Gå til innhold

Alkohol og ungdom.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du drikker med rette gjengen så har du det 10x mer gøy enn hvis du ikke hadde drukket.

 

Menmen gjør som dere vil, ingen som stopper deg eller bryr seg.

Det argumentet går helt fint ann å snu på. Hvis du er edru med rette gjengen, har du det 10x morsommere enn om dere hadde drukket.

Lenke til kommentar
De fleste som drikker aksepterer da at det er folk som ikke gjør det? Men det kommer vel sikkert litt an på hvilket miljø (og ikke minst alderstrinn) du sikter til. :shrug:

Mulig..

 

Forøvrig, synes du det er feil at eg sier at eg synes alkohol(IKKE DE SOM DRIKKER!) ikke er bra? For mange som mener det er respektløst av meg å si at alkohol ikke er bra. Selv synes eg det burde "være lov" da eg ikke sier noe om de som drikker det.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe imot at venner mine går på fester og må drikke for å ha det gøy, jeg misliker å høre at de sier har vært på fest og har prøvd slik, slik og drikker.

Jeg har aldri gått på en fest noensinne, og akter ikke å gjøre det. Fordi vil ikke bli medskyldig.

medskyldig i hva? jeg tror du tuller deg litt. alkohol er tross alt lovlig i dette landet...

Lenke til kommentar
Vel, det er kanskje litt viktig å skille mellom å ta en øl eller fire, og flatfylla.

:yes:

 

Her er min konklusjon:

De som vil drikker må bare gjøre det, og de som ikke drikker må respektere det. Men de som drikker må også respektere at ikke alle liker alkohol. :)

 

(fristende å legge inn PelsJakob's kommentar angående barbarere... :p )

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe imot at venner mine går på fester og må drikke for å ha det gøy, jeg misliker å høre at de sier har vært på fest og har prøvd slik, slik og drikker.

Jeg har aldri gått på en fest noensinne, og akter ikke å gjøre det. Fordi vil ikke bli medskyldig.

medskyldig i hva? jeg tror du tuller deg litt. alkohol er tross alt lovlig i dette landet...

Jeg mener de som er under 18 år. f.eks hjemmefest, der mange er der, hvis hus blir brann, mener jeg alle som var med der er skyldige.

Endret av Qwseyvnd
Lenke til kommentar

Jeg synes det er dumt at man må ha alkohol i kroppen for å ha det gøy. Jeg respektere begge parter høyt, de som drikker og ikke drikker. For min del drikker jeg av og til, men klarer å ha det like gøy uten som med alkohol. Det er ingen forskjell fra min side.

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar
Jeg mener de som er under 18 år. f.eks hjemmefest, der mange er der, hvis hus blir brann, mener jeg alle som var med der er skyldige.

"hvis hus blir brann".. ingen vits å snakke som om det er et bibelsitat.

 

Jeg har vært på en god del hjemmealenefester opp gjennom årene, og ingen av de har endt med et nedbrent hus, faktisk så går de fleste helt ok, med muligens noen knuste flasker osv osv, med det hører med. Har også vært med på unntakene, hvor det har vært skader for ...nok... men føler meg absolutt ikke noe medskyldig i kraft av å ha vært der. De som ødelegger og skader ting i fylla får selv ta konsekvensene av det, de som spyr og sovner må ta konsekvensene av det, de som våkner opp ved siden av ei burugle må ta konsekvensene av det.

 

Poenget er, dette er ens eget ansvar. Og alkohol er ikke akkurat kun er ungdomsfenomen heller, også voksne drikker, men da kalles det ikke helgefyll men "lystig lag". Alkohol er ikke det store ondet, det er både negative og positive sider knyttet til det.

 

Og jeg må få påpeke, at er det noen som skal være medansvarlig for at noe skjer på en hjemmealenefest vil jeg selv si de som faktisk er eldst faktisk burde ta ansvar, ikke en fjortiss med sin første flaske Absolut.

Lenke til kommentar
Ungdom kan faktisk ha det gøy uten alkohol, men sikkert ti ganger så gøy med alkohol!

Dette varierer fra person til person. Etter jeg sluttet å drikke alkohol for tre år siden har jeg fremdeles til gode å oppleve en fest hjemme hos noen eller en bytur som mislykket. Snarere tvertimot så opplever jeg at jeg trives mye mer nå i festlige lag, enn da jeg drakk.

 

Alkohol for meg ble rett og slett bare altfor lavmål.

 

Trenger du alkohol for å more deg, har du et problem i utgangspunktet. Sier ikke at folk ikke vet å more seg uten alkohol, vi er jo alle edru i hverdagen. Men det jeg mener er at hvis du er avhengig av tilførselen av et bestemt stoff for å få mest mulig ut av et festlig lag, bør du gå inn i deg selv for å sjekke om du er på rett spor.

 

Må nesten legge til at folk flest reagerer negativt når de får vite at en ikke drikker alkohol. I mine møter med nye mennesker regner jeg med at ca. 8 av 10 hopper rett i forsvar når de får vite at jeg ikker drikker alkohol... og begynner så fort de kan med å rettferdiggjøre hvorfor de drikker. Dette er selvfølgelig etter de har spurt meg hvorfor jeg ikke drikker, men pussig nok før jeg rekker å svare. :D

 

Jeg drikker fordi jeg synes det smaker godt.

- Believe me, hvis det hadde vært smaken du likte hadde du heller drukket den alkoholfrie versjonen som smaker nøyaktig det samme fremfor å proppe i deg ølflaske etter ølflaske samtidig som de sier at du gruer deg til å komme bakrus på jobb dagen etterpå.

 

Jeg høres kanskje litt streng ut nå, men det er ikke meningen. Eneste jeg reagerer på er folk som ikke kan å drikke. Forandres oppførselen din under påvirkelse, kan du ikke å drikke. De beste vennene mine kan være sørpe drita uten at jeg nødvendigvis trenger å legge merke til det. Det er å drikke det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...