Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første 6mila fram til drikkestasjon ble det kjørt i et samla felt med en sykkelklubb + et par randoms som kjørte rulle på 20stk ellerno og det gikk fort. Langt ifra alle stoppa for å fylle drikke, mat og pisse så etter det ble meg og stefaren min syklende alene stort sett hele veien til mål. Tok jo inn folk hele veien som prøvde å henge på så det var ikke så mye hjelp å få der, helt til vi ble tatt igjen av en gruppe på 4 2mil før mål, da var det deilig å få hvilt seg litt.

Er jo det lengste jeg har sykla sammenhengende noengang så jeg bidro ikke i starten i det heletatt, i frykt for å gå på en smell, var igrunn ganske lurt tror jeg :p Ellers var det kjempemoro og latterlig slitsomt.

Lenke til kommentar

Bak pacecar igjennom lillestrøm trafikken, pulsen flatlina på 92% så jeg restarta klokka, men glemte å starte den igjen >_<

http://connect.garmin.com/activity/44674266

 

Kom på at jeg måtte starte klokka

http://connect.garmin.com/activity/44674274

 

Starta en ny treningsøkt da vi hadde sykla 5mil, slik at jeg kunne ha kontroll på hvor langt det var igjen.

http://connect.garmin.com/activity/44674289

Lenke til kommentar

Gikk opp på Ulriken i dag :) Det er altså det høyeste fjellet i Bergen, med sine 643 meter over havet. Det var usedvanlig bra vær i dag, selv for Bergen å være. Veldig deilig :)

 

Hadde tenkt å makse på senteret, men ble for dumt i slikt flott vær. Anbefaler alle å ta seg en tur når anledningen byr seg ;)

 

Tur er undervudert! Gikk opp et fjell hos meg med 20kg sekk her om dagen. Var vanvittig tungt, men god trening. Turen var på ca 5km. Målet er å gå opp med 40kg sekk.

Lenke til kommentar

Gikk 11 timar med 20 kgs sekk forrige helg.

 

Har ein tur på 3 timar som eg køyrar 3 gongar i veka no i sommarferien i staden for å trene beinstyrke på gymmen, byrja på 20 kg og legger på 1 kg for kvar tur.

 

Veldig viktig å ha god sekk og gode fjellstøvlar når du skal gå med oppakning på over 20kg.

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan på en måte straffe meg selv på om jeg ikke trener slik jeg har planlagt? Har tenkt lenge på dette, men ikke kommet fram til noen idéer. Det som er tingen er at jeg sluntrer unna trening mange ganger, gjerne som jeg også har planlagt. Derfor tenkte jeg å prøve ut å straffe meg selv om jeg ikke trener. Mener ikke å skjære meg opp eller noe sånt, men det skal være en straff som er tøff psykisk. Tenkte på at om jeg ikke fullførte en trening som planlagt uten god grunn kunne jeg f.eks bli nektet av meg selv å bruke iPoden den neste uken/dagene eller noe slikt. Noen som har noen gode tips eller som kanskje har gjort det samme tidligere? :)

Lenke til kommentar

Hvilken type sekk har dere og hvilken type vekt putter dere i sekken? Sandposer? Vektskiver? Grus/småstein? Bare diverse vannflasker/klær/utstyr?

 

Angående fjellstøvler har jeg tenkt å kjøpe noen militærstøvler av typen M-77.

 

http://www.intersport.no/Product/716215(BC_7)/bergans-trollhetta-95l/

 

Det er den sekken jeg har, angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den. Den sitter bra og har aldri fått noe vondt i ryggen av å bruke den på 3 dagers turer eller dagsturer.

 

Jeg har hele gyldendals legeleksion, vannflasker, et par permer, bocha kulene mine osv :p skrapa sammen det jeg hadde i huset.

 

M-77 har jeg tenkt på, siden jeg har vurdert utdannelse i forsvaret. Men jeg venter litt siden jeg har fjellstøvler som fungerer bra enda.

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan på en måte straffe meg selv på om jeg ikke trener slik jeg har planlagt? Har tenkt lenge på dette, men ikke kommet fram til noen idéer. Det som er tingen er at jeg sluntrer unna trening mange ganger, gjerne som jeg også har planlagt. Derfor tenkte jeg å prøve ut å straffe meg selv om jeg ikke trener. Mener ikke å skjære meg opp eller noe sånt, men det skal være en straff som er tøff psykisk. Tenkte på at om jeg ikke fullførte en trening som planlagt uten god grunn kunne jeg f.eks bli nektet av meg selv å bruke iPoden den neste uken/dagene eller noe slikt. Noen som har noen gode tips eller som kanskje har gjort det samme tidligere? :)

 

Du kan jo bestemme deg for å ta treninga omigjen viss du ikke fullfører den ordentlig. Det pleier jeg. Du kan jo også bestemme seg for at du MÅ dusje i kaldt vann viss du ikke fullfører treninga eller du ikke får drikke brus / godteri.

 

Wops, Sorry for dobbeltpost.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Hvilken type sekk har dere og hvilken type vekt putter dere i sekken? Sandposer? Vektskiver? Grus/småstein? Bare diverse vannflasker/klær/utstyr?

 

Angående fjellstøvler har jeg tenkt å kjøpe noen militærstøvler av typen M-77.

Norrøna Recon Pack (same som blir brukt av FJK), dersom du vil bevege deg over 30-40 kg oppakkning må du ha ein pakkramme sekk.

Fyller den med gamle skulebøker.

 

Brukar M77 sjølv, billige og solide, men merk deg at det tar ei stund å gå dei inn.

Lenke til kommentar

Var ikke billig den sekken nei :) Irriterer meg at det skal være så dyrt å trene. Ting som sekker, sko, pulsklokker og kcal-målere samt MAT koster jo skjorta.

 

Om jeg noen gang blir gammel og rik skal treningen gå som en lek.

 

Liker idéen med selvstraff for å skippe treningen, forresten. Noe jeg selv hadde hatt godt av. Men angående eksempelet med iPoden er det jo sikkert ikke mye som skal til før man bare bruker iPoden likevel. Krever nok litt viljestyrke for å gjennomføre en slik type straff. Viljestyrke man høyst sannsynligvis ikke har, ettersom man ikke kom seg på trening i utgangspunktet. Så blir vanskelig dette her.

 

HValder: Denne du har? 4800 kr :)

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...