Gå til innhold

Alkohol og ungdom.


Anbefalte innlegg

Så lenge ikke alkohol og bilkjøring henger sammen, går det jo som oftest greit. Ingen skal dra raske konklusjoner, men vi har jo dessverre saker som dette:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=260683

 

Ellers synes jeg at det er for tidlig for fjortiser å drikke. Den dagen man drikker, skal man være i stand til å ha kontroll over seg selv når man drikker. Alt for mange ender opp på pumping på sykehuset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste jeg reagerer på er folk som ikke kan å drikke. Forandres oppførselen din under påvirkelse, kan du ikke å drikke. De beste vennene mine kan være sørpe drita uten at jeg nødvendigvis trenger å legge merke til det. Det er å drikke det.

Da er det vel heller dine sanser som bør revurderes. Folk drikker seg ikke dritings uten å forandre atferd, slik er det bare. Om det er en god eller dårlig ting avhenger av så mangt.

 

Mitt standpunkt når det gjelder alkohol er som følger; drikk med måte og pass på deg selv, det er det ingen andre som gjør.

Lenke til kommentar

ville si at alkoholkultuern blandt tenåringene er ganske så ille.. Er bare 16 selv og liker å ta meg en liten fyll iblandt, mn det er kun for at jeg synes det er artig og sitte masse venner ilag å prate osv.. Man tørr mye mer når man er full.. Jeg synes det er drit artig å danse når jeg er full i forhold til edru.. Men det jeg skulle si at jeg har aldri vært i slåsskamp, har aldri gjort noen noe i fylla.. synes dere grer alle under en kam her!

Lenke til kommentar
Hvorfor må tenåringer bli full eller beruset for å ha det gøy?

Jeg merker mange ungdommer klarer ikke å få det gøy uten å drikke seg beruset eller full.

Jeg klarer meg helt fint uten alkohol o.l. Har det gøy likevel. Jeg er 17 år nå, har aldri blitt beruset, kun smakt 10 ml øl og vin, smakte dårlig.

 

Må ungdommer virkelig ha alkohol? :roll:

Jeg er faktisk sterk imot alkohol fordi det er mange dårlige med det.

Du har aldri prøvd alkohol, å du lurer på hvorfor man har det morro med det?

 

hehe

Lenke til kommentar

jeg drikker vær helg! :p

hvorfor :Det er gøy,smak, damer :p og det blir mye mer liv !

det som er kjipt med det er : 18aldersgrense,kan bli dyrt, spy osv

Men råder alle de som ikke har drukket så mye og ta seg en tur på byn..så skjønner du kanskje ka jeg snakker om :) lykke til!

 

Men kan selvfølgelig ha det gøy uten drikke, men det blir liksom gøy på en helt annen måte når det er alkohol med i bilde :dribble:

 

 

 

Over 200innleg! :D

Endret av Migr
Lenke til kommentar

Alkohol har blitt drukket i alle de år, selv jesus generasjonen drakk....

Det er forskjeller på å drikke seg fra sans å samling å bare gå rundt å vere travel å ikke huske hvor du har vert, enn å drikke til du kommer i kongehumør og har det kjempe gøy...

Det som er forskjellen med fester og daglige livet er at du nå skal ha de GØY ikke bare sitte å snakke å oppføre deg 100% :innocent:

Som alle vet fjerner alkoholen hemningene så det blir enklere å snakke og bli kjent me folk, du får sikkert kontakt med plenty damer som du aldri i livet hadde tørt å snakket med før...

Lenke til kommentar
jeg drikker vær helg! :p

hvorfor :Det er gøy,smak, damer :p og det blir mye mer liv !

det som er kjipt med det er : 18aldersgrense,kan bli dyrt, spy osv

Men råder alle de som ikke har drukket så mye og ta seg en tur på byn..så skjønner du kanskje ka jeg snakker om :) lykke til!

 

Men kan selvfølgelig ha det gøy uten drikke, men det blir liksom gøy på en helt annen måte når det er alkohol med i bilde :dribble:

 

 

 

Over 200innleg! :D

Du sier damer...veldig mange finner ikke den rette dame på fester, fest er ikke det rette sted for meg. På fest med damer kan dere ha det gøy, utforske osv, men det vil jeg ikke :)

Jeg har en dame selv som jeg har tillit til, trenger ikke andre, bare gode venninner.

Lenke til kommentar

Jeg drikker. Imidlertid har jeg den siste tiden begynt å redvurdere mitt forhold til alkohol.

 

1. Mot: Det er ikke det samme kicket å drikke lengre nå, som det var før. Nå vet jeg hva som skjer hvis jeg drikker så-og-så mye. Jeg trenger ikke forsøke å skjule det lengre, fordi jeg er nå er atten år. Det er ikke noe kick å komme inn på utesteder lengre, jeg har jo lov til det.

 

2. For: Det er koselig å drikke. Så lenge inntaket kan begrenses til en viss grad, er det utrolig gøy å drikke. Mange sosiale bånd knyttes, og mange hyggelige stunder er en direkte konsekvens av det å drikke. Det er en egen stemning og atmosfære over det å konsumere alkohol. Det er forventninger til rusen, det er noe eget i lufta. Dere som drikker vet hva jeg prater om.

 

3. Mot: Fyllesjuka. Dette fenomenet er et sant helvete. Spy og faenskap, lite matlyst, bly i hodet og alt det som følger med.

 

4. Mot: Penger. Det koster en del å drikke, iaff hvis man regner med alt, som f.eks. transport, drikke på vors/fest, drikke på byen, fyllemat i byen osv osv.

 

5. Mot: Bilkjøring. Jeg kjører mye, og blir ofte bedt om å være sjåfør. Hvis jeg drikker kan jeg ikke kjøre, og det er klart det er kjipt sånn sett, og ikke minst går jeg også ofte glipp av noen bensinpenger...

 

 

 

Jeg kommer altså bare på ett argument for å drikke, og fire mot. Imidlertid vil argumentet for være det mest tungtveiende for min del, men det blir å drikke med måte, noe jeg må holde meg litt i nakken for å vende meg til. Da blir det en fin balansegang!

Lenke til kommentar

Tror diskusjonen er endel farget av at folk fremdeles er fyllesjuke fra nyttårsaften og fremdeles sliter litt med fyllenerver. Det er i hvert fall gjeldene for min del. I går lovte jeg meg selv dyrt og hellig og ikke drikke på en måned. Men det skjer jo ikke selv om det smalt i helvedde!

 

Poenget er at det er utrolig gøy å drikke, humøret blir bedre, damene blir finere, damene blir mer villige, det gjør ikke noe særlig vondt hvis man faller og slår seg, man tenker ikke på konsekvenser (kan jo slå ut begge veier), og man har det generelt jevlig fett. Jeg tror imidlertid, og det viser endel forskning også, at Placebo-effekten er den som gjør seg mest gjeldene på fylla. Men for all del, forskere, ikke bevis dette!

 

Jeg tror hvis vi skal trekke noen konklusjoner, at alkohol er vel og bra, men at måtehold bør bli viktigere. Det jeg er mest flau over Norge for er den håpløse drikkekulturen.

 

Increase tha Peace! Word out!

 

mvh

 

Fredrik

Lenke til kommentar
De som ødelegger og skader ting i fylla får selv ta konsekvensene av det

Og jeg må få påpeke, at er det noen som skal være medansvarlig for at noe skjer på en hjemmealenefest vil jeg selv si de som faktisk er eldst faktisk burde ta ansvar, ikke en fjortiss med sin første flaske Absolut.

:whistle:

 

Ikke bland inn en tilfeldig stakkar som er født litt for tidlig på året. Forårsaker man skader, får man selv _alene_ ta ansvar, selv om man er yngst.

Det er jo synd for de som blir gjeldsslaver resten av livet pga. litt for mye sprit, men hvis du ikke vil risikere det, bør du ikke drikke.

Lenke til kommentar
Jeg tror imidlertid, og det viser endel forskning også, at Placebo-effekten er den som gjør seg mest gjeldene på fylla.

Jeg tror en del tenker som så: Nå har jeg litt alkohol i kroppen, så nå tør jeg ditt og datt, selv om de nesten ikke merker noen rus.

 

Alltid like gøy å se folk tar et par pils og begynner å sjangle, osv.

Lenke til kommentar
Eneste jeg reagerer på er folk som ikke kan å drikke. Forandres oppførselen din under påvirkelse, kan du ikke å drikke. De beste vennene mine kan være sørpe drita uten at jeg nødvendigvis trenger å legge merke til det. Det er å drikke det.

Da er det vel heller dine sanser som bør revurderes. Folk drikker seg ikke dritings uten å forandre atferd, slik er det bare.

 

Setter det i bold for deg jeg.

 

Som sagt. Jeg trenger ikke å legge merke til det. Stikker jeg innom en snartur bare for å hente noe, trenger jeg ikke å legge merke til det. Men selvfølgelig, setter jeg med ned å snakker med dem, vil en kunne legge merke til noen uvanligheter. Men fremdeles ikke noe som minner om noen som har drukket mye.

 

den alkoholfrie versjonen som smaker nøyaktig det samme

 

Piss meg i øret, det er det nest dummeste jeg har hørt i dag.

 

Gratulerer.

Lenke til kommentar

Jeg er fjorten og jeg opplever at flere og flere folk på min alder drikker.

For å være helt ærlig så er jeg stolt at jeg enda ikke har tatt en liten slurk (utenom de få ml av øl jeg fikk smake av faren min da jeg var yngre).

Jeg synes at det er patetisk at fjortenåringer har et behov for å drikke, for å ha det kult.

For ikke å snakke om de mulige skadene! Jeg kjenner en del som blir "voldsomme" i fylla og har kommet hjem med knekt nesa, arm, og ribbein etc. etter slosskamp.

Så er det jo selvfølgelig de indre skadene som lever, som man kan få alvorlige problemer med i voksen alder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...