blackbrrd Skrevet 2. desember 2004 Skrevet 2. desember 2004 En liten kommentar ang. priser... hvis pci-e versjonene av 6800gt ligger på samme prisnivå som agp versjonene vil et sli-oppsett ligge på ca 6000kr. Vesentlig bedre ytelse enn et x800xt pe kort i høyere oppløsninger. Bedre enn 6800 ultra til 4500 eller hva det nå kommer på også. Lykke til med kjøpet, ser ut til at du har fått svar på spørsmålet ditt.
Carnifex Skrevet 2. desember 2004 Skrevet 2. desember 2004 Julerush. Gå for 6800GT eller ultra, mykje betre kort. ok, du hakke mye peiling! tverdt i mot!!!! x800xt pe er bedre enn både 6800gt og ultra!!!! så ikke finn på ting på forumet!!! kan være noen tar deg seriøst!!! Snakker om å bli tatt seriøst Les Retningslinjene selv du ... x800xt pe er kanskje hakket bedre enn 6800 ultra i noen spill, men det er jo også så og si umulig å oppdrive. Selv om jeg har likt ati lenge begynner det å irritere meg at de liksom skal ha det raskeste kortet men det er ikke alment tilgjengelig.
hkg Skrevet 2. desember 2004 Skrevet 2. desember 2004 Og så legger vi nvidia vs ati diskusjonen død. Han spurte om noen kunne vise ham en nettside med xt pe'er inne, la oss holde oss til det.
MistaPi Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 x800xt pe er kanskje hakket bedre enn 6800 ultra i noen spill, men det er jo også så og si umulig å oppdrive. Selv om jeg har likt ati lenge begynner det å irritere meg at de liksom skal ha det raskeste kortet men det er ikke alment tilgjengelig. Nå er det ikke akkurat en overflod av GF6800Ultra kort heller. Ifølge statestikken til Steam er det flere som har X800XT PE kort enn 6800Ultra.
Deadringer Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 (endret) eneste ultra slår x800xt pe i er vell doom3.. og ikke noe annet?men du med mpx tilbudene.. de koster liksom 4700 kr da.. får jo sapphire sinn for 3900.. xt pe ligger jo på sånn ca 3900-4400.. 4700 blir litt drøyt jepp riktig! til de som klagde på posten min over: x800xt pe og 6800ultra/gt har like mange pipes like mye minne osv men x800xt pe er høyere klokket!!! altså yter dette bedre enn både 6800ultra og gt(i teorien, ikke spill som doom 3 osv) så å komme med en påståand om at gt og ultra er bedre enn x800xt pe er like tåpli som å si at fx5700le er bedre enn 9800pro!!!! edit: ikke at det er så stor forskjell fra ultra til xt pe da! Endret 3. desember 2004 av headcleaver
MistaPi Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 til de som klagde på posten min over:x800xt pe og 6800ultra/gt har like mange pipes like mye minne osv men x800xt pe er høyere klokket!!! altså yter dette bedre enn både 6800ulrta og gt(i teorien, ikke spill som doom 3 osv) så å komme med en påståand om at gt og ultra er bedre enn x800xt pe er like tåpli som å si at fx5700le er bedre enn 9800pro!!!! edit: ikke at det er så stor forjell fra ultra til xt pe da! NV4x og R42x er to forskjellige arkitekturer og kan ikke direkte bli sammenlignet på grunnlag av klokke hastigheten. Det er ikke bare antall pixel pipelines som er viktig, men også funksjonaliteten til disse. Samme gjelder med minnebåndbredde og hvor effektivt dette er brukt. Clock for clock gjør nok NV40 mer arbeid enn R42x. Men X800XT PE har et fillrate overtak som gjenspeiler seg ofte i høye oppløsninger med AA og AF.
Dux ducis Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Folk som tror man kan si hva som er best ut ifra hvor mye ram og hvor høyt klokket det er burde holde munn.
Inspekta Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Mye bastante og feilaktige opplysninger her
frode20 Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 (endret) for det første så er det sånn tinga er i dag , nvidia er bra på noen steder ,mens ati er bedre på flere steder , enkelt og greit er det så mye å krangle om da. selv kjører jeg ati og uten et problem 1 se på denne linken https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=12027 2 se på denne linken https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=12041 edit:det jeg viser her er meninger fra 2 brukere om x800 xt pe det viser også alle kort har fordeler like mye som ikke fordeler sånn det burde være nok for alle dette her Endret 3. desember 2004 av frode20
vammaveien Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Ser at du er etter kort x800 xt pe kort. Kan si at jeg tittet litt hos netshop og de har ett stk powercolor igjen. Så det er bare å bestille det:)
Lord_Linus Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Det ligger ihvertfall et xt pe kort ute på bruktmarkedet hvis det er intressant. Har selv lenge lurt på om jeg skulle kjøpe et ati kort eller nvidia kort, menfalt på nvidia pga SLi, men hvis jeg skulle kjøpt meg et agp kort hadde valget falt på et xt pe kort.
Deadringer Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 jeg skjønner ikke hva folk klager på! at x800xt pe er et kraftigere kort enn 6800u og gt er da det samma! forsjellen fra 6880u til x800xt pe merker ikke en vanlig pc bruker! eneste jeg sier er at det er feil å påstå at 6800gt/u er bedre enn x800xt pe når det er feil!
