NetromH Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Jeg kjøpte nylig en BenQ 1620 DVD-brenner, og nå vil jeg selvfølgelig gjerne bruke den. Jeg har mange musikk-DVD'er (konserter, videoer osv.) og vil gjerne lage mine egne "Best of"-samlinger med egne menyer o.l., men vil også gjerne ha muligheten til å lage fullstendige sikkerhetskopier av favoritt-DVD'ene mine. Jeg trodde jeg kunne gjøre alt dette med programvaren som fulgte med brenneren (Sonic RecordNow, InterVideo WinCinema og InterVideo WinDVD Creator og BenQ QVideo), men det virker ikke slik. I hvert fall har jeg ikke funnet ut hvordan man gjør det. Så derfor: Er det noen som har tips til et bra program som 1) gjør det mulig å plukke et spor fra én DVD, et spor fra en annen osv., sette dem sammen til en "Best of"-samling og brenne dem på en ny DVD, og da helst med muligheten til å lage egne menyer, og 2) gjør det mulig å kopiere en DVD i sin helhet? Finnes det nedlastbare gratisprogrammer som kan gjøre dette? Eller må man betale? Hvilke programmer er best? På forhånd takk fra en fersking! MH
Sportive. Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 NeroVision Express er et greit program, ikke gratis, men kan laste ned demo (nero kan da lage menyer++. Backup kan du bruke dvd decypter eller DVD Shrink Hjelpeside : Her
Hårek Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Tror nok WinDVD Creator gjør det som trengs. Har selv brukt NeroVision Express og Pinnacle Studio, og det tar litt tid å komme i gang. Regn med at du må forsøke deg fram noen timer. Selv syntes jeg Pinnacle Studio var det mest intuitive.
NetromH Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Skrevet 11. desember 2004 Takk for svar! Så NeroVision Express kan altså rippe fra DVD'er? Når det gjelder WinDVD Creator, har jeg prøvd å finne ut om den kan det, men det virker ikke slik. MH
Hårek Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Nei, ripping er noe annet. Da bruker du DVD shrink, eller DVD-to-mpeg. Disse andre programmene forventer at du har videoen din som mpeg eller avi filer på disken.
NetromH Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Skrevet 11. desember 2004 Akkurat, det var det tenkte. Men finnes det ikke noe program som kan gjøre alt sammen? Plukke (rippe?) utdrag fra DVD'er, lagre dem på harddisken, gjøre det mulig å sette dem sammen til en "Best of"-samling (med f.eks. spor fra diverse konsert-DVD'er), gjerne med menyer, og brenne den? Trenger man virkelig forskjellige programmer til de forskjellige operasjone? MH
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå