Gå til innhold

cd rom forsvant ved montering av ny hd

Anbefalte innlegg

Skrevet

som topic sier så finner ikke maskina cd-romen verken i bios eller inne på min datamaskin :cry:

Dette oppsto da jeg satte inne ne 200gb wd S-ATA hardisk i går.

Måtte rote litt med bios for at maskina skulle godta denne nye saken, og måtte derfor sette et eller annen slik at S-ata en sto i primary modus for at den skulle drives sammen med de gamle IDE diskene mine.

Men så har sikkert jeg vært så helig å kommet bort i et eller annet slik at cd-rommen ble borte. Alle kabler og slik er der de skal.

så, noen gode forslag her? :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

strøm har den nok ja. skuffen går ut og inn når jeg trykker på knappen.

Har prøvd to forskjellige ide kabler, så regner med at det også er i orden.

Skrevet
Sjekk at hvis du har 2 ting på samme kabel, så må en av de være slave, mens den andre må være master...

Har jo funka i 1 1/2 år før jeg satte inn disken da :yes:

Skrevet

Skal ikke påstå , men problemet startet høyst sansynlig med feil jumpersetting på de to nevnte IDE-enheter.

Dersom alle kontakter sitter godt nok i , og alle jumpersettinger er riktige klarer du å detektere alle IDE-enheter enten ved hjelp av bios eller ehetsbehanlig i Windows .

Skrevet
Skal ikke påstå , men problemet startet høyst sansynlig med feil jumpersetting på de to nevnte IDE-enheter.

Dersom alle kontakter sitter godt nok i , og alle jumpersettinger er riktige klarer du å detektere alle IDE-enheter enten ved hjelp av bios eller ehetsbehanlig i Windows .

Nå står cd romen på master og cd brenneren på slave, men likevel vil de ikke dukke opp hos meg :no:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...