Jankee Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Tråden er sterkt moderert. Alle innlegg som gjekk på retningslinjene pluss posten som utløyste denne OT.krangelen er blitt sletta. Moderator Jankee
Deadringer Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Tråden er sterkt moderert. Alle innlegg som gjekk på retningslinjene pluss posten som utløyste denne OT.krangelen er blitt sletta. kanskje like greit! beklager hvis posten jeg skreiv tildligere var så grusom som det virker som at noen av de på forumet syntes.
MatsN Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Skrevet 3. desember 2004 oioi mange svar.. jeg driter i hvem kort som er best av 6800u og x800xt pe for det veit jeg er x800xt pe .men er det merkbar forskjell på xt og xt pe.. for jeg så en test, der var xt pe et stykke bedre en xt asso.. da er det vel det da? men det har vell ikke mye å si på de kortene?
Carnifex Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 men er det merkbar forskjell på xt og xt pe.. for jeg så en test, der var xt pe et stykke bedre en xt asso.. da er det vel det da? Tja.. Det er jo forskjell, men siden det kun er snakk om litt klokkehastighet i forskjell er det jo bare å håpe at du får klokket et vanlig XT til XT PE og ha identisk ytelse for litt mindre penger Ytelsen blir uansett om du velger XT eller XT PE helt utrolig bra
Deadringer Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 er det jo bare å håpe at du får klokket et vanlig XT til XT PE og ha identisk ytelse for litt mindre penger Ytelsen blir uansett om du velger XT eller XT PE helt utrolig bra riktig! det er det jeg ville ha gjordt! du sparer 600,- på det! har sett de selger sapphire x800xt til 3700,- noe som er et kjempe bra kjøp!
Caliber Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 (endret) for det første så er det sånn tinga er i dag , nvidia er bra på noen steder ,mens ati er bedre på flere steder , enkelt og greit er det så mye å krangle om da. selv kjører jeg ati og uten et problem 1 se på denne linken https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=12027 2 se på denne linken https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=12041 edit:det jeg viser her er meninger fra 2 brukere om x800 xt pe det viser også alle kort har fordeler like mye som ikke fordeler sånn det burde være nok for alle dette her Den nederste erfaringen du linker til der er skrevet av undertegnede, og jeg står 100% fast på mitt inntrykk av kortet. Har prøvd å være så objektiv som mulig, og det mener jeg personlig jeg har lykkes i. At kortet har flere fordeler en ulemper er rett og slett et resultat av et godt kort (selv om noen jo veier tyngre enn andre). Endret 3. desember 2004 av Caliber
StigK Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 (endret) Jeg tenkte bare å slenge opp en benchmark jeg synes er interessant, pc perspective. Siden er ikke så veldig kjent, men den tester 2 ting jeg synes er viktig, og det er bfv og min fps. Som dere ser, så scorer 6800u og x800xt likt på avg fps i 1280*1024(uten AA eller AF). Men på min fps er det en helt annen sak, og alle vet at det er det som teller i kampens hete. For dere som spiller bfv er det en tanke å ta med seg stig Det eneste den testen fortalte meg, var at x800xt PE blir bedre og bedre til høyere oppløsning og mer eyecandy du slår på.. At kortet får endel fps-drop med 1024x768 oppløsning og 0aa/0af er vel uinteressant, da man ikke kjøper et slikt kort for å spille med dårlig grafikk At kortet bugger på lave oppløsninger har jeg og merket, men har du over 1280x1024 merker du det ikke. Jeg fortsetter å poste et par benchmark her i god tro om at det finnes andre enn singelplayer doom3 spillere her Og at x800xt "bugger" i lav oppløsning er ikke annet enn skandale, det skulle bare mangle at den klarte rimelig høy jevn fps når den pares sammen med en god cpu. Og for å svare på tiltale; Ja det finnes folk som kjøper seg dyre skjermkort for å spille uten aa og af, og lavere oppløsninger enn 1600*1200. Kanskje jeg appelerer til mer gamere i mine argumenter, men det begynner å bli ganske mange av de her også. Om de da får utnyttet skjermkortet sitt fullt ut er heller tvilsomt. Det blir som å eie en sportsbil, man kjører ikke max fart hele tiden da heller. Men det er alltid greit med litt krefter under panseret. Nå skal det sies at bfv er full av bugs, og er et dårlig sammenlignsgrunnlag, men ati burde virkelig få skikk på driverne sine. EDIT: Glemte å poste de benchmarkene jeg prata om. Se her, enda et eksempel på lave "min fps" verdier fra ati. Endret 3. desember 2004 av StigK
docf666 Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Sjekk disse artikkelne: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10932 (Tviler på at et vanlig X800Xt klarer disse setting(ene)) http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11322 (Hmm, skulle tro at to Nvidia kort i SLI modus skulle vært dobbelt så bra som et ATI kort. Men det er jo ikke 50% bedre engang og det med Nforce4 hovedkort) Diskuter den som vil, men SLI er uaktuelt for meg pr. idag Kanskje hvis ATI kommer en bedre løsning Og bare for å fyre opp mer, så er Intel skjermkort mest utbredt på markedet og ATI på andre plass Trenger jeg å si noe mer Med vennelig hilsen [WarRUs]AlucarD alias DocF666
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå