Gå til innhold

Ta over en irc-kanal!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Dette hørest sikkert ganske tvilsomt ut, men jeg og noen venner hadde en irc-kanal som ble tatt over. Det kom en polakk inn og chatta. jaja, tenkte vi, hyggelig fyr... Så maste han om OP, for han skulle vise noe.. Uvitende som vi var DeOPa han alle oss andre, og har nå tatt kanalen.

 

Det er ingen aktivitet på den, så jeg regner med at det er satt en BOT der. Det er flere stykk inne på kanalen, mulig de er bots.

 

Så til spørsmålet: Går det ann å ta over kanalen igjen, og dette en bot på kanalen? pcen min er på 24/7, så den kan sikkert idle hele tiden.

 

Bryr meg ikke om det er skjittne triks, så lenge vi får tilbake kanalen. Om noen har noe som ikke skal snakkes om her, så er msn'en min [email protected]

 

Utrolig takknemmelig om noen har noen løsninger!

 

/Jonas Lindstrad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpe bot? ække det litt uøkonomisk når pc'n hans står på 24/7 a? :p da kan han jo bare laste ned en og ha den gående på pc'n sin! :yes:

men ontopic: det letteste er nok å floode han ut jah! Er så jævlig lenge siden jeg var på irc, men før kunne man i allefall få tak i ip'n til folk (ved å sette sammen tall fra 2 steder :p ) og får du tak i den, kan du sikkert floode han ut ganske kjapt! :)

jeg tar ikke annsvar for at internett-leverandøren din ikke liker at du flooder ut folk! :roll:

Lenke til kommentar
mener å huske at level 9 på try2hack.nl var å overta en IRC kanal. Så JA jeg tror det går. Men siden level 9 var den vanskeligste levelen, så tror jeg det er sinnsykt vanskelig. Lykke til.

Sinnsykt vanskelig kan det ikke være. Trådstarter har jo nettopp bevist det motsatte!! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Vil bare minne om at enkelte forslag her er ulovlige.

Når det gjelder noe så barnslig som takeover på IRC-kanaler er det ikke mange rasjonelle måter å løse det på, så jeg vil rett og slett bare anbefale dere å bytte til en annen kanal, og evt. bruke en bot for å styre den i fremtiden.

Agreed..

Så får den polakken sitte å plukke jordbær på den gamle kanalen.. :evil:

Lenke til kommentar
mener å huske at level 9 på try2hack.nl var å overta en IRC kanal. Så JA jeg tror det går. Men siden level 9 var den vanskeligste levelen, så tror jeg det er sinnsykt vanskelig. Lykke til.

neh, var bare at den eggdrop'en de hadde på kanalen var en gammel versjon med en godt kjent security flaw.

 

hvis folk har en godt oppdatert eggdrop, DA blir det verre :]

Lenke til kommentar

Må si meg enig i at å gi op til en kar som skal "vise dere noe" på en kanal man bryr seg om ikke var noe genistrek :D

 

Temmelig sikker på at polakken ikke har noen videre bruk for kanalen deres, men har den rett og slett fordi dere vil ha den tilbake. Så som folk har sagt over, lag ny, sett inn botter. Sannsynligvis vil han gå lei og drite i kanalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...