Gå til innhold

TEST: Arctic Cooling T1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh, jeg hadde jo en akkurat samme termodynamisk løsning for et år siden :tease:

 

Altså det med å putte psu under diskene. Var akkurat samme luftflyt der, bare at jeg brukte ne vifte nederst i sidedekslet istedenfor luftkanaler under.

Og grunne jeg gjorde det var ike at det var så bra, men fordi det var en temmelig liten kabinett der psuen havna rett oppå cpu-vifta...

 

Funka helt ok (bortsett fra at psuen bråkte noe mer på forsida). Men så skaffa jeg meg et grafikkort som var så stort at sammen med en harddisk delte det kabinettet i 2 :roll: . Og da var ikke atx kabelen min lang nok...

 

 

Men for all del dette her ser ut som et kjempefint kabinett for de som ikke har for mye dill inne i pcen (evt for de som har de fleste diskene i en separat filserver)...

Lenke til kommentar
Skulle vel ikke gå så veldig lang tid før kabinettet er fylt med møkk, når den henter kjøleluften i bunnen. Alternativt vill jo et filter tette seg ganske raskt.

Håpløst :dribble:

Du sier noe, regner med produsenten har tenkt på/testet ut dette.

Har uansett bestilt et eksemplar av T2, gir tilbakemelding ved juletider, når det er installert.

Lenke til kommentar
Sitter her og setter sammen T1 og et GIGABYTE K8NS Pro socket 754.. sliter litt med hvor kablene til front panel skal..... noen som har tid til å hjelpe meg v/ å se hva jeg gjør\riktig på cam? (msn) isåfall, add meg: [email protected]

 

ta det med ro, sitter ikke i tanga truse :p

I manualen til hovedkortet står alle tilkoblingene merket og forklart.

ja for alle kabinetter har merka kabelene sine likt som det hovedkortet har merka sine kontakter.. nooot..

 

uansett så har jeg ni lest manualen og kobla det som trengs til hovedkortet.. nå sliter jeg med å få skjermen til å reagere.. den er svart.. selv om LED'sa på maskina viser at hardisken jobber når man starter den.. skjermen er og forblir svart.. har åpna kabinettet og vifta på skjermkortet går rundt..

 

lurer på om det har noe å gjøre med at jeg ikke har formatert hardisken med Windows på.. etter at jeg bytta hovedkort mener jeg.. så.. vet ikke hva som er galt.. kanskje noen andre som vet?

Lenke til kommentar

Hehe, tipper du har gjort samme feilen som meg. Hovedkortet med Socket 754 og athlon 64 trenger ekstra strøm, så du må koble til den lille 4-pins pluggen fra strømforsyningen, I TILLEGG til 24-pins/20-pins-pluggen. Denne strømtilkoblingen burde du finne ikke så langt unna prosessor-sloten. Dette står beskrevet i monteringsanvisningen til hovedkortet, men da må du virkelig NILESE den for å se den (been there, done that). Hvis du ikke har denne spesielle kvadratiske firepins-pluggen, kan den bestilles fra f.eks. psdata (denne). Håper dette løser problemet. ;)

 

PS: Mener bestemt jeg har sett denne pluggen på bildene av T1.

Endret av BadMuffin
Lenke til kommentar
Hehe, tipper du har gjort samme feilen som meg. Hovedkortet med Socket 754 og athlon 64 trenger ekstra strøm, så du må koble til den lille 4-pins pluggen fra strømforsyningen, I TILLEGG til 24-pins/20-pins-pluggen. Denne strømtilkoblingen burde du finne ikke så langt unna prosessor-sloten. Dette står beskrevet i monteringsanvisningen til hovedkortet, men da må du virkelig NILESE den for å se den (been there, done that). Hvis du ikke har denne spesielle kvadratiske firepins-pluggen, kan den bestilles fra f.eks. psdata (denne). Håper dette løser problemet. ;)

 

PS: Mener bestemt jeg har sett denne pluggen på bildene av T1.

den er nok kobla til ja..

(det er den 4 pins kontakten som er i øverste venstre hjørne av HK...)

sammen med 20-pins kontakten..

 

soo.. it ain't that I think! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...