Gå til innhold

Battle for Middle Earth - Diskuter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-60584
Unit limit er noe idiotisk, jeg håper de enten fjerner det eller setter opp valg av maks units ved neste oppdatering.. ellers blir lan ofte kjedelig.

det er noen mods eller lignende som er ute å går som fjerner/setter høyere unit capen da, syns jeg så at noen prata om det på ME-MW forumet

sliter med å finne noe snakk om det... hjelp? :)

Lenke til kommentar

HVORDAN FÅ FLER FOLK I BATTLE FOR MIDDLE EARTH

Ja her kommer guidings ja ... på ekte norsk ... wohooo!

 

 

Step 1:

Download de vedlagte ini-filene jeg har lasta opp nederst her.

 

Step 2:

Unzip filene du akkurat lasta ned.

 

Step 3:

Når du har zippa ut har du en mappe som heter "ini". Den kopierer du og stikker til det stedet du installerte Battle for Middle Earth. Så putter du "ini"-mappa inne i "data"-mappa.

 

Step 4:

Åpne opp filen "gamedata.ini" inne i "ini-mappa" i en teksteditor. Notepad er fint.

 

Step 5:

Inne i "gamedata.ini" leter du etter det som står under her".

 

;;; CAMPAIGN BONUS CAPS

GoodCommandPointLimit = 300

EvilCommandPointLimit = 600

PowerLimit = 60

ResourceMultiplierLimit = 5.0

 

;;; INITIAL MAX RING LEVEL PLAYER CAN ACHIEVE

InitialMaxRingLevel = 60 ;2

 

;;; Resource Bonus Percentage ResourceBonusMultiplier = 10.0 ; 10% bonus per region conquered

 

;;; COMMAND POINTS FOR SOLO PLAY HUMAN (INCLUDING LIVING WORLD) ;;;

GoodCommandPoints = 100

EvilCommandPoints = 300

 

GoodCommandPointsBonus = 20 ; bonuses for every territory captures in living world

EvilCommandPointsBonus = 50

 

;;; COMMAND POINTS FOR SOLO PLAY AI ;;;

GoodCommandPointsAI = 200

EvilCommandPointsAI = 600

 

;;; COMMAND POINTS FOR MULTIPLAY ;;;

GoodCommandPointsMP2 = 200 ; 2 players

EvilCommandPointsMP2 = 400

 

GoodCommandPointsMP3 = 150 ; 3 players

EvilCommandPointsMP3 = 300

 

GoodCommandPointsMP4 = 150 ; 4 players

EvilCommandPointsMP4 = 300

 

GoodCommandPointsMP56 = 100 ; 5-6 players

EvilCommandPointsMP56 = 200

 

GoodCommandPointsMP78 = 80 ; 7-8 players

EvilCommandPointsMP78 = 160

 

Step 6:

Som du sikkert skjønner er dette command-points innstillingene. Du skjønner selv hva du skal gjøre for å forandre på det.

 

Step 7: *VIKTIG*

Nå som du har forandret til det du vil ha, så er det greit - MEN du kan ikke bruke det i spillet enda. Stikk tilbake til hovedfolderen i BFME-installen din. Default: C:\Program Files\EA Games\The Battle for Middle-earth . Se etter en fil som heter "INI.big". Velg filen, høyreklikk på den, og klipp den ut. Stikk til hvilke som helst annen mappe på maskina di og paste den der til senere bruk.

 

Den filen må nemlig fjernes for at alt annet skal virke. Ellers vil bare standard innstillingene slå inn. Det går heller ikke ann og bare rename INI.big, den må bort fra spill-folderen ... ellers funker det fææn itte.

 

Når du vil ha tilbake de gamle innstillingene putter du bare INI.big tilbake der du fant den i spill-mappa - så er alt som før.

 

Multiplayer Notis:

Hvis du vil spille online med dine nye innstillinger, så må du være sikker på at den du spiller mot har EKSAKT samme innstillinger som deg. Beste måten og forsikre seg om dette på er egentlig bare og sende din ini-fil til vedkommende. Det funker bare i avtalt spill, og ikke mot tilfeldige på nettet med andre ord.

