Gå til innhold

Asia katastrofen... nok snart?


Anbefalte innlegg

Kjære forumbrukere!

 

Har egentlig vært nokså passiv i denne asia "greia". Og ja, det er "greia". Fatter ikke hva alt oppstyret skyldes... Riktignok skyldes ikke denne følelsen pur "jeg-gir-faen" liksom, men jeg ser meg ganske lei av å lese vg.no og db.no og se hele shiten full av denne katastrofen.

 

Og i dag tippa det over, for VGnett har starta med å tenne lys på siden... mener: lys? De vet at det er digitalt? Men nå har VG alltid hatt det med å gjøre stort av seg. Derfor liker jeg heller DB.

 

"Jeg er en umenneskelig tosk" tenker du nå, baaaare fordi jeg ikke bryr meg. Der tar du feil, jeg bryr meg. Men hvorfor skal de gjøre et sirkus av det? Og alle skal jo inn til intervjuer, og føler vår alles kjære bondevik har fått lide litt(kanskje bra hvis vi kan få han ut av regjeringa :p). Da jeg skulle slå av maskina i går tok jeg meg en tur på nette for å lese om nordmenn som ga blaffen i 1 min stillhet ved midnatt. Seriøst? Dette var jeg faktisk ikke klar over. Og igjen: HALLO. Nyttårsaften, da vi begynner på nytt igjen med blanke sider? Nytt år? Feiring?

 

Til sist vil jeg si at min medfølelse går de til familiene der ute som har mistet en, la det være nok med det. De har sin periode de må igjennom, og la de få gjøre det på sin egen måte.... ikke hele medie-norge

 

-Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke på noen måte det at jeg ikke bryr meg, for jeg gjør det virkelig, men jeg synes likevel at det begynner å bli "vel mye" nå. Denne katastrofen er stort sett det eneste som er på TV lenger. I aviser også for den del. Er ikke NOEN andre nyheter nesten jo. Virker som det ikke skjer noe annet i hele verden lenger på grunn av denne katastrofen. Men det gjør det jo. Mange som blir drept rundt omkring, mange ulykker osv. Men ingen bryr seg lenger. For alt handler om det som har skjedd i Asia. Og det virker som det aldri vil ta slutt.

Beklager virkelig til alle som synes det jeg sier virker egoistisk og stygt gjort overfor de som er rammet, men jeg mener det virkelig ikke slik...

Lenke til kommentar
Ikke på noen måte det at jeg ikke bryr meg, for jeg gjør det virkelig, men jeg synes likevel at det begynner å bli "vel mye" nå. Denne katastrofen er stort sett det eneste som er på TV lenger. I aviser også for den del. Er ikke NOEN andre nyheter nesten jo. Virker som det ikke skjer noe annet i hele verden lenger på grunn av denne katastrofen. Men det gjør det jo. Mange som blir drept rundt omkring, mange ulykker osv. Men ingen bryr seg lenger. For alt handler om det som har skjedd i Asia. Og det virker som det aldri vil ta slutt.

Beklager virkelig til alle som synes det jeg sier virker egoistisk og stygt gjort overfor de som er rammet, men jeg mener det virkelig ikke slik...

Jeg tenkte på dette tidligere i dag, og er helt enig med deg.

Er utrolig mye annet som skjer i verden som også burde få sin plass på nyhetene osv

Lenke til kommentar

Dette er en katastrofe som har rammet relativt mange i Norge, og at det får sine porsjon dekning i nyhetene er helt naturlig, all den tid vi ikke vet hvor mange hundre nordmenn er drept.

 

Jeg fatter ikke helt hvilke nyheter det er dere savner, pleier VG og Dagbladet være fulle av dyptgående og interessante analyser i romjula? Dere har kanskje gått glipp av "fyrverkeritest", Dagbladet "slankeguide" og detaljene fra diverse julebord, men ellers ville jeg svelget karamellen og godtatt at dette kommer til å dominere nyhetsbildet fremover. Evt kan dere lage en liste over hva dere mener burde fått mer oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Dette er en katastrofe som har rammet relativt mange i Norge, og at det får sine porsjon dekning i nyhetene er helt naturlig, all den tid vi ikke vet hvor mange hundre nordmenn er drept.

 

Jeg fatter ikke helt hvilke nyheter det er dere savner, pleier VG og Dagbladet være fulle av dyptgående og interessante analyser i romjula? Dere har kanskje gått glipp av "fyrverkeritest", Dagbladet "slankeguide" og detaljene fra diverse julebord, men ellers ville jeg svelget karamellen og godtatt at dette kommer til å dominere nyhetsbildet fremover. Evt kan dere lage en liste over hva dere mener burde fått mer oppmerksomhet.

Jeg tror ikke det er det at det er noe spesielt folk savner, men mer det at det begynner å bli litt mye av det samme dag ut og dag inn nå.

