Gå til innhold

Koster det penger å spille WOW?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koster det penger å spille World of Warcraft? Må man betale opp mot 100,- i måneden I TILLEGG til at man betaler for spillet når man kjøper det? Hva er det for slags utsuging? Hvis dette er sant kommer jeg til å drite langt i det spillet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt vanlig for MMORPG-er, og ja, du må betale pr måned. Hvis du ikke har spilt et MMORPG tidligere, kan det helt sikkert være vanskelig å forstå. Poenget er at spillet er under stadig utvikling, innhold legges til, spillet justeres, og ikke minst, servere skal driftes, personer skal betales osv. Dette er en helt annen situasjon enn for de fleste andre spill, hvor servere kjøres av privatpersoner og spretter opp i begrensede tider av gangen.

Passer det deg ikke, så er nok ikke MMORPG noe for deg. Underholdningsverdien pleier å overstige månedskostnaden med god margin uansett. Det er også inkludert 1 månedes spilling i innkjøpet av spillet.

Skrevet

For ikke å snakke om den sinnsykt høye produksjonskostanden for et MMORPG. Det tar store team mange år å utvikle, og de rangerer nesten uten unntak øverst på listene over produksjonskostander for dataspill. Dette må jo tjenes inn ;)

Skrevet

Som alle sier så er det helt vanlig og betale for å spille pr måned.

Men spillet koster "bare" 350 kr, i motsetning til andre spill som vanligvis koster 600 kr. Da har du 3 måneders spilling for samme prisen.

Skrevet
Hva er det for slags utsuging? Hvis dette er sant kommer jeg til å drite langt i det spillet.

Håper du gjør det, siden den holdninga du kommer med der ikke hadde egnet seg i noe MMORPG.

Skrevet
en spillet koster "bare" 350 kr, i motsetning til andre spill som vanligvis koster 600 kr

har ikke noe spesielt imot månedsbetaling, men det argumentet var litt dårlig synes jeg. :p Et nytt pc-spill nå koster ikke mer enn 400 på de billigste plassene, ELKjøp f.eks.

Skrevet

100kr er ikke så mye heller. Bare tenk på alt annent du kjøper. (andre spill, røyk, ekstra snacks o.s.v.) En helt grei pris spør du meg. Blizzard må jo holde spillet i vedlikehold, servere, nye ting...du vet. :)

Skrevet

Halvårsabonnement koster ca 90 kr måneden, har jeg lest. Skal også sies at "kuponger" kan kjøpes på butikker, f eks: spiderman, ebgames... som kontantkort, slik at man slipper registrere pappas VISA... grei ordning.

Å betale for å spille MMORPG er helt OK.

Skrevet

Vel.. kursen til dollar er 6.2 og det koster 11 dollar i måneden med halvtårsabbonomang blir det:

6.2 * 11 = 68,2kr i måneden :)

Skrevet
Vel.. kursen til dollar er 6.2 og det koster 11 dollar i måneden med halvtårsabbonomang blir det:

Jepp, dollaren er veldig billige nå, så det er absolutt ingenting å klage over, men, som nevnt tidligere i denne tråden, har du en slik holdning er du heller ikke ønsket av mesteparten av spillerene ;)

Slike spill som dette koster evig mye penger å utvikle, holde kjørenes etc..

Det er snakk om 24/7/365 vakt for om noe skal skje av kritiske bugs, servere gå ned etc.. Om noe skjer av bugs blir det som regel fikset ganske raskt, og spillet er under stadig utvikling, man har også events som er laget av proffesjonelle GMs/IGMs/Seers osv..

Ikke en billig affære med andre ord:)

Skrevet

Tatt fra wow-europe.com

At launch the game will be available in two versions: standard and collector's edition. The suggested retail price for the standard box is 44.99€, and for the collector's edition is 69.99€. Both versions include a free one-month subscription to the game.
Skrevet

Snabben seff... jeg vet at sånne spill trenger oppsyn 24/7, og de legger hele tida ut addons som man som oftest ikke merker.. og patcher er det haugevis.. det er ikke som diablo 2 der de kunne la serverne stå i 2 måneder uten å bry seg..

Skrevet

Er helt enig med at, dette spillet må ha en måneds avgift, det er som med all sport. du må betale for å være med på det, og dette spillet blir nok som sport for mange..

Som i fotball du betaler avgift for å være med og for å bli bedre og for å ha det gøy..

Akkurat sånn er det med WOW..

Skrevet

Men så kommer vi ikke til å betale i dollar, men i Euro.

The month-to-month subscription plan will cost 12.99€ per month, the three-month plan will cost 11.99€ per month, and the six-month plan will cost 10.99€ per month. All of the announced European prices include VAT.

Hentet fra: http://www.blizzard.co.uk/

Skrevet
Koster det penger å spille World of Warcraft? Må man betale opp mot 100,- i måneden I TILLEGG til at man betaler for spillet når man kjøper det? Hva er det for slags utsuging? Hvis dette er sant kommer jeg til å drite langt i det spillet.

Hadde det ikke vært månedlig avgift, hadde jeg ihvertfall ikke spillt det... Da er det garantert å dø ut fort.

Skrevet
Merkelig tenkemåte. Som om èn ting kan erstatte en annen. Anyways, WoW blir verdt penga :yes:

Var ikke ment å være et eksempel på en erstatning. Viser bare at 100 kroner måneden ikke er noe å klage over når du likevel går på kino, leier en film, kjøper litt fast food også videre. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...