Gå til innhold

Tips om gode hovedkort til 939

Aberten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MSI K8N neo2 platinum:

Logget fra 16.05 til 17.46 ,kjørte HotCPU, 3Dmark 01, installerte et program, pakket 100 MB og idlet innimellom:

1,41-1,44 Volt med BIOS 1.3, altså en variasjon på 30 mV. Men det undervolter 70 mV.

hmmm....

VIA K8T800

Du bør slå av C&Q hvis du vil sjekke stabiliteten.

Skrevet

Sitter her med Asus A8V og er veldig fornøyd. Stabilt som fjell og bra ytelse. All ære til Asus for dette HKet.

Har en liten ting som er minus, og det er at det ikke er S-ATA-drivere i HK. Var litt plunder med installasjonen av disk, Seagate Barracuda 200GB. Helt nytt system og ingen drivere til disken, hverken med HK eller fra HD-produsent. Måtte installere Windows på en gammel IDE-disk for å få maskinen opp og gå.

Ikke så lett å få tak i drivere når det går deler fra den gamle maskinen til den nye, var dessuten i livets værste bakrus, så orka ikke ta kontakt med noen for å se om de kunne laste ned drivere for meg :D

Skrevet (endret)

Men .... Dette har man da vært oppmerksom på i lange tider. Og dette fenomenet er grunnen til masse blåskjemer og restart.... :D

Det er også grunnen til at man voltmodder.

Edit: Det er også en av grunnene til at CPU går altfor varm. Rundt om i de tusen clocke-hjem må man stille middelspenningen altfor høgt for å ungå ustablitet. Hvorfor tror man at billigkortprodusenten ABIT legger voltjustering opp under nesa på folk?

Endret av sveinsel
Skrevet

Jeg vil også advare mot Gigabyte K8NSNXP-939. Til tider ganske ustabilt, vil ikke klokke i dual-channel og jeg har lest utallige tråder om alle minnekompabilitesproblemene med dette kortet. Dessuten har det en masse irriterende småfeil.

Jeg kjøpte til slutt et MSI neo2 platinum og er iallefall fornøyd fortsatt (etter 3 dager:P)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...