Gå til innhold

Kan jeg slå sammen igjen Partisjoner?


Anbefalte innlegg

For en tid tilbake delte jeg 'System-disken' opp i to deler; en til OS & installs og en til lagring. Nå har det seg slik at jeg vil bruke denne disken i en ''server'' og ikke trenger 50 GIG til installasjoner lengre. Ønsker altså og få HDD'en tilbake slik den var før. Hvordan går jeg frem? Brukte Partition Magic 8 til å partisjonere disken i utgangspunktet. Er jeg inne på rett funksjon i printscreen'et under? Vil helst ikke gjøre noe galt her skjønner dere. ;)

 

edit: skrivefeil i topic

post-62-1105984726_thumb.jpg

Endret av suzze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merge.

Ja, du er på rett spor her. Kan igrunnen ikke gå galt. :thumbup:

Litt sent ute her, men jo....her kan alt gå galt.

 

Partition Magic har en lei tendens til å gå på tryne når det absolutt ikke må gå galt. Når du skal bruke PM, du ta backup først. Sannsynligheten for at du må formatere etter bruk er stor.

 

Hvis du har brukt PM og alt har gått bra,....ja da har du, etter min oppfatning, bare hatt flaks.

 

Det eneste jeg tør å bruke PM til er å forandre størresle på partisjoner. Og da er pulsen høy. Men klok av skade har jeg da backup av alt.

Lenke til kommentar
Merge.

Ja, du er på rett spor her. Kan igrunnen ikke gå galt. :thumbup:

Litt sent ute her, men jo....her kan alt gå galt.

 

Partition Magic har en lei tendens til å gå på tryne når det absolutt ikke må gå galt. Når du skal bruke PM, du ta backup først. Sannsynligheten for at du må formatere etter bruk er stor.

 

Hvis du har brukt PM og alt har gått bra,....ja da har du, etter min oppfatning, bare hatt flaks.

 

Det eneste jeg tør å bruke PM til er å forandre størresle på partisjoner. Og da er pulsen høy. Men klok av skade har jeg da backup av alt.

Jeg har ikke samme erfaring som deg. Har brukt "merge", forstørret/forminsket partisjoner, lagd nye partisjoner osv. mange ganger uten problemer. Jeg bruker ikke den nyeste versjonen. Den er etter hva jeg har hørt, ikke helt god. Husker ikke akkurat hvilken versjon jeg bruker, men den er i 7 serien.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
edit: error-meldingen i sin helhet:

 

Error 1609 while executing Batch

 

Error 1609: Lost Clusters, Clusters 13996-13996

La "chkdsk" sjekke disken din (du bruker xp etter det jeg kan se).

"Enkleste" veien er å høyreklikke på disken(e)/partisjonen(e) velge properties->Tools->Error-Checking. Kryss av for auto fix og bad sector test, dvs. de 2 valgene du har :)

Event. kan du ta "dos" veien skriv inn følgende linje i dos-modus ("Run->cmd") eller bare kjøre den via "run".

 

chkdsk c: /f/r

 

Om det er en annen partisjon en c: kan du event. legge til /x.

PartitionMagic har dessuten errocheck innebygget, samt "link" til windows feilsjekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...