Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig avbestillte jeg gpu-blokken, da jeg tror det å bruke en gpu-blokk i dette settet vil gå ut over kjølingen av cpu'en betydelig. Ikke bare vil pumpen slite en del, men dagens gpu'er produserer såpass med varme at jeg er usikker på om den sigle radiatoren klarer å "kvitte" seg med alt sammen i god nok grad. Skal du bare kjøle, kan sikkert gpu-blokken kjøres greit. Skal du derimot klokke, tror jeg den gpu-blokken vil holde det tilbake en del med tanke på resten av systemet.

 

"mine fem øre"

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Det må da være noen som vet om dette settet klarer en GPU kjøler i tillegg?

 

Det finnes ingen alternativer fra thermaltake for å gjøre dette, så jeg anntar at settet ikke er designet for dette. Noe av poenget blir da borte for meg, så jeg bestiller begge deler. (nå har jeg bare en XP 1800+ og et GF 4 ti 4200.... klokket, men dog)

 

Sender en mail til TT nå... Får vel ikke svar før etter romjulen, men jeg kan jo bestille GPU kjøleren når jeg får svar.

Endret av Xvani
Lenke til kommentar
Det må da være noen som vet om dette settet klarer en GPU kjøler i tillegg?

 

Det finnes ingen alternativer fra thermaltake for å gjøre dette, så jeg anntar at settet ikke er designet for dette. Noe av poenget blir da borte for meg, så jeg bestiller begge deler. (nå har jeg bare en XP 1800+ og et GF 4 ti 4200.... klokket, men dog)

Les min post over, jeg er ikke sikker, men vil kalle det en kvalifisert gjetning utifra systemets spesifikasjoner og det faktum at settet ikke blir reklamert for med gpu-blokken som utvidelses-utstyr.

Lenke til kommentar
jaja, har nettopp kjøpt en VGA Silencer ATI 4. Får se når folk får settene sine, om det går bra med GPU blokk eller ikke. Selv om jeg helst skulle hatt vannkjøling på GPUen, får den ikke over 505mhz, litt rart når mangen med samme vifte klarer 550mhz. :hmm:

Samme kjøler som deg Bensinkanna, så vi befinner oss i samme båt. Hvis jeg bestemmer meg for å legge til en gpu-blokk til dette settet (les: og ikke selge det komplett og gå til innkjøp av et bedre et), kommer jeg iallefall til å gå til innkjøp av en single 120mm radiator av samme slag (kjøre de to i serie), og muligens oppgradere pumpen. Da er man allerede på god vei til et nytt system, så får se hva som skjer.

Lenke til kommentar
jaja, har nettopp kjøpt en VGA Silencer ATI 4. Får se når folk får settene sine, om det går bra med GPU blokk eller ikke. Selv om jeg helst skulle hatt vannkjøling på GPUen, får den ikke over 505mhz, litt rart når mangen med samme vifte klarer 550mhz.  :hmm:

Samme kjøler som deg Bensinkanna, så vi befinner oss i samme båt. Hvis jeg bestemmer meg for å legge til en gpu-blokk til dette settet (les: og ikke selge det komplett og gå til innkjøp av et bedre et), kommer jeg iallefall til å gå til innkjøp av en single 120mm radiator av samme slag (kjøre de to i serie), og muligens oppgradere pumpen. Da er man allerede på god vei til et nytt system, så får se hva som skjer.

Kjøp en Enheim-pumpe og Aquagrfx på microplex da..

Det vil jo gjøre susen..

Lenke til kommentar
jaja, har nettopp kjøpt en VGA Silencer ATI 4. Får se når folk får settene sine, om det går bra med GPU blokk eller ikke. Selv om jeg helst skulle hatt vannkjøling på GPUen, får den ikke over 505mhz, litt rart når mangen med samme vifte klarer 550mhz.  :hmm:

Samme kjøler som deg Bensinkanna, så vi befinner oss i samme båt. Hvis jeg bestemmer meg for å legge til en gpu-blokk til dette settet (les: og ikke selge det komplett og gå til innkjøp av et bedre et), kommer jeg iallefall til å gå til innkjøp av en single 120mm radiator av samme slag (kjøre de to i serie), og muligens oppgradere pumpen. Da er man allerede på god vei til et nytt system, så får se hva som skjer.

Kjøp en Enheim-pumpe og Aquagrfx på microplex da..

Det vil jo gjøre susen..

Men klarer radiatoren å kjøle systemet tilstrekkelig, det er spørsmålet...?

 

Henrik2k: Kjører du BigWater systemet MED gpu-blokken? I såfall, kom med spesifikasjoner, temperaturer osv.

Lenke til kommentar
jeg har ikke problemer med temperaturen i hele tatt. ligger på ca 50 grader load og er helt fornøyd. LANGT ifra faresonen. men jeg kjøte det fordi det er faktisk vært pengene å betale 500spnn for bedre kjøling samt 20db støy

Jeg kjøpte det bare for å ha det :blink:

 

Har en lydløs CPU-kjøler (Zalman CU7000+) elns og CPU tempen ligger på en 28° idle og 36° load, så trenger den jo egentlig ikke.

Men kommer sikkert til å kjøpe en GPU-blokk også, og med det skjermkortet jeg har nå, så blir vel det en ganske reduksjon både i støy og temperatur..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...