Gå til innhold

VIA DualGFX støtter ATI-kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gleder meg !

Etter å ha hatt kjempeproblemer med nvidia 6800Ultra og Gigabyte nforce3 hk har jeg nå en stabil og fin maskin med Asus via KT800pro og ATI XT800PE.

Skal virkelig bli spennende å følge dette de kommende månedene

Skrevet
EDIT 3: En siste gjetning før jeg gir meg for natten: Jeg tror at om du ikke bruker broen får du en 50/50 split av bildet til hvert kort. Med broen kan lasten fordeles, hvis det skjer mere i nederste halvdel av bildet enn i øverste (i nederste beveger ting seg, mens i øverste ser du bare en blå himmel, som de brukte som eksempel et sted), slik at det ene kortet overtar litt av det andres arbeid i ledige stunder. Denne load balancing skjer over broen.

Den meldingen om redusert ytelse kan også bety at hele det andre kortet vil stå ubrukt. Dette burde være enkelt å finne ut av (følge med om temperaturen på de to kortene differansierer seg betydelig når man prøver å spille uten SLI-broa. (Det ubrukte kortet vil nok også få en liten temperaturstigning pga økt lufttemperatur i kabinettet)

Grunnen til at jeg tror dette er at et ferdig rendret bilde er svært mye informasjon og at PCI-e kan bli for liten båndbredde til å overføre data fra det ene til det andre kortet.

Interresante saker ja :) Håper du finner noe skikkelig dokumentasjon..

Skrevet

Tja, hvis du leser avsnittet om "Performance Analysis" ser du at det er en effekt av det andre kortet selv uten broen:

And one last measurement in UT2004 without the SLI connector hooked up, 1600x1200 4xAA/8xAF:

With SLI connector (2 cards): 153.3 FPS

Without SLI connector disabled (2 cards): 133.0 FPS

Single card (1 card): 101.1 FPS

Link.

Jeg har sett det et annet sted også, men nå finner jeg ikke igjen linken...

Geir :)

Skrevet (endret)

Her er en link til en mulig forklaring: LINK. Jeg sier mulig fordi det ser ut til å være mye gjetninger. Fant en som mente at det måtte være framebufferdata, fordi hvis han nappet ut broen midtveis i et bilde så sluttet det andre kortet å virke... :roll:

Endret av tom waits for alice
Skrevet

Hmmm...

Siden de artiklene jeg finner på internett synes å slå hverandre ihjel, tenkte jeg at jeg skulle spørre kilden, så jeg kontaktet nVidia. her er svaret:

Thanks for you inquiry but technical information about MIO is not available in the public domain. Please contact public relations regarding this information.

MIO (Multipurpose I/O) er betegnelsen på broen.

Så det ser ut til at vi er prisgitt gjetningene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...