Jeg har full forståelse for at det er veldig viktig, spesielt for pårørende, å få vite hele tiden hvordan det går osv., men det er unødvendig å ha mange helt like nyhetssendinger rett etter hverandre, 24/7

Har faktisk begynt å se mer på Tv Norge og Nrk2 i det siste, for der er det andre ting enn nyheter også.

Lenke til kommentar

Det er ingen som tvinger dere til å se nyhetssendingene. Personlig syns jeg nyheter, selv om det nå kun hadde vært de pårørende som hadde interesse av å se det (men det kan jeg forsikre deg om at de ikke er), er langt mer vettug prioritering enn repriser av "Cheers". Klag gjerne når det er OL eller fotball VM, men denne gangen er det faktisk vettuge grunner til at nyhetsbildet domineres av én sak.

Lenke til kommentar

Jeg er iallefall lei av å se den samme nyhetssendingen 3-4 ganger på rad. Nå fortiden så står tven avslått til meg. Jeg tror folk har fått med seg at det har skjedd en katastrofe i Asia. Ikke se på nyhetene er det noen som sier. Men det er jo kun nyheter som er på tven for tida. Jeg savner ikke noen repriser av Cheers eller noe slikt, men de kunne ha kuttet ut 3 eller 4 av disse ekstra nyhetssendingene sine, som paradoksalt nok ikke inneholder noe nytt. De viste det samme for 10 min siden.

Jeg synes synd på de som er pårørende. Men jeg synes nyhetene melker dette for alt det er verdt og litt mer.

Andre nyheter som jeg ville ha hatt mer av er: Ukraina, Uganda, USA osv osv.

15 av 36 av nyhetssakene på vg.no er om Asia. Resten er bare pjatt. Samme som da WTC bla angrepet. Allerede etter 2. dagen så var jeg dritt lei av nyhetene. Rett og slett fordi de ikke kom med noe nytt. Bare det samme oppgulpet som de kom med for 10 min siden. Hva er vitsen med å ha 3 identiske nyhetssendinger rett etter hverande?

Nå er jeg glad for at jeg har filmer og spill som jeg kan holde på med, enn å se på katastrofenyheter døgnet rundt.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at mediene (og mange enkeltpersoner) fråtser i denne hendelsen. Jeg tror, for å være litt stygg, halve Norge nyter å få lov til å gå rundt å sørge sammen og vise medfølelse sammen. Halve Norge velter seg og fråtser i kollektiv medlidenhet med flomoffrene.

 

Det er overdrevet når det stadig er ekstra og forlengede nyhetssendinger, når alt de gjør er å repetere reportasjer man allerede har hørt mange ganger tidligere. Eller for to minutter siden i hovedsendingen. En ting er å holde folk oppdatert, men dette er overdrevet.

 

Og til dere som sier at man ikke trenger å høre på nyhetssendingene, det er tull. For det første så avbryter de andre programmer. For det andre så øsnker folk vanligvis å følge med i nyhetsbildet generelt.

 

Det er ingen tvil om at dette er en stor tragedie, og at et stort antall mennesker lider og har det vondt. Men det går an å ha og vise medfølelse uten å gjøre det til et mediesisrkus.

Lenke til kommentar
Det er overdrevet når det stadig er ekstra og forlengede nyhetssendinger, når alt de gjør er å repetere reportasjer man allerede har hørt mange ganger tidligere. Eller for to minutter siden i hovedsendingen. En ting er å holde folk oppdatert, men dette er overdrevet.

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Lenke til kommentar

Det rant over for meg i går da TV2 valgte å fjerne alt som var av underholdningsprogrammer under dagens sending. Spesielt siden jeg hadde gledet meg til TV2-nøttene, det eneste programmet som jeg har funnet verdt å se i romjulen. Samtidig presterte et intervjuobjekt fra Egersund å forbarme seg over folk hadde skutt opp raketter på nyttårsaften, og dermed ikke respektert flomofrene.

 

Beklager, men jeg har aldri forstått denne "når andre har det vondt, skal vi også ha det". Sympatien min er for øyeblikket null.

Lenke til kommentar

Medienes oppgave er jo i hovedsak å gi opplysning, men også, og kanskje viktigere og fungere som en fjerde statsmakt. Jeg frykter at når all fokus er på jordskjelvet (flom? wtf) overskygger det endel saker. Særlig frykter jeg at Irak er fritt vilt. Når det gjelder denne saken begynner jeg også å bli lei av det, men det er ikke i hovedsak på grunn av mengden, men på grunn av vinklingen. Det kunne vært et mye bredere spekter av informasjon og ikke bare ekstra nyhetssendinger hele tiden hvor de oppdater dødstall og savnettall fram og tilbake. Jeg begynner også å bli lei av slik fem-på gata lignende intervjuer og jeg begynner å bli drittlei av folk som reagerer med "sjokk og vantro".

 

mvh

 

Fredrik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...