Zits93 Skrevet 9. oktober 2010 Skrevet 9. oktober 2010 nå er det på tide for de fleste og sette på sommerfelgene sine, og da har jeg noen råd på veien! 1, sørg for å ha dekk/felger i god stand (gode dekk, og rette felger) 2, sørg for at boltene er riktige, (de er forskjellige fra felg til felg ofte) 3, se om du har sentreringsringer i felgene (dette for å unngå "hopping") 4, smør inn boltene i olje, slik at de ikke setter seg helt fast igjennom sommeren 5, Sett på felgene 6, etterstram bolter (alu felger) etter noen mil med kjøring! bare for å være på den sikre siden HUSK og alltid dra igjen boltene i kors. Håper dette ga "litt" hjelp til dere som er usikre, rettelser osv kan sendes meg på PM
Adversary Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 Go kveld, har en kompis som påstår at den femte sylinderen i motoren min er litt mindre enn de andre. Noen som kan bekrefte/avkrefte at dette er bullshit? Synes dette høres HELT på trynet ut, med tanke på f.eks balanse. Er snakk om en Audi 2.3 rekkefemmer.
Basan Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 Trenger noe hjelp med min Golf 3 95 mod, det har løsnet noen ledninger som ska styre hvor mye bensin bilen skal ha inn til forgasseren, trenger koblingsskjema for å fikse d igjen. Henrik
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 14. oktober 2011 Skrevet 14. oktober 2011 Go kveld, har en kompis som påstår at den femte sylinderen i motoren min er litt mindre enn de andre. Noen som kan bekrefte/avkrefte at dette er bullshit? Synes dette høres HELT på trynet ut, med tanke på f.eks balanse. Er snakk om en Audi 2.3 rekkefemmer. Baare tull og tøv. Det er 461 kubikkcentimeter per sylinder. Gang med 5, og du har 2305 kubikk, ergo 2,3.
Adversary Skrevet 14. oktober 2011 Skrevet 14. oktober 2011 stemmer. har fått klarhet i det nå. kan bli ganske oppgitt over ideer folk får..
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 21. januar 2013 Skrevet 21. januar 2013 Noen som vet noe om Peugeot (605 1994mod) og kabeltrekking? Hvordan i #¤%" skal jeg trekke kabel bak til bagasjerommet? Problemområdet er baksetene. Det er ingen vei gjennom, under eller på sidene! Må jeg ta av baksetene? Klarer ikke å bare ta av dørdekselet i dørken heller. PS! Snakker om elektrisk kabel ja
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 Jeg vet at du ikke kan slå ned setene i den, så jeg mener å huske at det er ganske solid skille bortsett fra skiluka.
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 11. februar 2013 Skrevet 11. februar 2013 Jeg vet at du ikke kan slå ned setene i den, så jeg mener å huske at det er ganske solid skille bortsett fra skiluka. Skiluka tenker du på den på midterste setet bake? Den luka bak til bagasjerommet. Problemet med den er at da får du kablene rett i rygge og det er ingen mulighet for å ta de frem uten å bruke et sete. Det ser litt jalla ut.
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 12. februar 2013 Skrevet 12. februar 2013 Jepp gjør det. Eneste plassen jeg vet om dog. Du kan jo bore et lite hull i hatthylla, så legger du kablene langs sete/dør-karmen
Rolf_X Skrevet 12. februar 2013 Skrevet 12. februar 2013 Noen som vet noe om Peugeot (605 1994mod) og kabeltrekking? Hvordan i #¤%" skal jeg trekke kabel bak til bagasjerommet? Problemområdet er baksetene. Det er ingen vei gjennom, under eller på sidene! Må jeg ta av baksetene? Klarer ikke å bare ta av dørdekselet i dørken heller. PS! Snakker om elektrisk kabel ja Tror det beste svaret vil du få fra noen i Peugeot Sport Club... så ligg inn ett spørsmål på forumet der så får du nok det beste svaret http://www.peugeot-sport-club.no/ 1
karro12345 Skrevet 18. mai 2013 Skrevet 18. mai 2013 (endret) Hei! Trenger virkelig hjelp! Kjørte med en volkswagen caravelle igår og traff et svært hull. Nå er rattet veldig hardt å vri på, og mekanikeren sier at reima har falt av. Med tanke på at det er en gammel russebil fra 1995(tror jeg), og vi er fattige, så lurer jeg på hvor mye reperasjonen kommer ca på? Han mekanikeren ville ikke si pris, så jeg har en mistanke at det kan bli dyrt... Noen av dere som vet pris på reperasjon av noe sånt? Haster å få vite det. På skademeldingen står det: "ServoRem2, lader ikke, ikke servo" Batterilampen har lyst det siste døgnet. Endret 18. mai 2013 av karro12345
Renaulte clio Skrevet 18. oktober 2013 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg har nylig kjøp meg en Renalte Clio 1998 model... Det tok ikke langetiden etter kjøpet at bilens batteri slokna, da prøvde vi og lade batteriet, men samme utfall etter ca. en time med kjøring... Så vi tenkte at det var Dynamoen som ikke lader batteriet. Dagen etter byttet vi Dynamoen, og ladet batteriet, men samme utfall Det første som slår seg ut er radioen, så funket bilen litt, helt til den stopper. Har dere noen forslag til hva det kan være?
Snylter Skrevet 18. oktober 2013 Skrevet 18. oktober 2013 Her må dere til med målinger, å bytte deler på måfå har ingenting for seg. Ladespenning må måles, batteriets tilstand må sjekkes. Dersom dette er i orden er det strømforbruket som må sjekkes opp.
Renaulte clio Skrevet 18. oktober 2013 Skrevet 18. oktober 2013 Her må dere til med målinger, å bytte deler på måfå har ingenting for seg. Ladespenning må måles, batteriets tilstand må sjekkes. Dersom dette er i orden er det strømforbruket som må sjekkes opp. Takk skal sende den innom verksted for at de kan lokalisere feilen, håper på en billig fix
piccolo Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Vet ikke hvorfor, men akkurat i dag får jeg ikke låst opp døren til bilen min! Det er sentrallås av den gamle sorten uten knapp. Jeg får rett og slett ikke nøkkelen inn og vridd om på førersiden! Hva gjør jeg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå