Gå til innhold

Fotokonkurranse. Diskuter ting rundt konkurransen!


Anbefalte innlegg

Syntes faktisk at det burde være en liten jury som bestemmer, fremfor å stemme i en avstemmning. :|

Altså, en jury er jo originalt ment som å være mennesker fra alle jobber, grupper, interesser osv. Slik at man skulle få en rettferdig avgjørelse.

 

Vi på forumet, altså alle brukerene, representerer nok meget mange forskjellige grupper og lignende, altså er vi den beste juryen som er mulig å få til.

 

Altså, jury = poll.

 

Dumt forklart..men tror dere skjønner hva jeg mener :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje tillate å poste etter man har stemt? Vil kanskje begrunne hvorfor jeg valgte "X"-bilde.

 

En annen ting som er dumt med en avstemmning, er at man kan se resultatet! Det blir ikke noe spennende, og man ser også hvilke bilder som ikke blir satt pris på i det hele tatt.

 

Resultatet bør skjules!

Lenke til kommentar
Kanskje tillate å poste etter man har stemt? Vil kanskje begrunne hvorfor jeg valgte "X"-bilde.

Diskusjon og kommentarer til bildene bør tas i en egen tråd slik at en ikke trenger å bla seg gjennom (kanskje) hundrevis av kommentarer og diskusjoner når en skal se på bildene og bestemme seg for hva man skal stemme på.

 

En annen ting som er dumt med en avstemmning, er at man kan se resultatet! Det blir ikke noe spennende, og man ser også hvilke bilder som ikke blir satt pris på i det hele tatt.

 

Så lenge man ikke ser resultatet før etter at man har stemt, så synes jeg ikke det er noe problem. Det kan være enda mer spennende å følge stemmegivingen etterhvert som det utvikler seg.

 

Og det kan jo være like interessant å se hvilke bilder som ikke fikk så mange (eller noen) stemmer. Synes ikke vi skal se på det som noen uthenging av de bildene det gjelder... jeg har vært med i slike konkurranser andre steder og er velkjent med å få '0 poeng' uten at det noensinne har plaget meg. Det ser jo allerede ut til å bli stor oppsluttning om konkurransen, så jeg tipper de av oss som får få stemmer havner i godt selskap :)

 

De fleste vil nok være nysgjerrige på hvor mange stemmer bildet deres fikk selv om det ikke skulle havne på Topp 5.

Endret av Zork
Lenke til kommentar
En ting jeg lurer litt på hvor skal vi dikutere bildene?

Og hva mener du med sticky på forumet?, sånn som det er nå?

Eller at de blir laget en egen kategori øverst sånn som i dette forumet?

Grunnen til at jeg stussa litt på dette er fordi jeg anser det som en selvfølge

å ha pollen som sticky :yes:

I reglene for konkurransen, er det en link til denne tråden, der det anbefales at man diskuterer alt rundt konkurransen (inkludert bildene) her. Jeg vil unngå dette i selve bidragstråden ettersom det blir mye rot ut av det.

 

Ellers vil tråden være en sticky slik som nå.

Lenke til kommentar
Jeg mener fortsatt at konkurransen blir nermest likegyldig når man ser hvor stemmene går. Antall stemmer og hvor stemmer gikk, kan vises etter at vinneren er kåret. Da har vi det beste fra "begge verdener".

Hvis noen forteller meg hvordan jeg skjuler resultatet, så kan jeg jo vurdere det. Gjerne flere synspunkter på dette (hvis det går å skjule resultatet da, vel å merke).

Lenke til kommentar

En person i realiteten stemme så mange ganger han/hun vil, men så lenge vi operer med brukernavn og IP-adresser her på forumet er dette uvesentlig (da tenker jeg på at en person kan ha opprettet flere forskjellige brukerprofiler). Hver bruker kan kun stemme én gang.

Lenke til kommentar

Det bør være en begrensning på bildenes bredde i deltakertråden!

 

Slik det er nå må man scrolle i sideretningen for å få lest hele teksten til Afseth (og sett hele bildene).

 

Foreløpig er 2 av bildene for brede (hhv 996 & 1024 pixler i bredden), selv om jeg kjører med 1280 piksler i bredden på min skjerm. Forumets layout krever en del ekstra plass.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjempefin idè =).

 

Forslag til premie for vinneren er jo en link fra forsiden av akamera.no til vinnerens bilde eller no, så vinneren får bildet sitt promotert :D.

 

Eller kanskje vinneren kan få tilsendt bare et skriftlig bevis at vedkommende har vunnet konkurranse for beste bilde i hw.no, med underskrifter inkludert, det hadde jo vært stas å ha på veggen vel!

 

:D

Lenke til kommentar

Jeg mener resultatet av avstemmingen bør skjules inntil resultatet allerede er avklart. Dette fordi de som allerede har fått mange stemmer, tenderer mot å få enda flere stemmer enn det de ville ha fått uten denne "oppmerksomheten". Dette er i hvert fall statistisk påvist kunnskap som tas hensyn til i vitenskapelige spørreundersøkelser. Feilkilden blir helt sikkert gjeldende i dette tilfellet også. Diskusjonstråden om bildene vil ha samme effekt, men er litt mindre åpenbar i og med at man må lese flere meninger før man blir påvirket på samme måte.

 

 

Jeg mener tema bør skifte mellom hver måned, og mye. For eksempel veksle mellom vide begreper som "liv" er, og mer konkrete temaer. Liv syntes jeg ble et vanskelig tema å sende inn bilde på, men all kreditt til de som gjorde det. Flotte bilder!

 

Fotokonkurransen har fått en flott start, og neste måned blir det i hvert fall en konkurrent mer til konkurransen!

 

Lykke til alle som er med i denne månedens konkurranse!

 

 

JL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...