Gå til innhold

Microsoft AntiSpyware-beta klar for nedlasting


Anbefalte innlegg

Leita igjennom instillingene men fant ikke noe så da lurer jeg på om noen her har sett noe til at man kan slå av sånn at man slipper at den starter opp ved oppstart av pcen?

Jeg vet at jeg kan slå av sånn at den "real time scan" ikke blir satt på ved oppstart, men jeg vil at ikke noe av klienten skal starte opp, altså at jeg må starte den opp selv vis jeg vil bruke den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mektig skuffet over Microsoft med dette programmet.

 

Det påsto at jeg hadde Kazaa-relatert spyware, men da jeg så etter for å se hvilke spywarekomponenter som skulle fjernes så jeg:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Kazaa\Advanced

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\InstantMessaging IgnoredUsers

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Kazaa Lite Resurrection\AudioWidth 0 151

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Kazaa Lite Resurrection\AudioWidth 1 72

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Kazaa Lite Resurrection\AudioWidth 2 108

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Kazaa Lite Resurrection\AudioWidth 3 80

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Kazaa Lite Resurrection\AudioWidth 4 82

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Kazaa Lite Resurrection\AudioWidth 5 60

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Kazaa Lite Resurrection\AudioWidth 6 64

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Kazaa Lite Resurrection\AudioWidth 7 76

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Kazaa Lite Resurrection\AudioWidth 8 76

HKEY_CURRENT_USER\Software\Kazaa\Advanced MaxSearchResult 200

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Kazaa Lite Resurrection\AudioWidth 9 64

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Kazaa Lite Resurrection\AudioWidth 10 50

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Kazaa Lite Resurrection\AudioWidth 11 180

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\LocalContent DownloadDir F:\Temp

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\LocalContent DisableSharing 1

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\ResultsFilter adult_filter_level 2

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\ResultsFilter virus_filter 0

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\ResultsFilter firewall_filter 0

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\ResultsFilter bogus_filter 1

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\ResultsFilter custom_filter_phrases

HKEY_CURRENT_USER\Software\Kazaa\Advanced ScanFolder 0

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\SOCKS Enabled 0

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Transfer ConcurrentDownloads 0

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Transfer ConcurrentUploads 3

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Transfer UploadBandwidth 24

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Transfer NoUploadLimitWhenIdle 1

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Transfer CacheHost 0

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Transfer CachePort 0

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Transfer CacheDiscoveryTime 1090951995

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Transfer DlDir0 F:\Temp

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\UserDetails UserName archatos

HKEY_CURRENT_USER\Software\Kazaa\Advanced SuperNode 1

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\UserDetails Email [email protected]

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\UserDetails CountryCode NO

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\UserDetails Newsletter 0

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\UserDetails AutoConnected 0

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa LastSearchHash

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\kazaa

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\kazaa\Bandwidth\LastEstimate b 13208

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\kazaa\Bandwidth\LastEstimate time 1091119028

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\kazaa\ConnectionInfo

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\kazaa\KLUCW UploadMethod ByConnection5

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\kazaa\LocalContent DatabaseDir C:\Documents and Settings\Tom Erik\Programdata\Kazaa Lite\db

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\kazaa\LocalContent DownloadDir F:\Temp

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\kazaa DisablePort80Listen 1

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\kazaa ListenPort 32656

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\kazaa UDP_probe_successes -1431650305

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\kazaa my_ip_address 193.217.3.29

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\kazaa

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\kazaa FirewallStatus 1431655764

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\kazaa UDP_receive_status -1145324617

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Advanced MaxSearchResult 200

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Advanced ScanFolder 0

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\Advanced SuperNode 1

HKEY_CURRENT_USER\software\kazaa\InstantMessaging IgnoreAll 0

Altså ikke noe spyware eller adware i det hele tatt. De prøver ganske enkelt å fjerne p2p programvare.

 

Samme når den sa jeg hadde eDonkey2000 spyware/adware:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ed2k

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ed2k\DefaultIcon C:\Programfiler\eMule\emule.exe

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ed2k\DefaultIcon OldIcon C:\Programfiler\eMule\eMule.exe,1

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ed2k\shell\open\command "C:\Programfiler\eMule\emule.exe" "%1"

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ed2k\shell\open\command OldDefault "C:\Programfiler\eMule\eMule.exe" "%1"

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ed2k\shell open

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ed2k URL: ed2k Protocol

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ed2k URL Protocol

Heller ikke der en eneste ting et spywareprogram skal bry seg med.

 

Og til slutt, noe de hevdet var Grokster:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\magnet\shell\open\command

Nok en gang, ikke spyware eller adware i det hele tatt. Ikke engang i nærheten.

