forstått at dette var et dårlig tiltak, så fortsatte visse personer å kverrulere, komme med eksempler på andre sider som har gjort det lignende osv.
Edit: Har nå fått mail tilbake fra Vegard, og jeg trekker meg nå ut av denne diskusjonen. Hadde dere skrevet det slik Vegard skrev det til meg med en gang, så hadde det ikke vært noe sak! :)

 

Edit 2: Jeg ber også om unnskyldning for at noen av postene mine kan ha vært lite seriøse, og for det som kunne oppfattes som et personangrep på DesertGlow.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Forumstyret såg eit problem. Me innførte eit strakstiltak som me håpte skulle løyse det problemet. Strakstiltaket vart fjerna igjen innen 24 timar når me såg at det skapte andre problem.

 

Vidare var i alle fall eit forumstyremedlem tilgjengelig på fredagskvelden, nemleg underteikna sjølv. Ingen tok kontakt med meg, og eg var tilfeldigvis ikkje innom tilbakemeldingar frå forumet den kvelden.

 

Forumstyret beklagar at me gjorde desse endringane uten å informere brukarane, men dette var som sagt eit strakstiltak. Måten me retta opp igjen på ting i etterkant er det derimot ingenting å kritisere ved, då me raskt innsåg at det var eit feilgrep, og vi ser difor ingen grunn til å ta imot kritikk på dette området.

 

Edit; ikkje alle medlemmane i forumstyret var einig med meg i å stenge tråden, så eg lar den stå åpen fortsatt.

Lenke til kommentar

QUOTE (Karmacom @ 23/01/2005 : 13:56)
*masse rart*

Jeg setter pris på at du i dette innlegget understreker det jeg skriver i mitt forrige innlegg om at du tydeligvis ikke leser hva andre sier. Det meste du skriver her er helt meningsløst fordi det stort sett baserer seg på antagelser du gjør, og ikke minst regelrette feil fordi du ikke leser hva jeg skriver, eventuelt overser det.

 

Jeg anser det som bortkastet tid å sitte og diskutere med folk som skaper seg en egen realitet og tillegger folk meninger som de hverken har eller har uttrykket.

Lenke til kommentar

Jeg synes hele saken burde være ferdig :-).

 

- De har forklart hvorfor det skjedde, noe som er forståelig

- Alt er i orden igjen

- Og man vurderer andre bedre måter å gjøre det på.

 

Så hvorfor diskuterer man fortsatt.

 

Synes styret og Admin gruppen har gjort mer enn nok for å rette opp denne saken.

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 23/01/2005 : 17:09)
Mulig jeg har misset noe stort her, men er det bestemt hva skal egentlig gjøres for at disse slette-sine-egne-poster-brukerne ikke skal slette alle sine poster? Og er det helt sikkert at vi får beholde editfunksjonen?

De som vi har sett har slettet store mengder av egne innlegg har vi sperret ute, ingen god løsning egentlig, men det enste tiltaket vi har mot det for øyeblikket. En mulighet er å gi slike brukere en egen gruppe som ikke har edit-rettigheter.

 

En eller annen løsning må vi finne. Vi skal se på muligheten for å implementere en funksjon som gjør at man kan legge alle redigeringer på en stack, slik at man kan kjøre rollback på enkeltinnlegg, noe som er nevnt tidligere i denne tråden. Dette ville i så fall vært den ideelle løsningen siden man ikke begrenser muligheten til majoriteten, samtidig som man unngår skade for folk som ønsker å ødelegge tidligere diskusjoner.

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 23/01/2005 : 17:03)
QUOTE (Karmacom @ 23/01/2005 : 13:56)
*masse rart*

Jeg setter pris på at du i dette innlegget understreker det jeg skriver i mitt forrige innlegg om at du tydeligvis ikke leser hva andre sier. Det meste du skriver her er helt meningsløst fordi det stort sett baserer seg på antagelser du gjør, og ikke minst regelrette feil fordi du ikke leser hva jeg skriver, eventuelt overser det.

