Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står på siden til PSdata at alle som bestilte igår får settet til spesialprisen selvom de er tomme på lager. Vel, er ikke det en selvfølge da ? Og hvorfor i svarte er de tomme for en slik vare. De vet jo at det kommer til å selge som hakka møkk og da bør de ha nok på lager. For dårlig det her ass :mad: Er veldig usikker nå om jeg bare skal droppe hele greia og slenge inn en bra vifte isteden :evil:

Lenke til kommentar

grunnen til at han ikke bruker den tanken som følger med, er at det bare er en tank til å fylle på veske med. Står ingenting om at den skal stå i systemet i manualen(en som er veldig lett btw.. :) ), og den er beskrevet som Refill Water Tank ;)

 

enkelt oppsumert: tanken skal egentlig ikke være med, bare brukes til påfylling.

Lenke til kommentar

Ennå ingen som har testet settet med GPU-blokka de selger på psdata, og kan rapportere tilbake om kjøleevne og turtall ?

 

Er meget interessert, vil gjerne legge til en GPU-blokk på ordren, men gidder ikke hvis det gjør at tempen stiger så mye i radiatoren at vifta ikke går på noe annet enn minimum.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Liten "test" av Tt Bigwater vannkjølings kit å gpu blokk

 

Jeg kjører bigwater settet nå har montert det for 30min siden ..det har prøvekjørt i natt uten lekasjer :D

 

mine temps er 41grader på cpu nor vifta kjører på høyeste turtall.

 

jeg kjøler CPU , GPU med bigwater settet.

gpu blokk er den universal blokka som di har på psdata som koster 260 elns.. husker ikke helt.

 

den funker helt fint har spilt hl2 en stund nå å ikke tegn til artifacts \ feil osv....

i bruksanvisningen til settet så står det at man kan montere radiator på 80mm fester både inne å ute i kabbisen.

jeg valgte å montere den ute bak så trekker ledning ,slanger gjennomen medfølgende pci ting med hull i slik at slanger legger fint gjennom..

syns også det var en kjempe fin løsning på festing av raddis pga mine 80fester var litt anneledes en vanlige me skrue hull...

 

så jeg tok enkelt å greit den medfølgende SOLIDE å kraftige borrelåsen så festa raddis bak med den ..

den henger så bare det å vil absolutt ikke dette av.

 

jeg snudde også vifta slik at vifta suuger lufta fra raddis å vekk ...

den står blåsende gjennom radiator orginalt men da bråket det endel syns jeg pluss at kabinett tempen ble 31grader da som jeg syns er litt mye.

da snudde jeg kun viften å da gikk cpu temp litt ned å kabinett temp ned til 25grader.

 

jeg er storfornøyd med settet.

for festing av pumpe er det også borrelås.. det høres kansje litt jalla jalla ut men det er faktisk ikke det.

alle komonentene er ganske solide å bra untatt resarvoar (vet ikke hvordan det skrives) tanken var skikkelig ekkel å stygg av å meeget billig made in taiwan plastik..

den er veldig fin til å bruke til å fylle vann på systemet men etter det var gjort så la jeg den vekk..

 

slanger å veske:

 

slangene var veldig solide å myke. di di lyser også grønn UV under UV lys som jeg har har.. niplene er også ganske idiot sikre dvs at or man trer slangen over nippel så vil den fort falle av igjenn.. derfor skal man tre "muttere" over slangen å skru fast på nippl da holder det tett å du klarer ikke å trekke slangen av.! ;)

 

en ting som faktisk irriterte meg litt var at slangene var kansje litt "for myke" pga det ble lett knekk på di å anti knekk fjær fulgte ikke med som jeg syns godt kunne følge med.

pakken med universal GPU blokka der følgte det med en grei gumme slange med antiknekk fjær. jeg monterte dettte uten noen fjærer å det er ganske bra.. hadde jeg hatt til alt så hadde jeg brukt det.

 

man trenger ikke å gå til anskaffelse av vesker,destilert vann å alt det der for det følger med.

en stor flaske(0,5L) med veske er ferdig innblandet (anti rust,anti frys,UV tilsettning(psyko Grønn),kjøleveske , vann) Jeg brukte litt under halve flasken.

 

så man fyller enktelt å greit systemet med den flasken...

 

 

ellers så funker settet utmerket.

 

men det er ikke noe til overklokking osv..

man bør ikke ha en gpu blokk i tilleg vis den er noe kraftigere en 9600pro for da kan det bli for varmt.

det er nokk mulig at en dobbel raddis hadde funka bedre nor det gjeller overklokking eller varmere kort som x800\6800 osv

men nå er det no slik settet er

 

Strøm \ ledninger.

 

pumpa sin ledning består av 3 ledere som går til en vanlig 3pins viftekontakt som man fester på HK

den har faktisk turtalls avlesing så i motherboard så leste jeg at pumpa går på ca 2780rpms.. stilig ;)

 

Vifta har også en liten kontakt på seg der man kobler til en medfølgende liten rheostat (eller hvar det rheobus? ) populært kalt viftestyring ;)

den stiller man inn vifte turtall til radiator vifta

viftestyringen er av standar Tt viftestyring å monteres i en ledig pci slott bak kabinettet

 

Vifta til radiator: den har en leding som går til en 4 pins drevkontakt. det følger også med overgang til 3pins kontakt (også sonn som man setter på HK for å lese av turtall denne fikk jeg bruk for pga jeg bruker sunbeabs vifte styring

kabel på vifta er trekt med hvite kabelstrømper

 

det er helt sikkert en del skrive feil her men slik er det bare... :thumbup::cool:

 

da vil jeg til sist si Lykke til med alle vannkjølere å spesielt til dere som skal montere deres nye bigwater sett :):innocent:

Endret av Margarus
Lenke til kommentar

Noen som vet om det følger med 3 til 4-pins strømadapter til pumpen? Kan ikke se at det gjør det ut fra spesifikasjonene.

Har bare en 3-pins kontakt på hovedkortet så jeg må nok kjøpe et adapter i tillegg dersom det ikke følger med.

Synd at PSData tar hele 93 kroner for et slikt adapter. Koster jo bare 19 kroner hos Microplex.

Evt. kan jeg kanskje kjøpe meg viftestyring. Vil det være noe problem å koble pumpen til viftestyringen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...