Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da virker det jo som at TT har laget et sett som klarer å levere nok kraft til en VGA kjøler i og med at TT bruker den selv :)

 

Noen som ser hva slags system den er puttet inn i? Legg merke til at det ikke er på da... (ingen RAM brikker) =(

Det ser ikke ut som en plattform med dual memory funksjonalitet, det utelukker iallefall sockett 479/p4 og socket 939. Muligens et kort basert på socket a eller 754? :hmm:

Lenke til kommentar

Hmm, har noen spørsmål. Har bestillt jeg også :D

 

1. Må jeg begynne og skjære noe for og få plass? Har et Chieftec Midi-Tower. Har 3 disker og en floppy, samt 2 DVD-enheter.

 

Det er jo to "holdere" for disker, jeg kunne jo kansje ta av den enne?

 

2. Vil man tape mye ved og bruke 80mm? Og evt hvilken 80mm anbefales?

 

EDIT:

 

3. hw.no opplyser at den skal passe på sokkel 754, men på PSdata sin produktinfo står ikke dette? :scared:

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

igjen.. fått bekreftet at det passer til 754 :)

 

80mm kontra 120mm - ville satset på 120, av den ekle grunnen at det betyr bedre kjøling.. kan jo teste selv og se! ;)

 

og hvis du har 50grader, så er noe fryktelig galt! hva måler du temperatur med? ser du ikke har noen vifter rundt sokkelen, og hvis du bruker onboard avlesning, kan dette være grunnen. (luftsirkulasjon rundt sokkelen hjelper mye på "temperaturere". ;) )

Lenke til kommentar

jeg har nylig bestilt BigWater settet fra psdata.no og lurer på om det er no vits og sette en vifte til på radiatoren?

det burde jo bli kaldere så lenge den ikke går treigere enn den vifta som allerede er der. er det noen som har gjort det eller har noen synspunkter på det?

 

GOD JUL TIL ALLE OG EN HVER!!! :D

 

edit : leif!!

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar
HER ER MIN....LIGGER PÅ 50 :mad: MED ASUS P4C800E-DELUXE OG P4 3.2

noe ER galt de testa jo BigWater på en 3,2 Ghz P4 og da ble den mye kaldere enn din... :hmm: se test lengre opp

men ogsen kjøle pasta bruker du?

har du bare vann i tanken ellre kjølevæske og alt det andre?

prøv og sett radiatoren sånn at den får luft uten ifra

Lenke til kommentar

Har vel kansje blit nevnt før dette, men men...:

 

Hvis jeg har 1 vifte nede i front som blåser inn luft, og 3 som blåser ut luft i bak. Og jeg har planer om å sette "BigWater'n" i front, burde vifta suge eller blåse da?

 

Ellers syns jeg det være jævl* dumt at det var blått lys, da jeg kjører 100% rødt tema i hele pcen min :(

 

Jaja...

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Tror dere at dette oppsettet vil funke bra?

(vifte på radiatoren blåser opp)

Litt for mange vifter for min smak (du trenger da virkelig ikke så mange??), men oppsettet du har planlagt med radiatoren, gjerne kalt "push'n pull-setup" vil fungere flott. Ser du allerede har 2 vifter i bunn, og hadde jeg vært deg hadde jeg definitivt plassert radiatoren her. I topp vil radiatoren bli kjøpt av luft som allerede har blitt oppvarmet inne i kabinettet ditt, i bunn derimot får du tilførsel på frisk, kald luft. Hvis du går for denne løsningen pålegger jeg deg å bruke et støvfilter. Tro meg, det er til ditt eget beste..;)

Lenke til kommentar
Tror dere at dette oppsettet vil funke bra?

(vifte på radiatoren blåser opp)

Litt for mange vifter for min smak (du trenger da virkelig ikke så mange??), men oppsettet du har planlagt med radiatoren, gjerne kalt "push'n pull-setup" vil fungere flott. Ser du allerede har 2 vifter i bunn, og hadde jeg vært deg hadde jeg definitivt plassert radiatoren her. I topp vil radiatoren bli kjøpt av luft som allerede har blitt oppvarmet inne i kabinettet ditt, i bunn derimot får du tilførsel på frisk, kald luft. Hvis du går for denne løsningen pålegger jeg deg å bruke et støvfilter. Tro meg, det er til ditt eget beste..;)

ja er du gal!? selvfølgelig skal jeg ha støvfilter!!! men det er ikke sikkert jeg skal ha vifter i bånn p.g.a. jeg muligens skal ha speil der

Lenke til kommentar
brukte kjøle pastan som følgte med jeg......og jeg bruker kjøle vannet som kom med.... :ermm: har raddisen slik.....er åpent på andre siden

Det kommer LITE luft gjennom der.

Og ser at vifta blåser inn fra kabinettlufta og på radiatoren..

Sleng heller vifte og radiss bak der det er viftehull, evt. utenpå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...