Gå til innhold

Black Mesa : Source


  

96 stemmer

  1. 1. Hadde du spilt det originale Half-Life 1 før du prøvde Black Mesa?

    • Ja
      91
    • Nei
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvlært er best mener jeg. Aldri helt likt tutorials, bruker dem mer som referanse når jeg lager komplekse strukturer fremfor å følge dem slavisk.

 

Lærte meg Hammer til HL1 selv så Source var mye lettere, faktisk direkte kjempemorsomt. Takk gud for dev textures sier jeg bare.

 

Anyway.

 

BM:S ser meget bra ut, gleder meg til å få hendene på dette moddet når det kommer. Får bare håpe at de kjører god optimalisering på det før de slipper det, vil nødig at polycounten skal skyte i være her og der og føre til enorme resurssluker.

Lenke til kommentar

Vrengtpolvott, om du ikke leser tutorials kan mye gå galt. En ting er å lage maps, men de må også være optimaliserte. Jeg lærte meg hammer av meg selv, men når mapsa ble større og mer komplekse, kunne jeg ikke unngå å måtte sette meg inn i en mengder av tutorials for å få mapsa til å kjøre glatt.

 

Tilslutt leste jeg flere og flere tutorials og så at arbeidet mitt ble mye bedre etterhvert. Kunne aldri ha klart å sette meg inn i alt det alene.

 

<3 tutorials. Lykke til med moden deres, gleder meg :)

Lenke til kommentar
Vrengtpolvott, om du ikke leser tutorials kan mye gå galt. En ting er å lage maps, men de må også være optimaliserte. Jeg lærte meg hammer av meg selv, men når mapsa ble større og mer komplekse, kunne jeg ikke unngå å måtte sette meg inn i en mengder av tutorials for å få mapsa til å kjøre glatt.

 

Tilslutt leste jeg flere og flere tutorials og så at arbeidet mitt ble mye bedre etterhvert. Kunne aldri ha klart å sette meg inn i alt det alene.

 

<3 tutorials. Lykke til med moden deres, gleder meg :)

9221494[/snapback]

 

Har lært meg alt uten tutorials, og optimalisering er en lek når man kan det. Trenger ikke tutorials for å lære sånt hvis man er interesert i det.

Lenke til kommentar
Har lært meg alt uten tutorials, og optimalisering er en lek når man kan det. Trenger ikke tutorials for å lære sånt hvis man er interesert i det.

9221849[/snapback]

Er sant det. Er en interessert nok lærer en somregel fint uten tutorials. Er ihvertfall slik for meg og alle de programmene jeg har lært meg. :)

 

Det viktigste er å leke seg med programmene og ikke se på det som slitsomt arbeid.

 

Men nå har jeg ikke noe særlig god erfaring med 3D arbeid bortsett fra google sketchup :p Så kanhende en trenger litt ekstra hjelp på de mer avanserte programmene. Og hva min erfaring er når det kommer til spillmodding er det bare via diverse 2D applikasjoner. Ikke 3D.

 

But I have seen a change of wind resently, who knows, maybe I was born to do 3D ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...