 

For Avanserte Ubernerder (m.a.o alle her... hehe):

Du trenger ikke fjerne "INI.big" filen ihvis du adder "-preferLocalFiles" i Target-boxen i shortcut-linken for å launche BFME. Hvis du ikke skjønte dritten av det kan du bare la vær. Bare et alternativ for de som liker å knote.

 

Gudd løkk - have fun! :w00t:

My work here is done!

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
hei, hvordan får jeg ødelagt porten til Rohan \ Gondor ? jeg har ikke klart å finne ut hvordan man bygger Enter og har ikke klart å ødelegge den på annen måte. og fy satan så stor forskjell det var på easy og medium!

 

For det første er det ulike måter å ødelegge portene, avhengig av hvilken side du spiller.

 

Men siden du sikter til Entene, så går jeg utifra at det er Rohan sine offensive muligheter du lurer på. Her er jo nettopp de noe trege Entene svaret.

 

Disse kan "produseres" på to måter. For det første via en Entmoot som bygges utenfor slottet ditt, på en såkalt settlement. Tror det koster 5000 å få oppført en slik. For det andre kan du tilkalle Enter via Aftenstjernen, som en "superkraft". Men husk at ved denne siste muligheten vil Enten kun være tilgjengelig over en begrenset tidsperiode.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
hei, hvordan får jeg ødelagt porten til Rohan \ Gondor ? jeg har ikke klart å finne ut hvordan man bygger Enter og har ikke klart å ødelegge den på annen måte. og fy satan så stor forskjell det var på easy og medium!

 

For det første er det ulike måter å ødelegge portene, avhengig av hvilken side du spiller.

 

Men siden du sikter til Entene, så går jeg utifra at det er Rohan sine offensive muligheter du lurer på. Her er jo nettopp de noe trege Entene svaret.

 

Disse kan "produseres" på to måter. For det første via en Entmoot som bygges utenfor slottet ditt, på en såkalt settlement. Tror det koster 5000 å få oppført en slik. For det andre kan du tilkalle Enter via Aftenstjernen, som en "superkraft". Men husk at ved denne siste muligheten vil Enten kun være tilgjengelig over en begrenset tidsperiode.

 

Lykke til! :)

ok, takk :) men hva må jeg gjøre om jeg er Gondor da?

Lenke til kommentar
Til helga skal jeg og 2 kamerater ha LAN i Battle for middle earth.

 

Jeg liker Gondor best.. Noen som kan si meg noen gode tips og liknede så jeg kan få et lite overtak ?

Syns sanking av resursjer er veldig tregt på de godes side... :(

Når man er gondor er jo spillet skam enkelt, bare hold deg inne i festningen din til du har bygget opp en stor hær bestående av nesten bare ryttere, sett opp vakt tårn langs hele muren(med untak av 2-3 katapulter som kan være nyttige å ha) Når du har "reached you command limit" så angriper du med nesten hele hæren. Funker ikke det så tar det såpass lang tid for fienden å bryte seg i inn i basen din at du har fått tid til å bygge en ny hær :D

 

 

BTW, takk for guiden skymarshall nå kan jeg endelig utkjempe noen store slag her :w00t:

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Ossen har det seg at jeg får smekk av en vanskelig hær da, da? :p

Det du sier der er jo akkuratt det jeg gjør!

 

Ingen spessielle formasjoner som er praktiske, eller annet som er verdt å vite ? er det feks lurt å vente med pilskytere og heller bare satse på ryttere ?

 

Hvor bør jeg plasere ting å tang?

Jeg pleier ikke å gidden med å stresse å få tak i bueskyttere, tårnene funker mye bedre.

 

Det du kan gjøre i tillegg er å kjøpe den tingen som forsterker porten og muren, da er du sikret :)

Lenke til kommentar
Finnes det noen effektiv måte å ta ut de rambukkene til jarnagard?

 

De knuste meg forrige gang...

har funnet ut at piler hjelper spesielt bra, kanskje ikke vanlige bueskyttere men elven archers til rohan og gondor rangers til gondor (duh) fungerer ypperlig mot rambukkene, litt ild på dem skadder heller ikke, prøv også å sette dem i skirmish formasjon når de skal ta ut isengards rambukker, de har litt mindre armour da men mye mer i skade.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...