 

Jeg anser det som bortkastet tid å sitte og diskutere med folk som skaper seg en egen realitet og tillegger folk meninger som de hverken har eller har uttrykket.

Si meg, hvilke deler av det jeg skriver er du har problemer med å forstå?

 

Jeg sier at jeg har trukket meg ut av diskusjonen , ergo du burde lese hva andre skriver istedet for å beskylde folk for å ikke lese poster, jeg har lest postene dine nitidig i saktefilm nærmest.

 

I tillegg har flere sagt at de synes tråden burde stenges og selv trukket seg, og en administrator var å stengte tråden her isted. Enda så åpner du tråden igjen for å provosere frem videre meningsløs diskusjon? Hva slags oppførsel er det fra en moderator? Akkuratt nå gjør du bare skade, istedenfor noen nytte.

 

Antagelser? Hvor langt vil du dra det? Bare si det rett ut: "Karmacom, jeg utfordrer deg til å legge frem bevis og kilder for det du utrykker, jeg utfordrer deg til å legge ut linker til 100+ store seriøse forumer som har edit-funksjon, jeg utfordrer deg til å installere 100 programmer og filme det slik at alle ser at det du sier ikke er antagelser, men ren og kjær fakte."

Kom med det, jeg må da kaste bort 2 dager i livet mitt på å fremhente allt materiell hvis jeg først skal gjøre det grundig, men det kommer til å bli på din bekostning når jeg legger frem resultatet.

 

Nei? Det er bare å si de magiske ordene.

 

Du gjør det igjen, kaller det folk skriver her for tull, denne gangen bruker du ordet "meningsløst", og du provoserer videre drittkasting begge veier, og du ignorerer at det finnes personer som muligens har mer greie på dette med forumer enn deg. Det må være fælt, tross alt, dette er jo en testesteron-konkurranse skulle man nærmest tro.

 

Du misbruker din egen autoritet her inne ved å gjenåpne en tråd en annen administrator har stengt bare for at du skal få det siste ordet. Du kan skrive ned på at det er en direkte anklage fra meg til deg, basert på fakta vi alle ser rett foran øynene våres her nå, dvs. en anklage med ubestridelig grunnlag, og jeg ser ingen annen løsning enn å klage det inn for forumstyret og eier av hw.no når en moderator misbruker autoriteten de har her inne.

 

Jeg skrev også at hvis du ville ta denne diskusjonen med meg, så kan du ta det via forumstyret eller PM, ikke her, men du respekterer jo absolutt ingenting av det noen ber om, du overtrår forum-reglene, du viser at 2 moderatorer tar 2 stikk forskjellige avgjørelser på kort tid, en stenger, så åpner du igjen for å få ditt siste stikk, i tillegg provoserer du enkeltbrukere ved å personalisere dem med egenskaper du vet lite om de innehar eller ei, som f.eks å tilegne meg med å beskrivelsen din av meg ("dine normale hersketeknikker" osv.)

Jeg har vært her i 3 uker, og ikke kommunisert med deg tidligere, du vet rent lite om hva jeg annser som normalt eller hva jeg driver med normalt/regelmessig uavhengig av hva du har sett av enkeltposter og gjort om din mening om som du da fremlegger som "fakta".

Slike personlige definisjoner av folk gjør at du egner deg absolutt ikke som moderator med autoritet over hverken dette forumet eller noe annet seriøst forum slik du oppfører deg og misbruker den autoriteten.

 

Nå sier jeg det igjen, skal du ta diskusjonen, ta det i PM, hva deg og meg anngår her i denne tråden, så er diskusjonen slutt.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

QUOTE (Karmacom @ 23/01/2005 : 18:34)
alt mulig

QUOTE (kilogram)
Edit; ikkje alle medlemmane i forumstyret var einig med meg i å stenge tråden, så eg lar den stå åpen fortsatt.

