Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

detter ut av nett - telenor


Anbefalte innlegg

For 3 uker siden fikk jeg endelig ADSL etter venting helt fra 12 mai(!) og er rimelig fornøyd med hastigheten samt ping

(2048/256)

 

men, ofte, mange ganger om dagen helt uten forvarsel, får jeg ikke lenger åpnet internetsider. men jeg kan fortsette å være tilkoblet IRC eller msn eller holde på med nedlastinger, men om jeg logger av noe kan jeg ikke logge på. ipconfig -release og -renew løser dette, men det er uaktuelt at dette skal være en løsning.

 

dette skjer nesten bare på min maskin, på stefaren min sin har jeg bare merket det 3-4 ganger. men den brukes ikke så mye så er vel kanskje derfor. nå har dette skjedd igjen med min og jeg bruker VNC for å poste denne tråden via min stefars PC. dette er heller ikke en godkjent løsning.

 

jeg har prøvd med 2 forskjellige nettverkskort, et onboard Gb og et PCI 100Mbit.

med da 2 forskjellige IPr, samme skjer.

jeg har også formatert og reinstallert windows(grunnet lenge siden sist) men problemene fortsetter. jeg kjører Norton antivirus, zonealarm, og Spybot S&D og AdAware(disse to daglig) og jeg vet med god sikkerhet at det ikke er noe dritt på PCen min. (disse ble installert på nytt uten nettkontakt etter formatering)

har også prøvd å avinstallere zonealarm for å se om det er den som skaper kaoset, men ingenting skjer.

 

har ikke gjort noen endringer på modemet/ruteren(thompson speedtouch fra telenor) annet enn å sette den opp så at den connecter selv og jeg har forwardet en del porter grunnet spill, ftp/web server etc.

har sett litt på inderfacet til modemet men finner ingenting som kan tilsi at etter så så lang tid fucker alt seg opp.

 

er dette min feil eller er det mest sannsynlig hos ISP? problemet oppstår selv om jeg bruker Linux på denne.

 

det er jo en merkelig feil, jeg dette jo ikke helt ut av nett. jeg kan fortsette å være der bare jeg ikke kobler fra mIRC o.l. men jeg kan ikke surfe eller starte nye downloads.

 

noen ideer?

05000 here I go uansett, skal gjøre det mandag, eller har de åpent på søndag?

 

takker for eventuelle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

akkurat det skjer med meg oxo synsykt plagsomt plutselig detter internett vekk men irc msn har har internett med internett explorer finner ikke siden etter 2 min , det skjer minst 10 ganger om dagen utrolig kjedelig :((

ps har netopia ruter

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar
noen ideer?

desverre ingen ideer, men jeg opplever det samme selv.

har maskinen koblet direkte til mitt(telenor sitt) ZyXEL prestige 600 dsl modem, så det er ingen router som er problemet....

 

når jeg logger meg på forblir jeg pålogget i 15 min-90min før jeg blir ufrivillig logget av. når man gjerne vil få unna noen nedlastinger når man er på skole\ jobb er det fryktelig iriterende at maskinen ikke kan forbli online i noen timer!

 

har hatt ADSL i halvannet år og problemet har vært der hele tiden :cry:

Endret av sir_enzo
Lenke til kommentar

hvor bor dere forresten? er det på steder hvor sentralen er mye utbygget eller relativt nytt?

mange rundt dere som har bredbånd?

 

her hos meg er det nesten ingen. kanskje 20 stykk, og det på en akuratt utbygget sentral, med nygravd fiber(juni/juli) fra jernbanen hvor fiberen går Norge - Sverige.

 

jeg bor 20m. unna sentralen, men luftsrekket på kabelenen er kanskje 50m. så avstanden er ikke stor.

jeg er vel den eneste på stedet som har den pakka her, ADSL extra(2048/256)

 

EDIT:

etter samtalen med telenor har problemet mystisk avtatt og faktisk fikset seg selv uten reboot / ipconfig -release -renew

(dog probemet fortsatt er der og er høyst uakseptabelt)

 

fremdeles fatter jeg ikke at telenors kundeservice består av såppass inkopetente folk.

altså, er man i bransjen bør man kunne litt. duden jeg snakka med mente at min lag2 switch rutet MAC adressene på LANet vårt feil.

2 ting feil: MAC rutes ikke, og en lag2 switch kan ikke rute noe somhelst.(derfor det er lag2 og ikke lag3)

Endret av Dimensionx
Lenke til kommentar

Jeg har akkuratt samme abonomang som deg. Senest i dag så fikk jeg ikke gått på noen internett sider, bare vært på MSN osv. Men problemet blir borte etterhvert, eller jeg kan restarte så blir det bra. Dette er jo ganske kjedelig egentlig da og det er jo iallfall ikke normalt. Noe må være feil og dette problemet har kommet nå i det siste.

Lenke til kommentar
Jeg hadde og det problemet. Fordi jeg blandet ZoneAlarm og Norton...

Prøv å fjern Zonealarm, det funket for meg  :thumbup:

Heh ... jeg har også ZoneAlarm ... som trådstarter også har så da er det nok det ja :p

 

EDIT: Men siden han hadde prøvd å avinstallere det så... hmm :hmm:

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

jeg kan vel nevne at det er koblet riktig her først da så ingen flere tviler på det.

 

kan overhodet ikke fatte at ZA og Norton utgjør dette problemet, i og med at problemet oppstår i linux også, og på begge PCr hvorav bare en har norton og ZA blandet. har prøvd ulike kombinasjoner med PCr av og på for å feilsøke.

Lenke til kommentar
hvor bor dere forresten? er det på steder hvor sentralen er mye utbygget eller relativt nytt?

mange rundt dere som har bredbånd?

jeg bor i tønsberg, slik jeg tror kabelen er strukket tror jeg at jeg befinner meg 1100-1200 meter fra sentralen. sentralen ble bygget ut juni 2003. ca. 350-450 boliger vil jeg annta er tilknyttet sentralen, hvor mange som har ADSL av dem vet jeg ikke...

 

jeg benytter Zone alarm og norton antivirus, men Zonealarm har jeg bare brukt det siste halvåret, og problemene har vært de samme i halvannet år.

 

* har Online ADSL Ekstra, 2048/256 kbps

* det ble strukket ny fiber til sentralen i forbindelse med utbyggingen

* problemet har vært det samme med wx-sp1 og xp-sp2

Endret av sir_enzo
Lenke til kommentar

noen kamerater har opplevd feilen fler ganger men det viste seg å være feil på utstyr i telenors sentraler han fikk vite det av en kar som var innom for å sjekke dette. viste seg å være dslam boksen han var tilkoblet utrolig nok den eldste av dem i stentralen til telenor dem utbedrer vist feilen så forvent laaaaaaaange tider med inn og ut av nettet.. ,)

Lenke til kommentar

Jeg sliter også med ustabil linje. Riktignok vært bedre de siste dagene, men utrolig irriterende.

Zyxel Prestige 600 ADSL-modem.

Jeg har ikke telefon koblet til, kun modemet er koblet til linjen.

 

Bruker Linksys WRT54G ruter, og når jeg mister internett forbindelsen så er det denne som mister WAN-IP'en. Dvs hva jeg kjører av software på PCene er totalt uinteressant.

 

Har også prøvd med en ASUS 500g wireless ruter og opplevde de samme probleme da.

 

Vet ikke hvor sentralen ligger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...