Gå til innhold

IE Og Firefox


Edstro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hørt at firefox er en veldig god nettleser.

 

Hvordan liker dere den?

 

Nå har eg hatt IE helle tiden

brukte IE helt til her om dagen, da bytta jeg til Firefox.. angrer ikke akkurat.. for å si det rett ut, IE er noe forbanna dritt.. pop up hele tia, og feilmeldinger... Firefox har innebygd pop up stopper, og har ikke hatt EN ENESTE pop up..

 

glad jeg kom ut av IE *grøss*

Lenke til kommentar

Ja jeg skifta også til Firefox etter tips fra en kompis for noen måneder siden, etter og ha brukt IE siden det kom. Må si at forbedringen er ENORM. Det stopper jo ALL popup, og jeg merket t.o.m nedgang i ad-ware på maskin. Dessuten liker jeg de kjekke små linkene man kan legge i toolbaren øverst.

 

Firefox skal aldri erstattes ... om ikke noe annet danker det ut.

Noe som er sikkert er at Internet Explorer suger i forhold iallefall!

Lenke til kommentar
grunnen til at man kommer inn med opera er at den identifiserer seg som om den er en IE browser og ikke en opera browser. (dette kan selvsagt slåes av og på)

 

min mening er at firefox og opera er omtrent på lik linje.

Opera har tabs og den husker hvilke sider man har vært på når man likker den osv. men kan jo gjøres på firefox med noen ingrep og så..

 

-zyklopz-

heh, jeg kom som tidligere nevnt rett inn på tele2s side uten problemer, kjører opera 7.6 p4 og har den innstilt på "identify as opera". null problemer. det er kun winupdate og noen få msn-sider som microsoft har føkka opp med vilje som ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg bruker firefox, og har brukt den i en stund nå. IE er nå grei å ha enda. Det er noen sider som ikke liker firefox. La inn en addon fil firefox, så nå kan jeg høyreklikke på en link og velge "åpne med IE"

 

Noe av det kjekkeste med firefox må være "klikke med hjulet" Les en nettavis, og klikk med hjulet på det du vil lese. Så åpnes linken i egen fane. Genialt :thumbup:

Lenke til kommentar

hehe, du har åpenbart ikke testet opera! 

 

jeg har, og kan bekrefte at firefox rett og slett er den beste nettleseren som jeg har prøvd til nå!

og du mener også at ie er bedre enn opera?

 

si meg, hvilken versjon av opera testet du? kan umulig ha vært 7.54 eller 7.6.

har jeg påstått det ? nei...

 

Utenom alle sikkerhetsbuggene i IE, så vill jeg si at IE er bedre, hvorfor? jo.. fordi at det er en så mye enklere nettleser, ikke så mye dill dall.. Er det som er hovedsaken til at jeg ikke bruker Opera..

 

Det var 7.54 jeg testet

Lenke til kommentar

Bruker nok også FireFox ja, har ikke hatt problemer med noen nettsider så langt, bortsett fra nettbutikken til Elektroskandia, men sendte en mail til de at de måtte fikse det, og det ble gjort, så da funker den også ;)

 

Bruker også Thunderbird til mail, helt genialt :)

 

Man trenger ikke IE for windowsupdate såvidt jeg vet, dette er kun hvis du skal be windowsupdate sjekke hvilke oppdateringer man trenger.

 

Hvis man laster ned en og en oppdatering manuelt tror jeg man kan bruke hvilken som helst browser..

Lenke til kommentar

Jeg kommer også inn på Tele2 sin nettbutikk med Opera. Jeg bruker alltid "Identify as Opera". Det er det første jeg bytter om på etter å ha installert Opera. Skjønner ikke hvorfor det ikke er default?

 

Testa for morroskyld med Firefox og. Hehe, det gikk dårlig. Fatter ikke hva Tele2 driver med!

