Gå til innhold

Nye hodetelefoner, skikkelig kraftige. Hvilke?!


Anbefalte innlegg

Hei og hopp igjen.

 

Jeg har nå KOSS UR40, og ja, de lager lyd, og ja de er helt greie.

 

Men etter jeg skaffa meg noen gode Cerwin Vega høytalere har min avhengighet av god, ren og ikke minst kraftig lyd tatt helt overhånd. Så på LAN-partys og til stillebruk hjemme trenger jeg noe som kan samsvare til mine CW V12-F.

 

Så spørsmålet er:

 

Noen som kan anbefalle noen skikkelige kraftige hodetelefoner, med massiv bass, stort frekvens omeråde, god last med dB og med relativt store elementer. ?

 

Med dette skal jeg og ha en hodetelefon-forsterker. Eller en liten forsterker som jeg kan ha med på LAN-partys, ute på gata så klarer jeg meg. ;). Og gjerne et duganes lydkort, trenger ikke å være noe 5:1 elns. Bare et med bra signaler. Det jeg har no er intigrert i hovedkortet. Noe som ikke er så stats.

 

Og alt dette vil jeg gjerne ha til en ganske så billig penge. Jeg kan ikke nevne noen sum nå, for jeg er ikke helt sikker på hvor mye det er for det jeg spør etter.

 

Håper på et mangfold av svar.

 

Takker for alle svar.

 

Mvh

Lyd entusiast Audun B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, men denne frasen: "Men etter jeg skaffa meg noen gode Cerwin Vega høytalere har min avhengighet av god, ren og ikke minst kraftig lyd tatt helt overhånd" Her er det noe som ikke stemmer. Greit Cerwin Vega spiller høyt og kraftig, men ren og god lyd er det så definitivt ikke. (Jeg har iallefall aldri hørt en Cerwin Vega som spiller fint) Cerwin Vega har høy party faktor, på godt og vondt.

Ta vare på høytalerene dine iallefall, ellers kan det bli dyrt for deg. (har en del kammerater som kjøpte Cerwin Vega, men hadde kun råd til å ha de noen månder, da hadde det blitt byttet 3-4 diskanter og 2-3 basser!)

 

On-Topic:

 

Disse gir meg frysninger

 

Sennheiser 650, de koster noen kroner, men er verdt det. I mine øyne.

Lenke til kommentar

Det er ikke semska skinn på Sennheiser HD650, det er velur. Men det er mykt og godt uansett.

 

Nå har jeg aldri hatt så veldig mye til overs for hele lydbildet til CV, men som party-høyttaler funker de absolutt greit.

 

I hodetelefon-verdenen kommer vel Beyerdynamic DT770 og Ultrasone PROline 550 nærmest bassen til CV. DT770 må nesten ha en forsterker, mens PROline'en greier seg uten. Lyden vil bli bedre (og høyere) med forsterker, dog.

 

Begge disse to spiller mer enn høyt nok med en forsterker til å drive dem. Høyere enn hva som er behagelig for meg, ihvertfall.

 

Er det KUN lydtrykk/volum du er ute etter, er Beyerdynamic DJX-1 et godt alternativ. Denne tåler 3 watt med effekt, og det er mer enn hva øra til folk flest tåler. Sony har også en slik DJ variant som tåler like mye effekt, men får ikke noe særlig skryt for lyden ellers.

 

Det er ikke noe vits å gå under 1.000,- her, da ting tåler ikke så mye effekt, og hvis de presses, forvrenger det ille.

Lenke til kommentar
For det første, men denne frasen: "Men etter jeg skaffa meg noen gode Cerwin Vega høytalere har min avhengighet av god, ren og ikke minst kraftig lyd tatt helt overhånd" Her er det noe som ikke stemmer. Greit Cerwin Vega spiller høyt og kraftig, men ren og god lyd er det så definitivt ikke. (Jeg har iallefall aldri hørt en Cerwin Vega som spiller fint) Cerwin Vega har høy party faktor, på godt og vondt.

Ta vare på høytalerene dine iallefall, ellers kan det bli dyrt for deg. (har en del kammerater som kjøpte Cerwin Vega, men hadde kun råd til å ha de noen månder, da hadde det blitt byttet 3-4 diskanter og 2-3 basser!)

 

On-Topic:

 

Disse gir meg frysninger

 

Sennheiser 650, de koster noen kroner, men er verdt det. I mine øyne.

Har siklet litt på HD650. Ihvertfall å preøve å høre på de. Men det er jo ingen "vanlige" butikker som har de. Har du noen tips angående det?

 

AtW

Lenke til kommentar

Finnes det noen hodetelefoner som gir like bra trykk i bassen som beyerdynamic DT 770 og som samtidig klarer diskanten nydelig ?

 

Anyway : Jeg har Sennheiser HD280 Pro, et sett jeg synes er meget bra.. Det kan virke som det er litt lite bass i dem, (spesielt de første timene) men spill sanger hvor det skal være bass, og du vil absolutt være fornøyd med trykket i dem. Mange billig headset har en tendens til å la bassen dominere ved at det blåser trykk i dem ved de minste basstoner. HD280 Pro (og andre dyrere hodetelefoner) gir mye mer riktig bassgjengivelse og leverer bass der det skal være bass. Når du først blir vant til dette, vil du bli veldig fornøyd. I tillegg har 280 Pro en veldig dyp fin bass. Samt en ekstrem lukket konstruksjon (demper 32 db) er dette et kupp til 1200 kr.. Og sist men ikke minst, de er lettdrevne (64 ohm) og fungerer meget bra i et vanlig lydkort. Dog, bedre i forsterker. (kan skaffes på www.hpx.no)

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Takk takk.

 

Dette var mer en jeg hadde forventet. Men er vi fornøyd, nei. :p

Har litt problemer med å finne de som det ikke er noen link til. Hva med å slenge inn en link eller to da?

 

Og ja, kanskje CV ikke er for de fisefine ører der ute, men i forhold til mitt gamle Creativ 4:1 annlegg så er dette perfeksjon på det høyeste. Men det er jo så.

 

Og bare for å for å informere, jeg leter etter hodetelefoner, og IKKE headsett, for dere som blander de. Hodetelefoner, ofte lukkete litt større og uten mic.

 

Skal du ha en god hodetelefon, forsterker og lydkort så er prisen deretter.

 

Dette her er det jeg skal ha meg.

- Sennheiser HD650 fra 3000 - 3500,-

- Rega Ear forsterker ca 2000,-

- E-MU 0404 1200,-

Har den førstnevnte og forsterkeren er på vei.

 

Prisen kommer fort opp i en 6-7000kr

 

Dette er en smule overkill, men men. Hva med noen link til den hodetelefonforsterkeren og lydkortet da? :yes:

 

Mvh

Audun

Lenke til kommentar
sennheiser klokken her får du mye for pengene, lager status=på vei (disse er en bra pris også)

De var jo ikke så verst. Bra frekvens område og. Men ikke som HD 650. Men de var jo en smule dyre da. Men synes de var en smule lettdrevne. Jo tyngere jo mer powwa, ( er det ikke det da?!) :D

 

Du har vel ikke en fin liten forsterker som passer bra til disse vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...