Gå til innhold

Lage image av partisjon og bruke som "recovery-cd"


quack

Anbefalte innlegg

Jeg vil ta en kopi av hele c: partisjonen min og lage en oppstartsDVD som puttes i PCen ved krasj. Så lastes hele den feilfrie partisjonen inn igjen og alt blir bra igjen. Jeg husker at Norton Ghost gjorde dette på en enkel måte før, men nå får jeg ikke det til uten diskettstasjon. Og jeg har ikke tilgang på diskettstasjon! Bare brenner..

 

Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk Windows sin egen innebygde Recovery program.

Skal funke med Norton Ghost også... :roll:

Seff funker det med ghost, det er er derfor ghost blei skapt :thumbup:

poenget mitt er at ghost og mennesker uten diskettstasjon ikke går helt godt sammen. Recovery i windows tar bare backup såvidt jeg skjønner.. men jeg fant ut av det i går, starta DOS 6.22 fra cd og mekka image med ghost der.

Lenke til kommentar
Ghost har flere løsninger på dette, kan boote fra CD/DVD. Selv bruker jeg floppy, men er ganske sikker på at det er mulig uten.

 

At Windows recovery skal kunne brukes stiller jeg meg tvilende til.

I min ghost-versjon virker det som man må til dos for å lage oppstartbar cd/dvd. I bootable disk optionene må man først lage to ghostboot disketter som brukes til komme inn i ghost både for å lage image og for å gjenopprette image.

Lenke til kommentar

Fnuker sikkert fint med iPod ja :yes:

jeg mekka en oppstartbar cd med dos 6.22, og la ghost.exe og image-filene der også. Så det blei ordnings uten floppy. Har forresten ghost 8.0 trur jeg. Masse nettverksalternativer som jeg ikke skjønner noe av :dontgetit:

liker best ghost.exe fra dos :)

Lenke til kommentar
hmm, hva med egen partisjon til image  :p Plater har jo en tendens til å forsvinne i sorte hull eller bli spist opp av hybel kaniner..

Hva hvis harddisken blir ødelagt? Da forsvinner jo alle partisjonene... :roll:

Dermed er et av poengene med sikkerhetskopi borte vekk.

 

Edit: Leif.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...