Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ditt syn på nasjonaleprøver


Er det rett å boikotte de nasjonale prøvene?  

260 stemmer

  1. 1. Er det rett å boikotte de nasjonale prøvene?

    • Ja
      138
    • Nei
      105
    • Nei, men jeg skal/har skrevet et lite "brev" om det jeg mente.
      6
    • Ja, men jeg skal/har skrevet et lite "brev" om det jeg mente.
      11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Tror det dreier seg mer om latskap enn prinsipp når elever skulker unna disse prøvene, uansett hva de prøver å gi inntrykk av.

 

Ja til fritt skolevalg, forresten.

Lenke til kommentar

jeg er elevrådsrepensentant og får vite en del, jeg boikotter ikke av latskap.

Altså det du sier at får å bo i et bra strøk må du stemme høyre? altså

Lade er faktisk ett av de beste strøkene i tr.heim sikkert mange som stemte høyre men mange stemte også andre parti. Hva gjør lade til ett av de beste strøkene?

  • De fleste tjener over gjennomsnitte hær
  • Godt miljø
  • Lade har det meste av det en by trenger
  • Lade ligger litt på utkanten av tr.heim

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
overbeviser joachimR at folk i byens beste strøk trenger ikke å stemme høyre

Lag en ny tråd. Man kan forresten stemme Høyre og samtidig være uenig med utdanningsministeren.

 

Når man leser Elevavisen innser man at elever flest neppe tar skade av å møte litt hardere krav.

Lenke til kommentar

Nasjonale prøver er bare ett skritt mot å liberalisere skoleverket. Man skal få skolene til å "konkurere" mot hverandre. Blir resultatet dårlig vil færre elever søke seg dit og det resulterer i mindre spenn og såkallte "svake" elever og et enda dårligere resultat neste gang. Får å få ungen sin inn på en god skole vil flere bli villig til å punge ut for privatskoler. Det vil også resultere i det samme som har skjedd i samtlige andre land man har innført standardiserte prøver for å ettersigende fastslå kvaliteten på skolene, at mye undervisning blir rettet direkte mot å gjøre det bra på prøvene. Man terper på det man tror kan komme på prøven, lærer å få poeng selv om man ikke vet svaret etc. Med andre ord, undervisningen blir dårligere.

 

At prøvene skal kunne fortelle noe om undervisningen er også vrøvl. Flere fagpersoner har vært ute i pressen og slaktet prøvene for å ikke si noe som helst om elevenes styrker og svakheter, hva de sliter med og hvorfor.

 

@JoachimR: Med propaganda fra elevorganisasjonen så mener du vel propaganda fra elevene? Elevorganisasjonen er en demokratisk organisasjon om du ikke viste det.

Lenke til kommentar
At prøvene skal kunne fortelle noe om undervisningen er også vrøvl. Flere fagpersoner har vært ute i pressen og slaktet prøvene for å ikke si noe som helst om elevenes styrker og svakheter, hva de sliter med og hvorfor.

Prøvene kan fortelle om skolens elever på generell basis ligger an i forhold til landsgjennomsnittet. Hvis en skole skulle ligge langt under det som er vanlig kan en begynne å se på "elevenes styrker og svakheter, hva de sliter med og hvorfor". Jeg ser ikke at prøvene skal være noe verre enn å late som at alt er i sin skjønneste orden. (Bortsett fra at skolebygget trenger et strøk med maling)

Lenke til kommentar

La oss heller gi lærerne ei skikkelig nasjonal prøve. Så kan vi se hvor vi har de dårligeste og bese lærerne. Også får vi det publerisert på internett og media.

 

"Se skolen med de BESTE lærerne!"

 

"Xskole har de beste/dårligste lærerne/kunnskapene"

 

Se for dere dette i kombinasjon med fritt skolevalg..

Lenke til kommentar
overbeviser joachimR at folk i byens beste strøk trenger ikke å stemme høyre

Lag en ny tråd. Man kan forresten stemme Høyre og samtidig være uenig med utdanningsministeren.

 

Når man leser Elevavisen innser man at elever flest neppe tar skade av å møte litt hardere krav.

Selvsagt kan man det, men hvis dette ikke er Trondhjems svar på Tveita tviler jeg på at foreldrene "stiller opp for ham" fordi han skulker.. Blandt annet fordi de selv støtter systemet.

 

Elevavisen beviser at man lærer å klage på alle. Hvor mange innlegg der forteller deg at "Clemet" er dum? SKyld heller på Hærnes som innførte reform 97 da.. Men nei, slikt lærer man ikke av lærere.. Språklig sett ser det også ut som mange trenger enn oppussing, deg inkludert, du gutt fra Lade Ungdomsskole.

 

Nasjonale prøver er bare ett skritt mot å liberalisere skoleverket. Man skal få skolene til å "konkurere" mot hverandre. Blir resultatet dårlig vil færre elever søke seg dit og det resulterer i mindre spenn og såkallte "svake" elever og et enda dårligere resultat neste gang.

 

Slik liker sosialistene og fremstille det.. Konkurranse er en viktig ting, og det at man gjør det dårlig en gang, betyr jo slettes ikke at man gjør det dårlig neste gang også. Dessuten er dette resultater fra ungdoms og barneskoler, hvor de fleste går på sin nærskole, og de færreste vil vel flytte ungen sin kun etter et dårlig resultat.

 

Men ja, skoler med gode lærere må jo få penger nok til å belønne sine lærere, slik at man holder på dem.

 

 

@JoachimR: Med propaganda fra elevorganisasjonen så mener du vel propaganda fra elevene? Elevorganisasjonen er en demokratisk organisasjon om du ikke viste det.

Wow... Så demokratisk at de godtar kollektiv innmeldelse av de aller fleste medlemmene sine.. Det kalles demokrati.. Ledelsen deres er jo tydelig sosialistisk, noe deres respektive lærere sikkert er glade for. Men å stadig oppfordre til streik og annet tull, er så tøvete at de thalve hadde vært nok. Elevorganisasjonen skal ALDRI få min støtte!

 

 

Men det verste for vårres del er att nasjonale prøvene kommer i den tia årsprøvene er..

 

good night btw.

Som sagt ett par ganger, tror jeg du bare kan ha godt av om skolen din kan få ytterligere midler til norskundervisningen. Det er til ditt eget beste at du ikke saboterer det. Så vidt jeg har forstått skal det også utarbeides en individuell profil av hver elev i klassen.

 

jeg er elevrådsrepensentant og får vite en del, jeg boikotter ikke av latskap.

WOW! Kan jeg ta på deg? Du er ELEVRÅDSREPRESENTANT! Utrolig!! Går det an?

 

Hva du nå enn heter/kaller deg, det er ikke så stort, og den infoen du får vite får jo alle de andre vite dagen etter når referaten kan hentes.. Nei, du er jammen spesiell og får vite mye mer enn de andre.. For ingen andre har vært elevrådsrepresentant nei..

 

Jeg blir rett og slett trist av å se deg. Du tror til og med selv at det ikke er av latskap du boikotter. Det er så naivt og tro. Det er en hjernevasking som har pågått over lengre tid, som har fått deg til det. Men det er deg selv du ødelegger for, og din skole naturligvis. Og ikke minst, din lærer. Du har da like mye grunn til å boikotte en hvilken som helst annen prøve.. "ÆÆÆSJ; jeg vil ikke ha prøve i naturfag nå, nei forresten, kan jeg ikke boikotte den? Da er det jo ikke skulk?!" YEAH RIGHT er mitt siste ord til dine forklaringer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...