Gå til innhold

Kan man reise overalt i wow?


Anbefalte innlegg

De har sikkert ikke spilt annet enn PvP da. For min del heller jeg mot PvP, men PvE er da langt ifra kjedelig fordi, det er jo samme spillet det er snakk om uansett. Noenganger kan PvE være å foretrekke også faktisk, da man har nesten fritt spillerom til å utforske den fantastiske verdenen.

Okey.... jeg er nybegynner i WoW, så..... Hva er forsjellen på pvp og pve og eventuelt andre greier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De har sikkert ikke spilt annet enn PvP da. For min del heller jeg mot PvP, men PvE er da langt ifra kjedelig fordi, det er jo samme spillet det er snakk om uansett. Noenganger kan PvE være å foretrekke også faktisk, da man har nesten fritt spillerom til å utforske den fantastiske verdenen.

Ja, nettopp. Jeg sier ikke at PvE er det eneste riktige, men det provoserer når folk som tydeligvis ikke vet hvordan det er å spille på PvE-servere forteller andre "uvitende" at PvE er skrekkelig kjedelig, og at det bare er PvP som gjelder. De ulike serverne egner seg best for ulike folk, det er bare ikke helt bra når veldig mange går rundt med et feilaktig bilde av hvordan serverne fungerer. Jeg tror fort en del kan finne ut litt for sent at de er på "feil server" om de får feil inntrykk av dem nå.

Lenke til kommentar
Okey.... jeg er nybegynner i WoW, så..... Hva er forsjellen på pvp og pve og eventuelt andre greier?

Den viktigste forskjellen ligger i hvordan livet i de "omstridte områdene" arter seg. Dette er områder du vil bringe mye av din tid i etter lvl 20.

 

På PvP-servere er det her fritt frem for horde å angripe alliance, og motsatt. På PvE-serveren kan man kun angripe de som har blitt "PvP-flagget". Det vil si at hvis du ikke har lyst til å spille PvP kan du unngå å bli merket som PvP-spiller ved å ikke gjøre enkelte ting. Hvis du angriper fiendens NPC-er, angriper en fiende (som er PvP-flagget), eller hjelper en fra din fraksjon som er i PvP blir også du PvP-flagget, og kan angripes.

 

Med andre ord: På PvP-servere er det tvungen PvP hele tiden i de omstridte områdene, mens det på PvE-serverne er valgfri PvP. Valgfri PvP gjør det selvsagt enklere for deg å gjøre alle oppdragene som er i slike soner.

 

Det er også en viss forskjell i sonene som tilhører de to sidene. På PvP-serveren kan du angripe enhver fiende som er i din sone, men han kan ikke angripe deg før du angriper ham. Det er med andre ord de som eier sonen som må starte PvP her. Nybegynnersonene er typiske slike soner. På PvE-servere fungerer det på samme sett som i de omstridte sonene her. Ingen kan angripe noen med mindre de er PvP-flagget. I slike soner noen eier vil det imidlertid være en del NPC-vakter, og de vil angripe fienden. Om de forsvarer seg mot disse vaktene blir de PvP-flagget, så det ender fort opp med at man er PvP-flagget her også på PvE-servere.

 

Noe annet mange trekker frem i denne diskusjonen er "raids" av fiendens byer. Her er det imidlertid ingen vesentlig forskjell mellom de to servertypene (selv om mange liker å tro det). Angriperne angriper en by i fiendens område. På PvP kan de ikke angripe noen før de blir angrepet selv (de som forsvarer kan med andre ord velge å ikke forsvare), og akkurat det samme gjelder PvE-servere. Noen byer ligger imidlertid i omstridte områder, der vil også de som ikke ønsker å sloss kunne bli drept på PvP-server, mens de er trygge på PvE-server.

 

Jeg velger å spille på PvE-server, da jeg er veldig glad i å gjøre quests sammen med andre. Dette blir vesentlig vanskeligere på en PvP-server, da man hele tiden kan bli angrepet av fienden. Blizzard har heller ikke lagd noe "æresystem" enda, slik at du godt kan bli drept av noen som er 20 levler høyere enn deg. Et æresystem skal imidlertid komme.

 

Begge servertyper skal få implementert egne PvP-områder hvor de to sidene kan sloss om en del nøkkelpunkter og mulighet til å gjøre quests i disse områdene.

Lenke til kommentar
Hva er zeppelin?

Zeppelin = Horde's svar på båter.

 

For å kunne fly med Hippogryph (og andre varianter), må du først finne gryphon-master's. Når du har pratet med dem, er det mulig å fly til og fra det stedet de befinner seg.

Hippogryph's er (så vidt jeg har opplevd) kun gratis på den første ruten du finner.

For en low-lvl char er det faktisk ganske dyrt å bruke dem (kostet nesten 7S fra Ashenvale til Darkshore f.eks).

 

Tram'en mellom Stormwind og Ironforge er gratis.

 

For å komme seg fra Kalimdor til Eastern Lands er du nødt å bruke båt.

Lenke til kommentar
Hva er zeppelin?

Zeppelin = Horde's svar på båter.

 

For å kunne fly med Hippogryph (og andre varianter), må du først finne gryphon-master's. Når du har pratet med dem, er det mulig å fly til og fra det stedet de befinner seg.

Hippogryph's er (så vidt jeg har opplevd) kun gratis på den første ruten du finner.

For en low-lvl char er det faktisk ganske dyrt å bruke dem (kostet nesten 7S fra Ashenvale til Darkshore f.eks).

 

Tram'en mellom Stormwind og Ironforge er gratis.

 

For å komme seg fra Kalimdor til Eastern Lands er du nødt å bruke båt.

Jeg tror det varierer med pris for jeg betalte bare 3s for den ruten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...