Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

F.A.Q - Bil og dens tekniske duppeditter


Dan Stamnes

Anbefalte innlegg

nå er det på tide for de fleste og sette på sommerfelgene sine, og da har jeg noen råd på veien!

 

 

1, sørg for å ha dekk/felger i god stand (gode dekk, og rette felger)

2, sørg for at boltene er riktige, (de er forskjellige fra felg til felg ofte)

3, se om du har sentreringsringer i felgene (dette for å unngå "hopping")

4, smør inn boltene i olje, slik at de ikke setter seg helt fast igjennom sommeren

5, Sett på felgene

6, etterstram bolter (alu felger) etter noen mil med kjøring! bare for å være på den sikre siden

 

 

 

HUSK og alltid dra igjen boltene i kors.

 

Håper dette ga "litt" hjelp til dere som er usikre, rettelser osv kan sendes meg på PM

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Go kveld, har en kompis som påstår at den femte sylinderen i motoren min er litt mindre enn de andre.

Noen som kan bekrefte/avkrefte at dette er bullshit? Synes dette høres HELT på trynet ut, med tanke på f.eks balanse.

Er snakk om en Audi 2.3 rekkefemmer.

Baare tull og tøv. Det er 461 kubikkcentimeter per sylinder. Gang med 5, og du har 2305 kubikk, ergo 2,3.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+45613274

Noen som vet noe om Peugeot (605 1994mod) og kabeltrekking?

 

Hvordan i #¤%" skal jeg trekke kabel bak til bagasjerommet? Problemområdet er baksetene. Det er ingen vei gjennom, under eller på sidene! Må jeg ta av baksetene? Klarer ikke å bare ta av dørdekselet i dørken heller.

 

PS! Snakker om elektrisk kabel ja :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+45613274

Jeg vet at du ikke kan slå ned setene i den, så jeg mener å huske at det er ganske solid skille bortsett fra skiluka.

 

Skiluka tenker du på den på midterste setet bake? Den luka bak til bagasjerommet.

 

Problemet med den er at da får du kablene rett i rygge og det er ingen mulighet for å ta de frem uten å bruke et sete. Det ser litt jalla ut.

Lenke til kommentar

Noen som vet noe om Peugeot (605 1994mod) og kabeltrekking?

 

Hvordan i #¤%" skal jeg trekke kabel bak til bagasjerommet? Problemområdet er baksetene. Det er ingen vei gjennom, under eller på sidene! Må jeg ta av baksetene? Klarer ikke å bare ta av dørdekselet i dørken heller.

 

PS! Snakker om elektrisk kabel ja :)

 

Tror det beste svaret vil du få fra noen i Peugeot Sport Club... så ligg inn ett spørsmål på forumet der så får du nok det beste svaret ;)

http://www.peugeot-sport-club.no/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei! Trenger virkelig hjelp!

 

Kjørte med en volkswagen caravelle igår og traff et svært hull. Nå er rattet veldig hardt å vri på, og mekanikeren sier at reima har falt av. Med tanke på at det er en gammel russebil fra 1995(tror jeg), og vi er fattige, så lurer jeg på hvor mye reperasjonen kommer ca på? Han mekanikeren ville ikke si pris, så jeg har en mistanke at det kan bli dyrt... Noen av dere som vet pris på reperasjon av noe sånt? Haster å få vite det.

På skademeldingen står det: "ServoRem2, lader ikke, ikke servo" Batterilampen har lyst det siste døgnet.

Endret av karro12345
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har nylig kjøp meg en Renalte Clio 1998 model... Det tok ikke langetiden etter kjøpet at bilens batteri slokna, da prøvde vi og lade batteriet, men samme utfall etter ca. en time med kjøring... Så vi tenkte at det var Dynamoen som ikke lader batteriet. Dagen etter byttet vi Dynamoen, og ladet batteriet, men samme utfall :(

Det første som slår seg ut er radioen, så funket bilen litt, helt til den stopper.

Har dere noen forslag til hva det kan være?

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...