Gå til innhold

Ny serie minnemoduler fra Corsair


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe BH5 er det i allefall ikke, men om det er tccd , så kanskje man kan se bortimot 230-240mhz 2-2-2-5... i allefall ved 3,1 volt som jeg klarer å gi på mitt DFI kort...

Sånn ca. alle 2-2-2 minnemodulene idag bruker TCCD IC-er.

De går ikke langt på 2-2-2 uansett hvor mye spenning du gir dem.

Maks 215-220MHz.

Å gi dem noe mer en 2,8v vil ikke gjøre noen forskjell.

(Har selv prøvd med opp til 3,4v 218MHz).

 

Kun OCZ sine Premiere-brikker som er litt mer dugelige om jeg husker rett.

En kompis av meg testa adata 600.. de klarte 243mhz ved 2-2-2-5.... Men da med 3,1 volt. F.eks Ocz 3200 Rev2 sine FØRSTE brikker så hjalp det ikke noe med ekstra volt, men de siste som er kommet trives med mere volt enn 2,8 og de klokker også bedre med mere volt... Og jeg har lest om flere som kommer over 230mhz ved 2-2-2-5 og noe over 3 volt.

 

Og dessuten så er nok TCCD det beste valget av ram for "normale" i dag... De klokker HØYT ved litt slappe timings, og noen klarer seg som sagt ganske langt ved stramme timings...

Lenke til kommentar
En kompis av meg testa adata 600.. de klarte 243mhz ved 2-2-2-5.... Men da med 3,1 volt. F.eks Ocz 3200 Rev2 sine FØRSTE brikker så hjalp det ikke noe med ekstra volt, men de siste som er kommet trives med mere volt enn 2,8 og de klokker også bedre med mere volt... Og jeg har lest om flere som kommer over 230mhz ved 2-2-2-5 og noe over 3 volt.

 

Og dessuten så er nok TCCD det beste valget av ram for "normale" i dag... De klokker HØYT ved litt slappe timings, og noen klarer seg som sagt ganske langt ved stramme timings...

Hm, kan nok stemme at de senere revisjonene av TCCD har blitt noe bedre.

Jeg har kun testet de aller første CorsairXL og Mushkin brikkene med TCCD her hjemme.

 

Men ingenting slår BH-5 med 300MHz++ 2-2-2. :p

Lenke til kommentar

Flott at du er kjapt ute Snekker'n! All ære! :thumbup:

 

Naturligvis tar det noe lenger tid å utarbeide en skikkelig nyhetssak, enn kun å linke til en annen nettside. Pluss at skribentene våre som regel ikke er på plass hele døgnet, noe forumbrukerne heldigvis er :)

Jepp, det var bare en fleip :) og det er selvsagt bedre å få dem presangtert her en i en link , ikke minst med tanke på at her får en det på morsmålet :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...