Gå til innhold

Fotokonkurranse. Diskuter ting rundt konkurransen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Godt forslag, Zork, men tror det blir mye arbeid for en som allerede gjør dette på frivillig basis. Men skal tenke litt over hvordan vi løser 2006-konkurransen :)

5099035[/snapback]

 

Jeg kan godt melde meg frivillig til å delta i en utvelgelseskomitè for bildekonkurransen i 2006, evt også hjelpe til med å komme opp med oppgaver og linker til ressureser etc, selv om dette naturligvis betyr at jeg ikke kan delta i fotokonkurransen selv i 2006.

 

Jeg er utdannet fotograf og er hovedlærer i fotografi ved en folkehøyskole. Se min webside på http://are.telluspress.com for mere detaljer omkring det.

 

MHT det gyldne snitt og komposisjon generelt, vil jeg foreslå at man titter her: http://www.textanalyse.dk/Billedkomposition.htm

 

EDIT: Afseth, bare send meg en PM dersom dette er interessant. Jeg ser ikke for meg å drive med noe koding elns - det skal du fortsatt få drive med.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Godt forslag, Zork, men tror det blir mye arbeid for en som allerede gjør dette på frivillig basis.

5099035[/snapback]

 

Skjønner naturligvis det, men tror ikke nødvendigvis dette er noe som trenger ta så veldig med tid.

 

Det meste av jobben er allerede gjort på ulike web-sider, så egentlig trenger en ikke gjøre mer enn å velge ut noen temaer for de ulike månedene og henvise til disse sidene.

 

I tillegg til linken Aetius viser til, synes jeg denne artikkelserien:

 

http://ronbigelow.com/articles/adv_comp/adv_comp.htm

http://ronbigelow.com/articles/adv_comp2/adv_comp2.htm

http://ronbigelow.com/articles/adv_comp3/adv_comp3.htm

 

er meget bra, og dekker det aller meste en trenger for å gjennomføre noe slikt.

 

I den grad jeg kan hjelpe til med noe rundt dette, så gjør jeg gjerne det.

Lenke til kommentar

Ser ut som det blir en slags juryordning neste år. Det vil fungere på den måten, at om det blir for mange bidrag, vil det brukes en dag av x antall personer i juryen til å velge ut hvilke bilder som skal forkastes fra avstemmingen.

 

Hver av jurymedlemmene sender meg en liste over bilder de vil forkaste (antall bilder de velger, er antall bidrag minus 31). Av de bilder som er foreslått forkastet, velger jeg ut de som faktisk skal forkastes, ettersom totalt antall forslag fra x antall jurymedlemmer vil være for mange. Jeg vil imidlertid ikke forkaste bilder som ikke er forslått forkastet av juryen.

 

Synspunkter på denne ordningen?

 

Om du vil være med i juryen, kan du bare sende meg en PM. Jeg har fått en kandidat så langt. Merk imidlertid at en jurymedlem ikke kan være med i selve konkurransen med egne bidrag.

Lenke til kommentar
Godt forslag, Zork, men tror det blir mye arbeid for en som allerede gjør dette på frivillig basis.

5099035[/snapback]

 

Skjønner naturligvis det, men tror ikke nødvendigvis dette er noe som trenger ta så veldig med tid.

 

Det meste av jobben er allerede gjort på ulike web-sider, så egentlig trenger en ikke gjøre mer enn å velge ut noen temaer for de ulike månedene og henvise til disse sidene.

 

I tillegg til linken Aetius viser til, synes jeg denne artikkelserien:

 

http://ronbigelow.com/articles/adv_comp/adv_comp.htm

http://ronbigelow.com/articles/adv_comp2/adv_comp2.htm

http://ronbigelow.com/articles/adv_comp3/adv_comp3.htm

 

er meget bra, og dekker det aller meste en trenger for å gjennomføre noe slikt.

 

I den grad jeg kan hjelpe til med noe rundt dette, så gjør jeg gjerne det.

5113734[/snapback]

 

Må bare si at dette var fantastisk gode artikler!! Nå lærte jeg mye nytt, spesielt om oppskarping i ps. Bør leses av alle som vil gjøre det beste ut av bildene sine!

Lenke til kommentar
Blir det et spessielt tema neste måned?? Det er litt morsommere enn bare fritt!! jeje

5140437[/snapback]

 

Neste måned er det finale, og da er det kun vinnerbildene fra februar til november som deltar. Vinneren vinner som sagt et Canon Ixus i Zoom sponset av Canon.

 

Grunnen til at vi hadde et "umorsomt" tema denne måneden, var at også de som ikke har hatt et tema som passet dem i løpet av året, kunne få muligheten til å delta. :)

Lenke til kommentar

Hva om forumet er jury og dommer? Altså hvis det i første omgang er for mange bilder med har man to poller, eller fler om det er behov, med likt antall bilder i hver, og de beste fra hver poll går videre til finalen?

 

Man kan jo begrense utvalget hvis man vil også og kun ha med de 5 beste fra hver poll f.eks.

 

Det er litt mer demokratisk enn at en jury plukker ut bilder, men samtidig mer arbeid for dere som må organisere de og mange poller å forholde seg til for oss som stemmer, så jeg vet ikke hva som er best.

Endret av Nimzo
Lenke til kommentar
Hva om forumet er jury og dommer? Altså hvis det i første omgang er for mange bilder med har man to poller, eller fler om det er behov, med likt antall bilder i hver, og de beste fra hver poll går videre til finalen?

 

Man kan jo begrense utvalget hvis man vil også og kun ha med de 5 beste fra hver poll f.eks.

 

Det er litt mer demokratisk enn at en jury plukker ut bilder, men samtidig mer arbeid for dere som må organisere de og mange poller å forholde seg til for oss som stemmer, så jeg vet ikke hva som er best.

5150723[/snapback]

 

Det blir for mange for korte avstemminger på den tiden vi har til rådighet i en måned. Ellers måtte man kuttet ned tiden man har til å legge inn bidrag, noe som også blir feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...