Gå til innhold

Fotokonkurranse. Diskuter ting rundt konkurransen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forslag: Hva med å gjøre februarkonkurransen så åpen som mulig hva angår manipulasjon av bilder, for så å se om det er nødvendig å sette grenser i etterkant?

 

Faaeri: Tror vi i første omgang skal prøve å holde konkurransen i forumet for lettest tilgang for alle sammen. Jo flere ting folk må klikke på, og jo nyere ting man må venne seg til, jo større sjanse er det for at folk unnlater å bli med på moroa (men det ser veldig profft ut... vil ha flere synspunkter på dette). Men kjempefint om du kan finne en premie til årsvinner av konkurransen.

 

Skal etterhvert begynne å utarbeide noen forslag til regler, så får vi se hva som skjer videre.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Forslag: Hva med å gjøre februarkonkurransen så åpen som mulig hva angår manipulasjon av bilder, for så å se om det er nødvendig å sette grenser i etterkant?

Støtter det! Det er lettere å evt. legge til noen regler når vi har litt erfaring og ser hva de må dekke.

Lenke til kommentar

Da har jeg lagt ut februarkonkurransen 2005. Du finner den her:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=369300

 

Temaet er "Liv".

 

Les reglene og kom med tilbakemeldinger til meg her så fort som overhodet mulig, så kan jeg få mulighet til å forandre det før første februar om det du skriver virker hensiktsmessig.

 

Reglene jeg er laget, er laget etter forslag og meninger fra dere i denne tråden, men dette er altså første utkast, så jeg regner med at jeg forandrer en del før første februar. Flere forslag, tilbakemeldinger og lignende ønskes.

 

Har før øvrig kalt det "fotokonkurranse". Det hørtes mye bedre ut en "Bildekonkurranse". Forandrer også emnet på denne tråden.

Lenke til kommentar

Har forandret litt... anbefaler nå at man legger en komprimert versjon av bildet med som vedlegg (vedleggsfunksjonen har en grense på 256kb) og at man linker til en fullversjon av bildet hvis man har mulighet til å legge det på egen hjemmesideplass.

 

Virkelig ingen som har noe å utsette på disse reglene? (link 2 poster opp).

Lenke til kommentar

Avstemmingstråden kommer til å ligge som "sticky" øverst i forumet. Tror derfor at vinneren får nok stemmer til å kunne utpekes som en sikker vinner.

 

I verste fall kan en jury velge ut 10 bilder, så kan allmuen bestemme hvem av de 10 som skal vinne. Som sagt... februar er en slags "prøvemåned", og jeg regner med at vi opplever mye som kan forbedres til mars-konkurransen. Så det er viktig at alle er med på å skrive forslag og litt om hvordan dere opplever konkurransen og gjennomføringen av den.

Lenke til kommentar

Ja, jeg skal legge meg nå (tidlig opp i morgen) og av den grunn åpnet jeg fotokonkurransen for februar 2005 over en halvtime før tiden. Ingen som dør av det håper jeg. Uansett bedre enn å åpne den noen timer for sent i morgen tidlig.

 

Vil ønske alle LYKKE TIL og håper på mange fine bidrag! Knips i vei :w00t:

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer litt på hvor skal vi dikutere bildene?

Og hva mener du med sticky på forumet?, sånn som det er nå?

Eller at de blir laget en egen kategori øverst sånn som i dette forumet?

Grunnen til at jeg stussa litt på dette er fordi jeg anser det som en selvfølge

å ha pollen som sticky :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...