Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den flasken med vann som følger med, er det ikke nødvendig å tilsette noe frostveske eller noe sånt i den? Ser den er tilsatt med uv-reaktiv guffe, men er det frostveske i den? Har systemet lett for å danne alger/irre?

Den væsken som følger med inneholder alt som er nødvendig for å kunne bruke den i rørene.

Bra. *glede seg* :)

Lenke til kommentar
Om jeg skal kjøle GPU med dette systemet også, vil jeg nok bytte ut radiator viften med 2x 26db papst vifter, en over og en under (kobler til viftestyring). Vil dette være nok til å kjøle alt, inkludert litt overklokking ;)

hm.. jeg ville nok heller tatt en silentx vifte på 16 dB og en dobbel radd... + en ny pumpe for at pumpa skal klare å få vannet gjennom radiatoren.. alt i alt så vil man da ha et topp oppsett til 2000 kr. totalt! og det er langt fra ille :thumbup:

Lenke til kommentar
hm.. jeg ville nok heller tatt en silentx vifte på 16 dB og en dobbel radd... + en ny pumpe for at pumpa skal klare å få vannet gjennom radiatoren.. alt i alt så vil man da ha et topp oppsett til 2000 kr. totalt! og det er langt fra ille :thumbup:

hvorfor ikke bytte ut vannblokken mens jeg er i gang ;)

 

Poenget er jo å oppgradere dette settet uten å bytte ut delene. Ihvertfall for øyeblikket, ny pumpe og radiator kan jeg vurdere senere. Støyet er ikke mitt største problem, siden pcen står i rommet ved siden av. Men vil gjerne senke tempen litt for å presse noen ekstra mhz ut av systemet :yes:

Lenke til kommentar
hvordan har dere\skal ha radiatoren.

lurer på grunn av at jeg ikke har peiling på hvor jeg skal putte den (har chieftec dragon)

noen bilder eller noe hadde vert kjempefint :)

Skal ha min i "taket". Er allerede åpning for 80mm vifte der, planen er å utvide det og sette på en sånn. Håper det vil passe bra med mitt svarte Lian Li PC3077B :D

takk for tipset men i toppen skal jeg ha 2 120mm vifter så jeg tror ikke jeg skal ha radiator der også.

men er det noen andre tips??

 

og foresten jeg tror det kommer til å passe bra til kabinettet ditt ja :yes:

Lenke til kommentar
men hva med å ha den i bånn (samme prisippet som i toppen)?? :)

Går jo det og, selv om du må ha noe vanvittige støvfilter. Vil jo funke på samme måte som å ha den under hardiskene, trekker frisk luft igjennom radiatoren, videre gjennom kabinettet og ut toppen.

 

EDIT: gratulere med 800 innlegg FatFuck :fun:

Endret av bensinkanna
Lenke til kommentar
men hva med å ha den i bånn (samme prisippet som i toppen)?? :)

Går jo det og, selv om du må ha noe vanvittige støvfilter. Vil jo funke på samme måte som å ha den under hardiskene, trekker frisk luft igjennom radiatoren, videre gjennom kabinettet og ut toppen.

 

EDIT: gratulere med 800 innlegg FatFuck :fun:

takk takk :D

mulig jeg går for toppen jeg.

takk for hjelp bensinkanna :thumbs:

Lenke til kommentar

Hei, når det først kom et sånt tilbud bestilte jeg to sett jeg.

Men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal montere det.

 

To radiatorer går vel bra, men skal jeg bruke begge pumpene også? Vil det bli bedre med to pumper?

 

Og hva med den andre CPU-blokka, kan jeg få brukt den på hovedkort-chipsettet eller skjermkortet?

Jeg har nemlig egentlig bare en CPU å kjøle, men hovedkort-vifta på mitt Abit NF7-S v2.0 hadde vært fint å fjerne. Men jeg frykter at CPU-blokka er så stor at den vil dekke over hullene som chipset-vifta er festet i.

Skjermkortet (et Ati 9600XT) trenger jeg strengt talt ikke å vannkjøle, for jeg har en Ati Silencer på det, men den er jo så stor, at hvis det hadde gått an kunne jeg gjerne hatt en liten vannblokk der istedet for den store Ati Silencer'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...