Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det følger med 3 til 4-pins strømadapter til pumpen? Kan ikke se at det gjør det ut fra spesifikasjonene.

Har bare en 3-pins kontakt på hovedkortet så jeg må nok kjøpe et adapter i tillegg dersom det ikke følger med.

Synd at PSData tar hele 93 kroner for et slikt adapter. Koster jo bare 19 kroner hos Microplex.

Evt. kan jeg kanskje kjøpe meg viftestyring. Vil det være noe problem å koble pumpen til viftestyringen?

da er det ekstremt viktig at den får 12 volt hele tiden! ;) ville ikke tatt sjansen, tenk om noen pluttselig kom bort og skrudde ned viftene dine? ergo hele vannkjølinga hvis du kobler den til.. ikke bra ;)

 

sats på en 3 -(til) 4 pins overgang, og du er god to go! :D

(nei.. følger ikke med)

Lenke til kommentar

Hmm, planlegger selv og bruke Artic Silver 5.

 

Men til noe annet, vurderte og sette vannkjøling på skjermkortet mitt også. Men eneste jeg finner er kun til GPU, skulle gjerne hatt noe "heldekkende". Altså noe som dekker begge sidene av kortet, altså ramen også.

 

Noen som vet om noe slikt finnes til X800PRO?

 

Mvh Stikk

Lenke til kommentar
Noen som vet om det følger med 3 til 4-pins strømadapter til pumpen? Kan ikke se at det gjør det ut fra spesifikasjonene.

Har bare en 3-pins kontakt på hovedkortet så jeg må nok kjøpe et adapter i tillegg dersom det ikke følger med.

Synd at PSData tar hele 93 kroner for et slikt adapter. Koster jo bare 19 kroner hos Microplex.

Evt. kan jeg kanskje kjøpe meg viftestyring. Vil det være noe problem å koble pumpen til viftestyringen?

da er det ekstremt viktig at den får 12 volt hele tiden! ;) ville ikke tatt sjansen, tenk om noen pluttselig kom bort og skrudde ned viftene dine? ergo hele vannkjølinga hvis du kobler den til.. ikke bra ;)

 

sats på en 3 -(til) 4 pins overgang, og du er god to go! :D

(nei.. følger ikke med)

Ja, det blir nok et adapter på meg. Ser på det som den mest elegante løsningen, selv om monitorering av CPU-tempen ville fanget opp at pumpen ble slått av e.l. Dette kan jo også skje med en vanlig viftebasert kjøler. Men det er mulig motoren i pumpen ikke har godt av å bli undervoltet.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg har 2 big water sett i serie... Bruker den ene blokka til cpu og den andre modifiserte han til gpu-blokk. To radiatorer også, men bare en pumpe...

(Bigwater pumpa)Funker helt fint det...

 

En treg pumpe vil også gjøre at vannet går tregt igjennom radiatoren, og da bli kjølt bedre..

MEN vannet blir jo varmet opp fortere i blokka også...

Lenke til kommentar
Har to spørsmål angåede dette settet som jeg håper noen kan besvare.

 

Er det laget til slik at pumpen starter når pcen starter, eller må denne slås på/av manuelt.

 

Er det nødvendig å skjære til kabinettet for å få plass til noen av delene, eller festes disse på andre måter inni kabinettet slik at jeg slipper å kutte til?

pumpen starter når pc'en starter ja, sp du slipper manuell kontroll av denne. Om du må kutte elle ei kommer ann på kabinettet ditt, men har du en 80mm-vifte i bakkant skulle dette kunne brukes som montering for radiatoren, som jo er den mest plasseringskresne delen.

Lenke til kommentar
må man tømme vannkjølinga når man for eks. skal på lan??

tror ikke det er nødvendig for et vannkjølingssett skal være helt vanntett.. (hehe hvis du skjønner)

 

men hvis du da uheldigvis kommer til å skumpebortinoe eller utsetter kabinettet for noen smeller (noe som egentlig kan gå ut over HW'n) så er det ikke så lurt å ha vann i systemet ;))

Lenke til kommentar
denne vil vell funke helt kurrant i TT settet, men som det er stilt mange spm til... vil pumpen klare å få nok flow i systemet eller måd en skiftes ut?

