Gå til innhold

VIA DualGFX støtter ATI-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EDIT 3: En siste gjetning før jeg gir meg for natten: Jeg tror at om du ikke bruker broen får du en 50/50 split av bildet til hvert kort. Med broen kan lasten fordeles, hvis det skjer mere i nederste halvdel av bildet enn i øverste (i nederste beveger ting seg, mens i øverste ser du bare en blå himmel, som de brukte som eksempel et sted), slik at det ene kortet overtar litt av det andres arbeid i ledige stunder. Denne load balancing skjer over broen.

Den meldingen om redusert ytelse kan også bety at hele det andre kortet vil stå ubrukt. Dette burde være enkelt å finne ut av (følge med om temperaturen på de to kortene differansierer seg betydelig når man prøver å spille uten SLI-broa. (Det ubrukte kortet vil nok også få en liten temperaturstigning pga økt lufttemperatur i kabinettet)

 

Grunnen til at jeg tror dette er at et ferdig rendret bilde er svært mye informasjon og at PCI-e kan bli for liten båndbredde til å overføre data fra det ene til det andre kortet.

 

Interresante saker ja :) Håper du finner noe skikkelig dokumentasjon..

Lenke til kommentar

Tja, hvis du leser avsnittet om "Performance Analysis" ser du at det er en effekt av det andre kortet selv uten broen:

 

 

And one last measurement in UT2004 without the SLI connector hooked up, 1600x1200 4xAA/8xAF:

 

With SLI connector (2 cards): 153.3 FPS

Without SLI connector disabled (2 cards): 133.0 FPS

Single card (1 card): 101.1 FPS

 

Link.

 

Jeg har sett det et annet sted også, men nå finner jeg ikke igjen linken...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hmmm...

 

Siden de artiklene jeg finner på internett synes å slå hverandre ihjel, tenkte jeg at jeg skulle spørre kilden, så jeg kontaktet nVidia. her er svaret:

 

Thanks for you inquiry but technical information about MIO is not available in the public domain. Please contact public relations regarding this information.

MIO (Multipurpose I/O) er betegnelsen på broen.

 

Så det ser ut til at vi er prisgitt gjetningene...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...