Gå til innhold

Nye hodetelefoner, skikkelig kraftige. Hvilke?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du muligheten ville jeg ha testet Stanton DJPro2000S, har disse selv og er helt utrolig fornøyd, veldig lettdrevne og heftig lyd, OBS ikke zennheiser(? ) lyd... forskjellen kan vel best beskrives slik:

 

 

Zennheiser= en yndig Geisha som smyger seg rundt hodet ditt og maserer øregangene dine til uante høyder av nytelse.. raffinert og lækkert.

 

Stanton= Villmann som klatrer opp på skuldrene dine og bruker hodet ditt som stortromma i 17 Mai toget.. Rått og brutalt, og ikke ser de(t) så pene ut heller. Men gud så rått!

Stanton

Masse heftig lyd, helt lukkede, og null forvrengning. Frekvensområdet er ikke så godt som noen av de som tidligere har blitt nevnt her, men jeg tror ikke mine ører klarer å oppfatte ytterpunktene i frekvensområdene uansett.

Disse har jeg brukt i over 5 år, både på DJ jobb og i stua foran TV eller dataspill.. prefekt til alt, også på bussen. Zennheiserene mine gjorde at gamle damer pirket meg på ryggen og ba meg skru ned når jeg satt på bussen(halvlukkede). Med disse er det bare å pøse på, du gir deg før de gjør det, og veldig lite lyd slippes inn og ut.

 

Uansett hvilke klokker du bestemmer deg for anbefaler jeg at du tester de personlig før du kjøper, smaken er som baken vettu. Gødd løkk uansett :thumbup:

 

EDIT: en link til= statonmagnetics

Endret av BlondGod
Lenke til kommentar

Hey, jeg har sett litt på Sennheiser HD 555 og Sennheiser HD 595. På de dyreste Sennheiserne står det at ledningen går annt å bytte ut, går det annt på disse og? Jeg har nemlig ødelagt alle headsettene mine med å få ledningen til å ryke og nå ønsker jeg et headsett jeg kan ha over lengre tid. :whistle:

Lenke til kommentar
Hey, jeg har sett litt på Sennheiser HD 555 og Sennheiser HD 595. På de dyreste Sennheiserne står det at ledningen går annt å bytte ut, går det annt på disse og? Jeg har nemlig ødelagt alle headsettene mine med å få ledningen til å ryke og nå ønsker jeg et headsett jeg kan ha over lengre tid. :whistle:

Går på mine ikke spesielt dyre sennheisere ihvertfall. Men det er vel bare å åpne de å lodde? Det gjorde jeg ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar
Finnes det noen hodetelefoner som gir like bra trykk i bassen som beyerdynamic DT 770 og som samtidig klarer diskanten nydelig?

 

 

Dei kallast sony MDR-V700DJ....har brukt dei i 1.5 år no...å eg har aldri hatt noke så deilig på øyrene mine!!! Eg veit da atte skulle eg kjøpt nye øyretelefonar så skulle da ikkje vore snakk om noken andre enn dei, kosta ka da kosta ville!!! Du sa du ville ha trykk, 3000mW er veldi masse :p

 

headphones7ed.jpg

 

Francis :D

Endret av paulinfrancis
Lenke til kommentar
Skal du ha en god hodetelefon, forsterker og lydkort så er prisen deretter.

 

Dette her er det jeg skal ha meg.

- Sennheiser HD650 fra 3000 - 3500,-

- Rega Ear forsterker ca 2000,-

- E-MU 0404 1200,-

Har den førstnevnte og forsterkeren er på vei.

 

Prisen kommer fort opp i en 6-7000kr

De har E-MU 0404 med CUBASIS fullversjon for kr 1295,- på Luthman Norway.

 

Er det en grei pris? :roll:

 

Det er ikke phones-uttak (kun 2x line out analog) på dette kortet, så jeg regner med at man evt benytter phones via forsterker av noe slag?

 

Med respect :dribble:

Lenke til kommentar

Vil stikke inn Sennheiser 212PRO DJ her oxo, i og med at det er noen veldig fine klokker med bra trøkk, dårlig toppfrekvens, men nå hører ikke øret lenger enn til 21-22 KHz uansett. Frekvensområde: 12-19000 Hz... Har hatt de i et halvt år, og planlegger kjøp av sennheiser 650, men disse er utrolig bra til at jeg kun betalte 600 kr i england for de :yes: hehe...

Lenke til kommentar
Vil stikke inn Sennheiser 212PRO DJ her oxo, i og med at det er noen veldig fine klokker med bra trøkk, dårlig toppfrekvens, men nå hører ikke øret lenger enn til 21-22 KHz uansett. Frekvensområde: 12-19000 Hz... Har hatt de i et halvt år, og planlegger kjøp av sennheiser 650, men disse er utrolig bra til at jeg kun betalte 600 kr i england for de :yes: hehe...

lyden blir som regel bedre på de høye tonene når toppfrekvensen er høyere, selvom ikke det mennsklige øret kan høre noe spesielt mer enn 20khz..

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Dei kallast sony MDR-V700DJ....har brukt dei i 1.5 år no...å eg har aldri hatt noke så deilig på øyrene mine! Eg veit da atte skulle eg kjøpt nye øyretelefonar så skulle da ikkje vore snakk om noken andre enn dei, kosta ka da kosta ville! Du sa du ville ha trykk, 3000mW er veldi masse :p

 

headphones7ed.jpg

 

Francis :D

Har de jeg også, de spiller høyeren enn ørene dine låler for å si det sånn!

Også går de helt ned i 5hz !! det er dypbass!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...