Gå til innhold

Liste over T5PC-aksjonærer


Anbefalte innlegg

Tror ikke mesteparten sitter og fryder seg over andres dumhet. "Forundring" er vel mer det riktige ordet. Vi leser jo stadig vekk om advarsler fra "lotteritilsynet" etc. om denne type virksomhet. Likevel velger folk å ignorere alt av fornuft og advarsler og invester likevel i slike selskaper. Greit nok at mange kanskje tar en kalkulert risk, men det virker som veldig mange faktisk hadde tro på feks. T5PC og overhodet ikke forventet at de kunne miste alt sammen!

Det er mye lurerier og gråsoneoperering blant disse selskapene. At selskaper opererer i gråsoner bør jo også være et varskorop for potensielle kunder?

Såvidt jeg har forstått er det en dårlig grense mellom feks. pyramidesalg og pyramidespill. I praksis kan man definere et pyramidespill som pyramidesalg dersom man bare dokumenter at det såkalte firmaet selger en eller annen form for vare. Pyramidespillet kan da nærmest forgå for fullt, men under det lovlige begrepet pyramidesalg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det blir vel som de som fortsatt lar seg lure av Nigeriasvindlerne ;)

For det første er jeg overrasket over hvor mange som går på limpinnen hver gang et kreativt pyramidespill som The 5 % com dukker opp..

Det som imidlertid overrasker meg mere er hvor mange som dukker opp i media med sine historier om hvor dumme de har vært, og tapt penger de ikke har hatt

råd til å tape.

Lenke til kommentar

De jeg kjente på listen over medlemmer fra min kommune var utelukkende folk i lavtlønnsyrker.

 

Jeg synes det er synd at de tradisjonelle "fattige" tjener så godt at de kan kaste bort penger på pyramider, automater og bingo. Det viser at det progressive skattesystemet forringer verdier som kunne ha godt til investeringer, ekte aksjer og grundervirksomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...