Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda nyere BIOS: http://www.lejabeach.com/ASUS/A8N-SLI_D/1007-002.zip

 

Selv er jeg for lat til å prøve ut beta-bios'er...så om noen prøver de ut, kom gjerne med en kort oppsummering av forandringer her! :)

 

edit: fant en slags changelog...kanskje noe for første post? Kom gjerne med utfyllende detaljer! ;)

 

[ 1007.002 ]

----------------------

Latest beta BIOS.

 

[ 1006 ]

----------------------

 

1.Fixed after resuming from S3, the CPU multiplier and CPU clock will be restored to default value if user overclock.

2.Fixed show wrong device (ZIP) on summary screen when PATA controller was disabled. It should show 'None'.

3.Change the CHIP fan fail threshold RPM to fix sometimes POST will wrong show CHIP Fan fail Msg.

4.Update A8N-SLI Deluxe Logo.

5.Add Memory Re-map function SETUP Item.

 

[ 1005.003 ]

----------------------

Latest beta BIOS.

 

[ 1005.001 ]

----------------------

Latest beta BIOS.

 

[ 1004 ]

----------------------

Fixed S3 resume fail in SLI mode.

Add CPU, CHIP, Chassis Fan check Item in Setup and set Chassis Fan checking default to Disabled.

Show SATA mode on summary screen.

Update NVRAID BIOS to 4.81.

 

[ 1003 ]

----------------------

1. Re-translation item strings, value and help to French.

2. Fixed asus update 64bit OS fail

3. Fixed AMD Athlon64 CPU's Processor Family will be wrong shown as 'Opteron'

4. Support nVidia DualGPU PCIE VGA card.

5. Change CopyRight year from 2004 to 2005.

6. Support PEG for ATI X850 PCIE card.

7. Modify Cool 'n' Quiet string and default value.

8. Correct Hyper Transport item string for multi-language.

 

[ 1002 ]

----------------------

Enable S1 when in SLI mode

 

[ 1001 ]

----------------------

First release Bios

Endret av krister461
Lenke til kommentar
heh...har du kjørt det for hardt? ;)

Mulig det :D Solgte også 6800Ultra mitt. Det andre 6800Ultra kortet jeg brukte var sample på jobb, så også det er levert. Tok ett MSI K8N Neo4 i bytte på hovedkortet. Har ett X850XT liggende hjemme. Venter nå bare på FX55 før jeg bygger den sammen igjen. Håper på å ha den før helga. Blir nok litt benching å testing da, hvis ikke det blir en tur på fylla da........ toast.gif

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Nei, tjener ikke all verden. Men har da litt frynsegoder på jobb ;)

har du en jobb for meg?

 

kanskje jeg skal lage meg en brun plakat og gå rundt i byn...der skal det stå: "Jobber for hardware".

Du kan jo teste :D

 

Neida, jeg sitter å tester alt av ny HW vi får inn, så da er det klart at noen av samplene vil jeg teste grundigere, å da finnes det ikke noen bedre måte enn å ta de med seg hjem å teste de i dagligdags bruk.

 

Men det har nok gått flere tusen enn jeg skulle ønske i ny HW alikevel. Men sånn er det når man er hekta.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

I tråden "A8N-SLI Delux og støy" kom problemet med festing av den nå velkjente Zalmankjøleren på chipsettet. Tenkte jeg skulle lufte det litt i denne tråden også.

 

Jeg synes den sitter veldig løst. Jeg har bare benyttet standardfestet og arctic silver 3. Noen som har prøvd å benytte termisk lim i stedet for goop? Noen som vet om noe slikt lim som ikke sitter så godt at det er umulig å ta kjøleribben av igjen?

Lenke til kommentar

*drømme seg bort*

 

jobbe med å teste hw...akkuratt som når jeg var liten og ville jobbe med å prøvesmake sjokolade...

 

sterilan: når vi først har en egen tråd for å diskutere kjøling av dette kortet så er det greit å holde slike diskusjoner der...(ikke det at mitt innlegg er så veldig relevant for denne tråden da) ;)

Lenke til kommentar

Noen som har fått LAN cable status til å fungere?Hver gang jeg aktiverer den i BIOS får jeg Lan Cable check failed eller noe i den duren så jeg slår funksjonen av i BIOS.

Denne Post report stemmen under bootingen har jeg ikke hørt ennå heller selv om den er aktivert i BIOS,bruker Audigy2 lydkort.For tiden bruker jeg bare headset og ikke høytalere så det kan være årsaken,har prøvd noen ganger å boote med headsetet på uten å høre noe.

Ellers kan jeg nevne at i det siste har chipsetviften min begynt å bråke som et h...ete under oppstart fordi den ikke går skikkelig rundt.Setter seg av og til fast et par sekund,når maskinen har vært på et par minutt så går den som den skal.

Lenke til kommentar
I tråden "A8N-SLI Delux og støy" kom problemet med festing av den nå velkjente Zalmankjøleren på chipsettet. Tenkte jeg skulle lufte det litt i denne tråden også.

 

Jeg synes den sitter veldig løst. Jeg har bare benyttet standardfestet og arctic silver 3. Noen som har prøvd å benytte termisk lim i stedet for goop? Noen som vet om noe slikt lim som ikke sitter så godt at det er umulig å ta kjøleribben av igjen?

det er nok ikke så farlig skal du se :)

jeg byttet også chipset viften på hovedkortet med den passive kjøleren fra Zalman.. men den var litt vrien å sette på skikkelig siden jeg strammet for mye på mutteren under før jeg plassert kjøleren ordentlig.. Så den står litt på skrå, litt løs og tror det var noe goop under der.. er ikke så nøye på slikt :)

og hos meg ligger den på 34 C.. kanskje d til og med er mulig å fjerne viften uten å erstatte den med noe.. d funket greit på et litt eldre Asus hovedkort jeg hadde.. vifta på den ble litt ustabil og bråkete etter hvert.. så jeg fjernet hele greia, og hovedkortet funker som gull den dag i dag..

 

skal man overklokke en del derimot, kan sikkert den chippen bli veldig varm.. har selv bare klokket 1,8 til 2,2 så min er ikke noe spesielt varm.. men hovedkortet ditt tar neppe kvelden fordi den passive kjøleren din ikke er planslipt og festet med termisk lim.. dog når det gjelder overklokking skal jeg ikke si noe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...