 

Disse hadde jeg faktisk aldri merket som spyware/adware når jeg kjørte Giant. Så dette er ganske enkelt uredelig av Microsoft. Og nei, jeg hater ikke Microsoft. Jeg har faktisk blitt beskyldt, mer enn en gang, for å forsvare dem unødvendig mye.

Lenke til kommentar

Lastet ned MS AntiSpyware og den funka bedre enn AdAware. Fant 2 ekstra "stygginger", så det lover jo bra - men.

 

Har nok rota det litt til for etter scanningen har jeg nok svart feil på et eller annet spørsmål slik at jeg nu ikke får koblet meg på nettet igjen. Alt ser tilsynelatende ok ut og jeg er svært takknemmelig om noen kunne guide meg gjennom oppsettet så jeg kommer på "lufta" igjen. Har også en "bug" til som skal ut; noe som MS Beta ikke tar. :(

 

W2K PRO ADSL

Lenke til kommentar

Jeg synes den er flink med dette jeg, grunnen til att den oppdaget att det er spyware i de, kan være forde att mange steder på nettet som du kan downlode edonky og emule og greier så følger det med Spyware i mange tilfeller så jeg synes det er bra att det kommer opp iværtfall så vet du om det. Og su kan bare trykke på Always Ignore på de du menner er tryge, så jeg ser ikke noe problemer med dette jeg. Jeg synes dette programmet er det beste jeg har prøvd iværtfall. Hilsen Tom Erik

Lenke til kommentar
Mektig skuffet over Microsoft med dette programmet.

 

Det påsto at jeg hadde Kazaa-relatert spyware.

Samme her. Har bare Kazaa Lite, og trodde ikke at det var såyware med den. Etter "oppryddingen" funker ikke Kazaa Lite lenger. "Can't fint Kazaa Lite registry keys"

Dersom du hadde lest posten min, hadde du sett hva den hevder er spyware. Reinstaller Kazaa Lite, så fungerer det fint igjen. Det er absolutt null av det MS AntiSpyware finner av Kazaa-relaterte ting som er spyware eller adware dersom du kjører Kazaa Lite.

Lenke til kommentar

Kjører Win XP PRO Eng på 4 av mine PC'er. Bruker Opera som nettleser.

 

Har innstallert Ad-Aware og MS AntiSpyware.

 

Dette er ingen vitenskaplig test, men jeg har kjørt begge programmene daglig på alle 4 PC'ene.

 

Ad-Aware finner flere (2-8) filer hver dag.

MS AntiSpyware finner ingen.

 

Slik er det bare.....

 

MS AntiSpyware ble fjernet i dag fra mine PC'er og vil fortsatt bruke Ad-Awere. :whistle:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Dette er ingen vitenskaplig test, men jeg har kjørt begge programmene daglig på alle 4 PC'ene.

 

Ad-Aware finner flere (2-8) filer hver dag.

MS AntiSpyware finner ingen.

du kjører vel tilfeldigvis ikkje adaware først kvar gong vel?

:!: :!:

 

Nei jeg kjørte MS AntiSpyware først etter at jeg fikk mistanke til dette.

 

Forstår at det har vært dumt å kjøre Ad-Aware først og slettet alle filer og deretter kjørt MS AntiSpyware og denne ikke fant noen infiserte filer.

Lenke til kommentar
Snodig, den tror Flashget er spyware.

Enda godt det er flere som har vært borti dette...

 

Lastet ned Microsoft AntiSpyware i den tro at den ville gi meg mulighet for å slippe alle 3-parts programmer som Ad-Aware, XoftSpy Spybot, a-squared osv, men den gang ei..

 

Men nå skal det sies at FlashGet inneholder adaware om du laster ned og velger den versjonen som er "helt gratis" i form av reklame. Så det er ikke "feil" av Microsoft Antispyware å si at programmet er spyware egentlig. Men når man har fullversjon av FlashGet burde ikke programmet reagert. Ingen av de andre antispyware programmene mine gjør det..

 

Så det så (c;

Lenke til kommentar
Snodig, den tror Flashget er spyware.

"FlashGet (1.40, spyware-infected or paid mode)

FlashGet can be installed in two modes - one ad-sponsored, one ad-free shareware mode that needs registering. I tried the ad-sponsored version, and indeed it did install Cydoor.

The interface by the way reminds me strong of one of the other tools I tested (screenshots will be added later to this article). With only 5 simultanous download connections, it was only half as fast as Download Express, but it can be set to use up to ten.

My opinion about this one is that you can get better download managers for free."

 

Kilde: http://www.safer-networking.org/en/article...d-managers.html

ok, trodde Spybot hadde fått fjerna det jeg.

Bare en kjapp kommentar til denne, er litt for sent (eller for tidlig) for meg tror jeg.

 

Om man installerte FlashGet i "ad-sponsored" mode hadde det vært greit at MS Antispyware fant dette. Men når den forlanger at jeg skal fjerne fullversjonen da blir jeg lettere irritert.

 

Forøvrig er ikke Ad-Aware fra Lavasoft min favoritt etter at jeg prøvde Xoftspy og a-squared. Begge fant ting både MS Antispyware og Ad-Aware ikke fant. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prøvde dette programmet på fetteren min sin pc som var helt ute av kontroll når det gjaldt spyware og dritt. Og vet dere hva? Den ordna opp i det spybog og ad-aware ikke klarte :). Er også rimelig imponert over funksjonaliteten til programmet, feks browser hijack protection og slikt :).

 

Men til dere brukere som klager på at programmet kaller kazaalite og lignende for spyware.

 

Om dere ser etter, så ser dere at programmet kaller feks kazaa for "spyware bundeler", og gir en forklaring til høyre i programmet som sier at programmet i seg selv ikke er spyware, men at det gjerne følger med slikt her.

 

Samme kan gjelde edonkey og flashget, de kommer med adware. Og så er det jo helt opp til dere om dere vil beholde disse programmene, eller fjerne nøklene som programmet samler inn.

 

Så som sagt, programmet gir all info dere trenger, og tar ikke "feil" når den finner fram kazaa og slikt.

Lenke til kommentar
Om dere ser etter, så ser dere at programmet kaller feks kazaa for "spyware bundeler", og gir en forklaring til høyre i programmet som sier at programmet i seg selv ikke er spyware, men at det gjerne følger med slikt her.

Så lenge programmet foreslår å fjerne registernøkler som ikke har noe som helst med spyware eller adware og gjøre, så vil jeg si at det tar feil. De eneste nøklene MS sitt program foreslår å fjerne er nøkler eMule (spywarefritt), Magnet (spywarefritt) og Kazaa Lite Resurrection (spywarefritt) trenger for å starte.

 

Et anti-spywareprogram skal ikke blande seg borti de registernøklene MS gjør her. Det skal ta seg av registernøkler og filer relatert til spyware. Så får de heller gjøre som Spybot gjør, og advare mot at enkelte programmer som kommer med reklamefinansiering kanskje ikke vil fungere dersom man fjerner reklameprogrammene.

Lenke til kommentar
Et anti-spywareprogram skal ikke blande seg borti de registernøklene MS gjør her. Det skal ta seg av registernøkler og filer relatert til spyware. Så får de heller gjøre som Spybot gjør, og advare mot at enkelte programmer som kommer med reklamefinansiering kanskje ikke vil fungere dersom man fjerner reklameprogrammene.

Vel... ikke for å si noe "stygt" om MS i denne sammenhengen. Men MS SpyWare Remover er kanskje "litt" for grundig, i den mening at den fjerner ting som Microsoft "ikke liker" kanskje ?

 

Kanskje vi ser ett flott "støvsuger" produkt som kan rense vekk alt selskapet har på sin svarteliste ?

Lenke til kommentar
Samme kan gjelde edonkey og flashget, de kommer med adware. Og så er det jo helt opp til dere om dere vil beholde disse programmene, eller fjerne nøklene som programmet samler inn.

EDonkey er Open Source, og har ikke spyware/adware.

Er det ikke eMule som var opensource, og eDonkey kom til slutt med noe ad-ware?

 

Isåfall beklager jeg. Er jo enig i at microsoft kanskje tar litt mye i, jeg bare mener at dere bør se på programmets muligheter før det blir dømt nord og ned.

 

Om programmet faktisk fikser problemer som andre ikke gjør, så tilgir jeg at den forteller meg at kazaa kan komme med spyware.

Lenke til kommentar
Er det ikke eMule som var opensource, og eDonkey kom til slutt med noe ad-ware?

 

Isåfall beklager jeg. Er jo enig i at microsoft kanskje tar litt mye i, jeg bare mener at dere bør se på programmets muligheter før det blir dømt nord og ned.

 

Om programmet faktisk fikser problemer som andre ikke gjør, så tilgir jeg at den forteller meg at kazaa kan komme med spyware.

eMule er opensource og kommer uten noen som helst form for spyware. eMule kommer med Magnet, noe MS sitt program hevdet var Grokster. Altså en så total bom som man kan få til. Merkelig nok lot de filene som tilhører lop.com ligge urørt.

 

At Kazaa kommer med spyware er riktig. Og andre programmer, slik som Spybot og Spysweeper tar seg da også av de registernøklene og filene som er spywarerelaterte fra Kazaa. MS sitt program ønsket å fjerne samtlige registernøkler fra spywarefrie Kazaa Lite Resurrection. Ikke en eneste av dem spywarerelaterte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...