Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Whatever, gidder ikke bry meg mer om det der nå. Bestilte fra mpx.no tidligere idag og det er faktisk sendt. Penga driter jeg i rett og slett. 6 uker er det ikke verdt å vente på...

Jaja, det er nå din sak. Regner med du har donert saftig til Røde Kors ol. da, siden du driter i pengene :thumbup: Men å klage på PSData blir uansett feil.

Lenke til kommentar

Syntes denne tråden egentlig er ganske offtopic, trodde man skulle skrive resultater og lignende når man hadde fått settet, men hvertfall har fått mitt og må si at jeg egentlig ikke er sååå veldig fornøyd.

 

Har en 3.2ghz Prescott som kjører standard hastigheter og den ligger på 40 idle og 58 i load. Før lå den på 50 i idle og 68 i load så det hjalp litt, mne ikke så mye.

Viften blåser fra inne i kabinettet og ut så det kan jeg sikkert flytte litt på. har brukt AS5 mn syntes fortsatt det er varmt.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de få som har bestilt settet :D

Det som prioriteres for kjøling er cpu (XP 2600+ mobil og GPU (R 9800 PRO)

Har jeg forstått det rett, så følger det bare med blokk for cpu, men som dre skjønner, så skulle jeg gjerne kjølt ned GPU også, og da kan jeg alltids kjøpe gpu blokk vel, men det sies at pumpen skal være for svak for dette...

 

Da lurer jeg på hva som må til for å også få kjølt nd GPU :hmm:

Er det slik at pumpen er sterk nok likevel? Hvis ikke, kan jeg fint kjøpe ny pumpe og koble den til, hvilken?

Og Hvilken GPU blokk anbfaler dere?

Lenke til kommentar

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med temperaturen min. Har modifisert mitt Cooler Master Centurion en smule, så jeg har fått et greit luftinntak i front av kabinettet. CPU-temperaturen min ligger nå på 36 grader idle (Athlon64 3200+). Har enda ikke vært over 42 i load. Dette er med viften på lavest fart. Kabinettet ser like anonymt ut som det alltid har gjort når alle dører er lukket. Akkurat sånn som jeg liker det.

 

Konklusjon: jeg er kjempefornøyd med BigWater-settet. :)

 

Har dessverre ikke noen bilder. Kameraet mitt er ikke helt venn med meg for tiden. :(

Endret av Swag
Lenke til kommentar
Så veldig bra ut.

Er det mulig å snu viften slik at den suger luften ut samtidig som radiatoren er inne i kabinettet?

Altså slik kabinett->vifte->radiator?

Eller blir det  for tungt for vifte skruene??

jeg kjører det slik.. ergo: det er ikke for tungt :)

 

edit: microlaxx - ser ut som du har en stygg slangeknekk likeved pumpen.. noe som sørger for begremset flow.. ;)

Endret av _ammaZ_
Lenke til kommentar

jeg har cpu 45 grader ved surfing å vifta å lavest rpms.

hw ser du på profil..

har ikke klokket....

 

jeg kjører bigwater blokka å universal gpu blokk på bigwater settet går så det griner det..

alle klager osv at pumpa blir for svak.. det er ikke no høytrykks anlegg dette .vanne skal bare sirkulere ikke blåse gjennom slangene

svak pumpe gjør at vanne .går tregere gjennom blokka å tar op med varme å det blir lenger i raddis slik at det får kjølt seg ned bedre også...

dette er helt logisk tanke gang...

men ser mange spør om ting som allerede er svart i denne threaden..

 

istende for ¨å trykke på "vis siste inlegg" så kan dere starte på side 1 å lese gjennom min guide å resten av di flotte å gode inleggene tt bigwater settet.

 

lykke til

Lenke til kommentar

Har fått mailen fra PSdata og syns det er Veldig bra at de kan oppklare slike ting med alle som har bestilt og sier ifra hvor lenge vi må vente. Har ikke noe problem med å vente 6 uker. Jeg valgte selv å bestille fra PSdata på juleaften til tross for at det stod ubekreftet og med det tilbudet så viste man jo at mange ville bestille.

 

Å slakte PSdata blir helt galt. De burde roses for å sende ut en slik infomail og for at de har ett SÅÅ godt tilbud på den vannkjølingen.

 

:) <3 psdata.

 

Blir kanskje litt overkill for meg med det settet der. Jeg har selv en shuttle som jeg hÅper at jeg vil kunne få presset den inn i med litt mod. Ønsk meg lykke til :p (jada vet hvilke mål som er på de forskjellige delene. Har målt opp og kommet frem til at det mest sansynlig vil passe med akuratt 1mm klaring visse steder med tanke på radiatrostørrelsen...)

Lenke til kommentar

hehe rune...

det går nokk fint det å presset dette settet i en shuttle,

di er ikke så små som folk skal ha det til

med litt tid å kreativitet så for man det meste til

.. husk

ingenting er umulig..

det er jo en på forumet som fikk stappa inn en ganske så heftig vannkjøling me pumpe å 2 raddiser peltier osv i en sff shuttler det er ganske vilt.

 

anbefaler deg å montere raddis\vifte bak på det feste på shuttlen din .

på en måte å trekke slangene inn i kabbis å på cpu blokk.

det blir muligens problemer med at det blir for kraftig knekk på slangen .."di kan lett ta opp i hdd".

husk å bruk "vinkler" eller antikness fjærer pga det vil bli en del kvasse knekker i en shuttle...

 

ta bilder osv nor du holler på å montere

er litt keen på shuttle jeg også... har jo bigwater fra før av så :D

 

lykke til vertfall det går nokk fint.

Lenke til kommentar
Fikk settet i dag og det er nå montert! 46 grader under surfebruk!

 

AMD XP2500@3200

 

Temp med bra luftkjørling 56-63 grader.

 

Kan godt si jeg er fornøyd ja!! :D :D

 

KONGE!!!!

 

Ser stilig ut og!!

syns det er sinnsykt høye temperaturer jeg,

min pleier å ligge på rundt 30 grader når jeg surfer (med boxed kjøler)

nå erhans cpu klokket en del også da....

64bits cpuer har ganske alve temps også har jeg forstott

Lenke til kommentar
Patz: Uansett vil jeg ikke tro det får noen fatalefølger at du setter molexen feil vei. dette fører vell egentlig til at vifta bare kjører på 5 v isteden for 12v. (eller?)

Ikke for vifta nei, men det er en sånn molex som du kan sette ting etterpå (forgrener) og om en disk får 12 volt der den skulle hatt 5 volt så :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...