Gå til innhold

Driv dit eget spillfirma

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

på www.osirisgames.com kan man laste ned eit spill som heiter Gamebiz, dette er eit genialt spill der man skal styre eit spillfirma tidlig på 80-tallet og styre det fremover. Du må ansette designere, programerere , du må sjå kva slags konsoll som selger best og kva sjanger som selger best, spillet er heilt genialt og eg anbefaler alle å prøve det. Det har forøvrig eit herlig comandore 64 aktig soundtrack. Eg har nettopp gitt ut World of Starcraft, eit RPG spill til Comandore med Multiplayer muligheter, i tilleg har eg kjøpt reklame plas for spillet i eit stort blad, dette blir bra. Lykke til med spillingen.

Endret av aleksanderrr
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow, det er 2005, og folk sier fremdeles "comandore"... Jeg trodde virkelig ikke jeg hadde trengt å slå folk med kassettspilleren for å få de til å lese navnet riktig lenger etter 20 år...

Skrevet (endret)

Fant no ut at det er ein egen soundtrack pllayer med mangen sanger man kan vele i kategorier, eg sitter no og hører Comandore 64 version av Enter Sandman.

Det gikk forresten dårlig med World of Starcraft, fikk kun 4 av 100 i anmeldelsen, det viste seg at RPG ikkje var stort for tiden.

Edit: veit at det heiter commodore 64.

Endret av aleksanderrr
Skrevet

Det er viktig å gi ut i den sjangeren som er mest populært, i tilegg er det også viktig at du har litt erfaring med å lage slike spill vist du har tenkt det skal bli bra.

Det går heller dårlig med meg, min nye storsatsing "super Rally" solgte dårlig, og blei utsatt på grunn av bugs. Kjøper dere reklame for spillene deres?

Skrevet

Firmaet mit har no 10% kjennskap til Racing spil, og racing spill er Booming for øyeblikket, trur eg lager eit pushing linit racing spill.

Skrevet

Her er listen over kva som er ventet å komme i Gamebiz 2:

Making Sequals.

More info on other company's and buy share/stock. Buy out other companys mayby.

Sign big names like Lance armstrong, Michael shumacher...

Develope more than one game at a time.

Develope Game for more than 1 platform at a time.

Start Different types of companys. Could be : One-man "engine" developer, Game dev, Publisher, hardware.

Mayby Advance from one-man to publisher/hardware company.

Software shows.

Best game of the year awards.

More indepth info on the genres. Like Action could be FPS, 3d,2d platform etc.

If possible Advanced/simple game mode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...