Gå til innhold

Hvordan lure kjerringa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Noen har vel et åpent forhold til sine økonomisk handlinger. Jeg vet iallefall at mine foreldre har oversikt over hverandres kontoer, uten at det har noe med overvåking å gjøre. Det handler for dem om oversikt og god økonomisk styring. Det er derfor de bor i Spania om høsten, mens jeg spiser gråstein i bergensregnet. Pluss at de er pensjonister, selvsagt...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde kjørt skuta på grunn på under en mnd om jeg hadde styrt økonomien så derfor har fruen styringa på alt av penger. Ergo må man være litt snill gutt så man samler opp goodwillpoints, hennes diller gagner jo resten av huset uansett så ;)

 

Men nå har jeg startet eget datafirma på si og har gitt beskjed om at det jeg tjener der skal jeg styre over. Så alt som er pluss i boka skal jeg splitte 60-40 så kan hun gjøre hva hun vil med sine og jeg med mine.

 

Håper det slår ann så vi kan få litt kosepenger her. Etter huskjøpet har det vært særs lite med slikt...

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest gjennom tråden på lenge, men jeg vil tro det har kommer forlag om å la fruen i huset få tilsvarende beløp til sine unyttige innkjøp, som vi bruker til våre nyttige.

Har man økonomi til det, så er det en god løsning som i alle fall min klarer å leve med - med et smil rundt munnen.

 

Men... Problemet blir stort/større når man tillater seg å "investere" i en motorsykkel i beløpsstørrelse som tilsier at man får servert "hold kjeft, du har fått/brukt dine 100.000" hver gang man må kjøpe nye lamper og annet dill (som man allerede har mange av).

 

Store beløp varer lenge i vår disfavør, så vokt dere for de beste/dyreste kameraene.

 

Husk - kvinner er "samlere"! :ermm:

Endret av Autodidact
Lenke til kommentar
Hvordan kan dere være så sikre på at det ikke er kjerringa som egentlig lurer dere? ;)

Duh :dontgetit: Den saken er ferdig behandlet. Vi vet alle sammen at hun har full kontroll. Problemet er bare at vi må diskutere "problemet" på denne måten, fordi vi er på et så lavt nivå i evolusjonen. Det blir mest synlig når vi opptrer i flokk, og prater om hvordan vi klarer/skal klare å overliste fruen.

 

+ skryte litt over hvor stor kontroll vi har i hjemmet (hørte jeg noen hviske alfahann?), hvor fett utstyr vi har (ofte inkludert hifi og kjøretøy) og alt annet som kan få oss til å fremstå som maskulin. Sett bort fra noen ærlige sjeler som åpent innrømmer tingenes tilstand.

 

Og nå er jeg også blant sistnevnte gruppe, enn så lenge :innocent:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Hun har vanligvis ingen aktiv rolle i dette, så oppsummeringsmessig må det nok bli til at vi lurer oss selv.

Det er det som er deres rolle, å psyke oss ut til vi lurer oss selv. Som den drevne og erfarne misantropen jeg er så har jeg innsett disse realitetene for lenge siden, og har lært meg å leve med fenomenet som en uunngåelig ingrediens i livet. Og når man ser litt stort på det så er det litt sjarmerende også. For Machiavelli kunne hatt mye å lære av kvinner når det gjelder hersketeknikk :!:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Haha, reaksjonen til mamma når jeg sa at jeg ville kjøpe kamera til 15K var priceless! :p Klarte faktisk å overtale henne litt. Jeg sa bare at det er bedre å bruke så mye penger på noe jeg kan ha så lenge, enn små ting som bare er waste, og at det tross alt er penger jeg selv har jobbet for. Pappa var faktisk enig med meg, men han sa at jeg burde vente til han skulle utenlands. Er skeptisk til det grunnet garamti plus at jeg skal kjøpe Olympus så den blitzen man får med frister ganske mye :p Da er det bare å fortsette å overtale :!:

Lenke til kommentar
Gjør som meg. Få henne gravid og si at du må ha skikkelig kamera til babybilder :D

 

Fikk iallefall økt budsjett fra 2000 til 4500.

 

Ho, Ho! Som tobarnspappa kan jeg bare fortelle deg at den måten å øke budskjettet på er den dyreste du kan tenke deg..... :hmm: Var det 6000 jeg betalte i måneden i barnehage....

Lenke til kommentar
Gjør som meg. Få henne gravid og si at du må ha skikkelig kamera til babybilder :D

 

Fikk iallefall økt budsjett fra 2000 til 4500.

 

Ho, Ho! Som tobarnspappa kan jeg bare fortelle deg at den måten å øke budskjettet på er den dyreste du kan tenke deg..... :hmm: Var det 6000 jeg betalte i måneden i barnehage....

 

 

Hehe... snakker om å pisse seg sjøl i buksa da... :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...