Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ditt syn på nasjonaleprøver


Er det rett å boikotte de nasjonale prøvene?  

260 stemmer

  1. 1. Er det rett å boikotte de nasjonale prøvene?

    • Ja
      138
    • Nei
      105
    • Nei, men jeg skal/har skrevet et lite "brev" om det jeg mente.
      6
    • Ja, men jeg skal/har skrevet et lite "brev" om det jeg mente.
      11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående karaktersystemet, så fikk vi forklart det slik at A1-C2 ikke kan omregnes til en generell 1-6-karakter. Dette er fordi skalaen på de nasjonale prøvene er en internasjonal standard - etterhvert som man utvikler ferdigheter skal man stige på den skalaen, uavhengig av klassetrinn. Med andre ord; En sekser i åttendeklasse, er ikke en sekser på VK1 - men en B2 i 8.-klasse er fortsatt en B2 på VK1.

 

Kanskje det oppklarte litt - såfremt vi har fått det forklart riktig, det høres ihvertfall logisk ut.

Lenke til kommentar
Likte IKKE prøva vi hadde idag. Hva faen er vitsen med å spør 10. klassinger om meningen med livet? Det jeg skrev var bare et virrvarr av tanker som var inni hodet mitt.

Vitsen er vel kanskje og se skriveferdigheter hos norsk ungdom...

vi trenger ikke noe prøve for æ lære å skrive bedre

Touch-kurs blir også vanligere og vanligere i norsk skole... Har kanskje ikke nådd din skole enda..

Lenke til kommentar

Tror touch-kurs er innlagt i lærerplanen for øk-inf grunnkurs i allmenne fag.

 

det sa hvertfall læreren vår.

 

KaYcH: så vidt meg bekjent får ikke lærerne betalt for å rette andre prøver heller. dette holder ikke til boikott.

kommer sikkert en eller annen genial kommentar på at de prøvene ikke er selvvalgte blabla, men tenk først på om du tror lærerne vil jobbe uten overtid med selvvalgte prøver. det går jo for det samme.

Endret av Imposter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...