Virker jo som at en del kjøler ned både skjermkort og cpu med hjelp av en ekstra "block", så skal vel gå greit med den du linker til også da eller?

 

Det jeg er mest bekymret for er at radiatoren ikke klarer å kjøle ned vannet nok til at det kan brukes på både gpu og cpu.

 

Den var forresten litt i dyreste laget.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

vis dere blar ett par sider til bake så har jeg skrevet en liten test om blokker i settet samt gpu blokk som jeg bruker...

les den så vil jeg tro jeg har svart der.. :)

 

ang tømming til lan.

jeg har flyta litt runt på pcen min ettter jeg motnerte settet pga teste hvor meye det veide osv etter vannkjøling..

jeg dunka litt bort men det gikk fint.jeg kommer absolut ikke til å tømme fylle tømme fylle systemet hvær gang jeg skal på lan som er ganske ofte.... syns det virka som å ta litt hardt i vis dere sjønner :p

 

fester du alle delene osv orntlig å at det henger så er det ikke noe problem å transportere osv....

 

 

ps: må også takke for positiv tilbake melding fra testen jeg skrev :thumbup:

Endret av Margarus
Lenke til kommentar

Hm.. Margarus... i den testen din. Hvordan er oppsettet ditt? pumpe > radiator > CPU > GPU > pumpe ?

 

og du skrev at det ble bedre resultat med at vifta sugde.. kan det ha noe med at lufta fra cpu'en (den varme lufta som blir ligendes rundt blokka) ble trekt bort.. tror faktisk at du da kan få bedre resultat ved å sette radiatoren bort fra cpu slik at lufta blir sugd kald over radiatoren, mens en annen vifte blåser bort lufta rundt cpublokka...

 

btw.. har du noen bilder...

 

og hvordan var den tanken.. du sa maid in taiwan.. tynn plast? eller? hvor mye rommer den?

 

hvordan er støynivået på hele settet?

 

super guide ellers :thumbup:

Lenke til kommentar

mitt oppsett:

Pumpe\tank ---> Radiator ---> CPU ---->GPU ----> tank osv osv.

 

1:

grunnen til at jeg snudde vifta var at nor vifta blåser gjennom alle di ribbene i raddisen så "blir det ørsmå vibreringer i di "flapsene" som lager extra støy.

 

2:

vifta fjerner varm luft mer effektfift vis den suger en nor den blåser gjennom.

 

3:

 

den varme lufta fra raddis blir jo blåst inn i kabbis vis jeg lar vifta blåse den orginale veien(gjennom raddis)

 

dette er grunnen til at jeg bytta å syns selv det er ganske god grunn til å gjøre det.. det er ikek så mye bry.

 

nor min radiator luft ble blåst inn i kabinett så steg kabinet temp 7 grader :o

 

syns egentlig ikke noe om det ...

 

ang støy å bilder:

 

støy: jeg kjører vifta på det lavest da må jeg intil vifta for å høre den.. med andre ord vis jeg tar den helt av så hører jeg ikke forsjell enn om den var på eller av. (vifte i psu også.)

pumpa er oppgitt 20db den må jeg også nesten helt inntil for å hørre,.

det er svææært minimale vibrasjoner også i den pumpa.

 

det trikest ditt med vifta som skal blåse på cpu vet jeg ikke noe om... mulig det funker men tror ikke det har store effekten.

 

 

så var det jeg å digital camerat da...;)

jeg skal se hva jeg kan få ordne di neste dagene..

 

 

 

refil tanken:

 

det er enkelt å greit sprø tynn palstikk veldig lett å kjennes ut som det er liksom bare no leke greier.. den er rett å slett bare ikke fin....

men den fungerer utmerket til det den er beregnet for.. påfyll\refil av system... :=)

 

 

men nå tar jeg kveld skal tidlig opp i morra å på skifjell :D

 

ha en fin kveld, natt :w00t:

Endret av Margarus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...