Gå til innhold

Gaming pc bestilles snart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner forstatt ikke hvordan folk henger seg opp i det med lyd fra hdd.

Jeg har selv en WD 200gb og den bråker da ikke noe spesielt. Jeg er mer opptatt av ytelse fremfor lyd, det har nok noe med saken å gjøre. Uansett, mener det er veldig overdrevet det med støy osv fra WD harddisker

Lenke til kommentar
Jeg skjønner forstatt ikke hvordan folk henger seg opp i det med lyd fra hdd.

Jeg har selv en WD 200gb og den bråker da ikke noe spesielt. Jeg er mer opptatt av ytelse fremfor lyd, det har nok noe med saken å gjøre. Uansett, mener det er veldig overdrevet det med støy osv fra WD harddisker

Jeg har nettopp solgt min WD 80GB til fordel for en Samsung, og det er jeg glad jeg gjorde!

 

Ellers ser oppsettet herlig ut. Personlig ville jeg valgt et annet kabinett, men..

Lenke til kommentar
Jeg skjønner forstatt ikke hvordan folk henger seg opp i det med lyd fra hdd.

Jeg har selv en WD 200gb og den bråker da ikke noe spesielt. Jeg er mer opptatt av ytelse fremfor lyd, det har nok noe med saken å gjøre. Uansett, mener det er veldig overdrevet det med støy osv fra WD harddisker

Er ikke så viktig egentlig, kommer ann på eier. Har hatt noen WD-disker og har nå to Seagateer i min stasjonære, og jeg må si det er endel forskjell i lyd. Hatt litt småproblem med WDdisker, og ingen problemer så langt med Seagate.

 

Så er sikkert flisespikkeri hvis du ikke er så opptatt av støy, men en 160-200GB Seagate istedet hadde gjort oppsettet ditt nærmere perfeksjon :!:

Lenke til kommentar

Fint AMD64 oppsett, men jeg ville kanskje ventet på Nforce4.

 

WD er bra synes jeg, og LCD er absolutt å anbefale.

Bruker der selv, og synes det er mye mer behagelig enn CRT.

 

Har selv hatt 3 WD disker som aldri har streika, men Seagate disken min gjorde det :(

Endret av John Kåre
Lenke til kommentar

Takker får bra respons..:)

 

PC-en er ikke til meg, men til sønnen til en på jobb. Han er ikke så veldig avansert av seg, så opplegg med rivatuner osv. er ikke aktuelt. Han skal bare ha en pc som er lett å frakt med på lan osv. og som FUNGERER.. :)

 

Vurderte seagete disk, men WD er billigere, han er dessuten ute etter bra ytelse.

 

Blir ikke aktuelt med nForce 4, selv om jeg anbefalte han å vente. Men han skal spille endel i romjul, så pcen må være ferdig før julaftene..

 

Tror kanskje jeg bytter musa til en som er litt mindre, tror han bare er 12-14år gammel.

 

Bestiller oppsette veldig snart, tror dette blir bra jeg.. :yes:

Lenke til kommentar

Hvis han skulle ha varene med en gang burde du kanskje se etter et annet tastatur, siden det er ubekreftet dato på det. Kjipt og måtte vente på pakken, bare fordi tastaturet ikke er inne. Kan jo også ettersendes, men er det så viktig med akuratt dette tastaturet da?

Lenke til kommentar
Bare en siste ting, jeg ville nok valgt et 6800GT istedet for det x800pro kortet. Det har en ytelse som slår radeon kortet i de fleste tilfellene....  :thumbup:

Enig! 6800 GT er ganske mye bedre enn X800 Pro grunnet de ekstra 4 pipelines. Siden gutten ikke er så veldig teknisk av seg er vel flashing av X800 Pro vivo utelukket? Anbefaler deg å lese "Skjermkortguide: High-End"

 

Jeg vil anbefale en skjerm med DVI. Denne skjermen har 10ms. Jeg har forgjengeren (E431S som har 16ms) og er meget fornøyd. Jeg har ikke lagt merke til noe særlig ghosting, selv i skytespill.

 

iiyama 17" LCD E435S 10ms

 

eller en annen god skjerm

 

NEC 17" LCD MultiSync 1760NX 16ms

Endret av guezz
Lenke til kommentar

guezz: om du hadde sjekka prisen på skjermen jeg hadde valgt ville du forstått at en skjerm til 1000kr mere ikke er aktuelt... ;)

 

Arnulf Hitchler: Tja, kunne alltids kjøpt en kasse fra mp.no, men da stiger prisen et par 100lapper, budsjettet var egentlig max 12.000.-

 

Delene er bestilt :)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner forstatt ikke hvordan folk henger seg opp i det med lyd fra hdd.

Jeg har selv en WD 200gb og den bråker da ikke noe spesielt. Jeg er mer opptatt av ytelse fremfor lyd, det har nok noe med saken å gjøre. Uansett, mener det er veldig overdrevet det med støy osv fra WD harddisker

Jeg solgte WD disken min etter 14 dager pga. en høyfrekvent pipelyd jeg bare ikke klarte. Utrolig irriterende. Og når jeg først er klar over lyden, klarte jeg ikke å "stenge den ute". Ble bare mer or mer tydelig.

 

Foretrekker da litt lavere ytelse (Seagate) fremfor støy. Men det er jo bare meg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...