Gå til innhold

Har du også lyst på Big Water settet til julepris?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

radiatoren har en nesten lydløs vifte, men trinnløs regulator...

 

anti-knekk kan være lurt

 

albuer trenger ihvertfall jeg, hvis du må feste radiatoren i ett 80mm hull(eller andre hull) og har radiatoren utenfor toweret så må du nesten ha det...

 

funka fint å feste det til socket A, man må bare være litt forsiktig under transport, kjøleblokka var tung

 

slangene holdt fint til meg, men husk å tenk litt på plaseringer, du får ikke kjempemasse slange...

Lenke til kommentar
radiatoren har en nesten lydløs vifte, men trinnløs regulator...

 

anti-knekk kan være lurt

 

albuer trenger ihvertfall jeg, hvis du må feste radiatoren i ett 80mm hull(eller andre hull) og har radiatoren utenfor toweret så må du nesten ha det...

 

funka fint å feste det til socket A, man må bare være litt forsiktig under transport, kjøleblokka var tung

 

slangene holdt fint til meg, men husk å tenk litt på plaseringer, du får ikke kjempemasse slange...

Så Albuer må man ha vis man skal plassere radiatoren utenfor kabinettet?

Og hvordan ser en albue ut? en link til det hadde vært fint :p

Lenke til kommentar

jeg lurte på å ha radiatoren utenpå bak for å få mest mulig kjølig luft gjennom den. men skulle gjerne hatt det i denne rekkefølgen radiator-vifte-kabinett. Slik at vifta suger kald luft gjennom radiatoren og blåser det videre inn i pcen. Kanskje like greit å ha den innefor og la den suge "kald" luft inn på den måten, men der er omkringgående luft varmere.

 

Alternativt har jeg 120mm åpning i toppen.

 

Iom. at jeg tror å suge inn i bakant blir best ved montering her, lurte jeg også på om jeg skulle montere en halv-U funnel ved utblås på PSU slik at man ikke risikerer å få med varmluften som kommer ut her, peker den ut mot siden el.

 

Noe annet dill jeg bør ta med meg? Hvilken viftestyring anbefaler dere hos Microplex?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

brukte vinkelsliper og drill for å få det til, men hadde ingen 120mm hull fra før, hvis du har det skal det gå greit, er bare å skru fast...

 

satt den til å suge, så den kalde luften går gjennom radiatoren

 

stod 13 grader i biosen, vet ikke helt om jeg stoler på det...

 

edit: med det jeg laget går lufte ikke lufta gjennom noen små hull det vaneligvis gjør på vanelige fester på kabinettene, det er HELT fri flyt med luft gjennom radiatoren...

 

forresten noen fler som sliter med den vifte-styringen som var med, min er EKSTREMT dårlig, jeg skrur den på min, viften går fortsatt på max, er temperatur-måler også styrer vifta eller er det styringen som er ødelagt?

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Tror jeg kansje bare skal stikke opp på datakjeden å kjøpe meg det TT Shark kabinetet jeg så slipper jeg å tulle sånn med det cheiftech kabinettet.

Har en plan for å få montert mitt i Chieftec fulltower, tok bare ut de tre øverste 5 1/4 dekslene og monterer radiatoren i åpningen. Passer ikke så ille. Så har jeg laget et hull i frontdøra slik at det kommer luft inn. Hullet er i stil med linjene ellers i døra, og ødelegger ikke utseendet. Må bare finne ei u-list som passer fint på kantene. Vifta skal naturligvis snus slik at lufta trekkes inn i kabinettet. Har ei 92mm i bakkant øverst som surrer på 5 volt og denne vil nok ta mye av varmlufta. Den overskytende varmlufta som evt presses nedover i kabinettet vil nok 120mm vifta i psu ta seg av før den når ned til hovedkort osv.

 

Så er det bare å vente i spenning på at PSData får inn selve settet, da. Bestilte 24/12-04....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...