 

Har dere prøvd å tømme junk mailen på hotmail med Opera i det siste? Microsoft sjekker hvilken browser man bruker og sender ut feil javascript til Opera, mens den sender riktig til IE og Firefox. Det gjør at man ikke får tømt junk mappa uten å "gå litt utenom" ;)

 

Men det er bra folk endelig begynner å skjønne at det finnes alternativer til IE! :thumbup:

Må innrømme at min favoritt er Opera da, men Firefox er bra den og.

Lenke til kommentar

Dette svarte Tele2:

 

Grunnen til dette er at sidene er utviklet først og fremst med

utgangspunkt i Internet Explorer da denne nettleseren er den mest

brukte. Det vil bli mer interessant å utvikle sidene med støtte for

andre nettlesere når disse får større brukeroppslutning.

 

Gjør de oppmerksom på at det er mange.

Lenke til kommentar
Dette svarte Tele2:

 

Grunnen til dette er at sidene er utviklet først og fremst med

utgangspunkt i Internet Explorer da denne nettleseren er den mest

brukte. Det vil bli mer interessant å utvikle sidene med støtte for

andre nettlesere når disse får større brukeroppslutning.

 

Gjør de oppmerksom på at det er mange.

dette er jo et kroneksempel på elendig webdesign. slikt skal rett og slett ikke forekomme, og tyder åpenbart på dårlig/manglende utdannelse eller kunnskap. mange påstår at "det koster mer" å utvikle sider for flere browsere, men det er en heller tynn påstand; man bør utnytte standarder, og da mener jeg ikke microsoft sine standarder...

 

forøvrig er opera 8 beta ute nå, verdt å prøve! :)

Lenke til kommentar

Har prøvd IE, Firefox og Opera og jeg rangerer de nok på en litt annen måte enn de fleste andre :p

 

1. Opera

2. Firefox/IE

 

Synes ikke Firefox er det helt store. En helt grei nettleser, akkurat som IE, men liker altså Opera klart best.

 

Det at jeg har et litt annet syn enn andre har vel kanskje noe med at jeg aldri har vært plaget av adware, spyware eller virus. Har ikke hatt virus på 5-6 år og har null spyware/adware på maskinen... Og jeg bryr meg heller lite om nettleseren bruker 5 eller 50MB minne. Selv om når jeg sjekker nå, så bruker Opera 22MB og Firefox 28MB (Jeg har flere sider oppe på Opera og bare 1 på Firefox, men men)

Lenke til kommentar
Ja jeg skifta også til Firefox etter tips fra en kompis for noen måneder siden, etter og ha brukt IE siden det kom. Må si at forbedringen er ENORM. Det stopper jo ALL popup, og jeg merket t.o.m nedgang i ad-ware på maskin. Dessuten liker jeg de kjekke små linkene man kan legge i toolbaren øverst.

 

Firefox skal aldri erstattes ... om ikke noe annet danker det ut.

Noe som er sikkert er at Internet Explorer suger i forhold iallefall!

IE og Opera har pop-up stopper og.. kan slå av og på :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg kommer også inn på Tele2 sin nettbutikk med Opera. Jeg bruker alltid "Identify as Opera". Det er det første jeg bytter om på etter å ha installert Opera. Skjønner ikke hvorfor det ikke er default? Testa for morroskyld med Firefox og. Hehe, det gikk dårlig. Fatter ikke hva Tele2 driver med!

Nei, det kan du si! Jeg har sendt 2 ganske krasse mail til dem, men jeg har aldri fått noe svar! Men uansett går det jo med User Agent Switcher, det er ikke poenget, det som er saken er at Tele2.no har laget nettsider som ikke støttes av Firefox. Dette er diskriminering "Nei du er ikke microsoft, du slipper ikke inn" Det er mange mennesker der ute som ønsker å bytte nettleser, men det blir vanskelig når microsoft gjør hva de kan for å kvele all konkurranse, den vanlige kvinne/mann i gata vil ha det enkelt og greit, og veldig mange har 0 peiling på data, skal de da begynne å rote etter en User Agent Svitcher? Tror ikke det, det blir for vanskelig. Det eneste som nytter er at det er støtte for alle nettlesere overalt! Også på windows update!! Lenge leve Mozilla Firefox, en genial browser!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...