Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg vet ikke helt hvem jeg skal stole på, men jeg velger å ta utgangspunkt i at særlig kaffe er vanndrivende. Jeg drikker alltid to store glass vann før jeg skal på skolen, og de dagene jeg rekker kaffe så merker jeg at jeg må på toalettet mye tidligere en de dagene jeg ikke drikker kaffe.

 

Her er det vel ny vs gammmel forskning det er snakk(tipper jeg) så da burde det nye være det som teller.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke helt hvem jeg skal stole på, men jeg velger å ta utgangspunkt i at særlig kaffe er vanndrivende. Jeg drikker alltid to store glass vann før jeg skal på skolen, og de dagene jeg rekker kaffe så merker jeg at jeg må på toalettet mye tidligere en de dagene jeg ikke drikker kaffe.

 

Her er det vel ny vs gasmmek forskning det er snakk(tipper jeg) så da burde det nye være det som teller.

Fordi en forskning er ny så betyr ikke det at det er den som er den riktige. Om noen måneder eller år så kommer det sikkert ut en annen forskiningrapport som motbeviser eller hevder noe annet. Man kan ikke følge allt som blir skrevet utelukkende etter datostemplingen på forskningsrapporten.

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Har det noe å si om man først bruker ett kreatinpulver, så bytte til et annet når det første er tomt? Eller bør man holde seg til det samme hele tiden?

 

Kreatin er kreatin! En boks med kreatin inneholder bare kreatin, uansett hvilken farge boksen har eller hvilket merke som står på utsiden. Med mindre du bytter til noen andre fancy produkter som inneholder noe annet i tillegg, men det inneholder fortsatt kreatin, så burde ikke ha noe å si.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Har det noe å si om man først bruker ett kreatinpulver, så bytte til et annet når det første er tomt? Eller bør man holde seg til det samme hele tiden?

 

Kreatin er kreatin! En boks med kreatin inneholder bare kreatin, uansett hvilken farge boksen har eller hvilket merke som står på utsiden. Med mindre du bytter til noen andre fancy produkter som inneholder noe annet i tillegg, men det inneholder fortsatt kreatin, så burde ikke ha noe å si.

 

Så den du har til 99 kroner gir like mye resultater som den magnus :) bruker? Forutsett at begge er bare kreatin, selvfølgelig. Har ikke sjekket innholdet.

Lenke til kommentar

[quote name=Magnus :)' date='27. april 2010 - 17:53' timestamp='1272383598' post='15571847]

Poteto potato. samme greie. Det står Ingredienser: Kreatin Monohydrat på min. Ser ingen grunn til å bytte frem og tilbake på merker.

Bytting av merker ville vært gunstig om det dyre ga bedre resultater enn det billige. Med tanke på at jeg bare har utgifter, og ikke inntekter :innocent: Men nå som det viser seg at den billige gir like gode resultater som den som er dyrere, kan jeg jo bare bruke det billige.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en litt for lang pause fra treningen, men begynte igjen i forrige uke. Driver generell styrketrening, samt noe løping. Målet er å bli sterkere og få noe tydeligere muskler. Trener ca. 3 ganger i uken, og prøver å holde kostholdet fornuftig: ingen søtsaker i ukene, hvis brussuget blir stort nøyer jeg meg med light. Erstatter noe småspising med nutrilett (er det bra egentlig?), hvis ikke tar jeg gjerne noen grovbrødskiver med f.eks makrell i tomat. Middag er som regel sunt det også.

 

Vil det lønne seg for meg å bruke f.eks kreatin, eller kanskje noe proteintilskudd? Vil det ha noen effekt på meg som trener kun 3 ganger i uken, og som ikke har noen spesifikke mål? Eller er det ment for de som trener mye, og driver "bygging" mer seriøst??

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Persa 90 idag i knebøy! Nærmer meg hundre nå!!! :D

Veldig bra :) Pass på at du har varmet skikkelig opp og forberedt kroppen ordentlig før du makser. Å løfte så mye som kroppen klarer på én repetisjon er utrolig stressende for kroppen og nervene har ikke godt av det. Forbered gjerne en del i forveien, altså om du kjører 5x5 til vanlig, begynn med 5x4 en trening, 5x3 neste, 5x2 osv istedenfor å gå rett fra 5x5 til 1rep max.

 

Martin:

Trener du bare for å trene? For å ha noe å gjøre på, for å holde deg "i form", for å ikke bli feit..? For å få muskler må du få i deg mer kcal enn det du bruker (slik at det blir et energioverskudd) og få i deg en viss mengde protein. Om du ikke klarer dette gjennom kosten kan tilskudd være noe for deg (f.eks. karbohydrat- eller proteinpulver). Dog virker det ikke som at du er nybegynner og ikke har noen klare mål for hva du vil, og da ser jeg ingen grunn til at du skal begynne med tilskudd.

 

Først og fremst ville jeg anbefalt deg å finne et treningsprogram, f.eks. nybegynnerprogrammet eller 5x5-programmet på www.myrevolution.no eller stronglifts 5x5-nybegynnerprogrammet på www.stronglifts.com. Dette bør du i starten følge slavisk, og så kan du etter hvert som du får mer erfaring tilpasse mer til din egen kropp og slikt. Spis godt, proteinrik mat er bra, prøv å få i deg tran, få noen til å se på teknikken din i øvelsene og pass på å få nok søvn. Når dette begynner å komme på plass kan du begynne å tenke på tilskudd, da spesielt i treningssammenheng. Lykke til :)

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...