 

Hadde du lest tråden litt bedre hadde du sett at det var kilogram, og ikke DesertGlow, som åpnet tråden. Hvis tråden hadde vært stengt, og han ville ha postet et innlegg i tråden, kunne han ha gjort det, uten og åpnet tråden.

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

1. Jeg har ikke åpnet denne tråden igjen etter at den ble stengt for å legge inn et svar til deg. Igjen er dette en antagelse fra din side. Det er flere enn meg som er administrator for dette forumet, og alt som skjer her svirrer ikke rundt mine meninger. Jeg gjentar: Jeg har _ikke_ åpnet denne tråden nå. Du bør tenke deg om to ganger før du kommer med slike beskyldninger.

 

2. Jeg har IKKE påstått at 100 av de største forumene på nett ikke har edit-funksjon. Hvor du tar dette fra aner jeg ikke.

 

Når det kommer til det at jeg ikke respekterer ditt ønske om å ta denne tråden privat, blir dette ganske håpløst. Du legger inn et langt innlegg der du legger ut masse usannheter, og så påstår du at det skal få stå uimotsagt fordi du ikke gidder diskutere det lenger?

 

Som sagt tidligere: Det er meningsløst å diskutere med deg, da du tillegger andre meninger som de ikke har.

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 23/01/2005 : 18:49)
QUOTE (Karmacom @ 23/01/2005 : 18:34)
alt mulig

QUOTE (kilogram)
Edit; ikkje alle medlemmane i forumstyret var einig med meg i å stenge tråden, så eg lar den stå åpen fortsatt.

 

Hadde du lest tråden litt bedre hadde du sett at det var kilogram, og ikke DesertGlow, som åpnet tråden. Hvis tråden hadde vært stengt, og han ville ha postet et innlegg i tråden, kunne han ha gjort det, uten og åpnet tråden.

Jeg leste det før jeg skrev posten, og betyr rent lite. Det skjedde kort tid etter at jeg så DesertGlow lese og svare igjen. Jeg kommer til å stå for det at DesertGlow har aktivt vært med på veto om å åpne denne tråden for egne formål,

tåler de ikke det, så kast meg ut, har ingen glede av å være bruker på et sted hvor moderatorer vakler frem og tilbake på så mange ting på så kort tid, i beste fall gir det brukerne veldig liten tillitt til moderatorer.

 

 

Og jo deg, du har nektet for det med 100+ forumer osv ved å si generelt at alt jeg skriver er basert på antagelser og er meningsløst uten å gå inn i konkrete detaljer ei heller gå inn i konkrete detaljer om hva gjenstående du skulle ha vært enig i.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Du får leve i din verden der du tror at alle dine antagelser er korrekt, uten å se på fakta, det kan ingen hindre deg. Det er i grunn ditt tap.

 

Forøvrig har jeg ikke sagt at alt du sier er feil, jeg har sagt at "det meste" du skriver er meningsløst. Mye av grunnen til at det er meningsløst er ikke fordi det nødvendigvis er feil, men fordi tillegger meg meninger jeg ikke har eller fordi du trekker inn ting som ikke har noe med saken å gjøre. Disse 100 forumene er noe du som trakk inn, uten at det hadde noe med diskusjonen å gjøre.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden er denne tråden åpnet igjen?? Ettersom DesertGlow hevder det ikke er han, hvem er det da?

 

DesertGlow, du skal ikke snakke om at Karmacom bruker dårlige eksempler. Det var du som kom med det utrolig dårlige eksempelet at hos VG lar de ikke brukere redigere postene sine. Det er rett og slett helt patetisk at du, som medlem i forumstyret, hevder at andre trekker inn ting som ikke har noe med saken å gjøre, når du kommer med fantastisk dårlige eksempler selv. Dette med hundrevis av forumer som lar brukere redigere postene sine er meget rellevant, iallefall mye mer rellevant enn at hos VG lar de ikke folk gjøre det!

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...