Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Nøtterøy kommune har startet Friskliv Ung, fantastisk tiltak! Jeg håper det kommer til å suse avgårde. På forelesning i går fikk vi oppfordring om å søke som aktivitetskontakt, lurer på om jeg kanskje skal gjøre det.. hadde vært fint å få et bein innenfor Frisklivssentralen, om det passer med skolen :) .

 

http://www.notteroy.kommune.no/nyheter/nytt-tilbud-til-12-18-ar-friskliv-ung.aspx

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva anbefaler dere etter styrketrening, nøtter eller whey eller annet? Pleier å innta flere gram med macademianøtter som inneholder ca 8g protein per 100gram. Tror ikke jeg spiser 100g av de men.. I tillegg pleier jeg å lage sjokomelk til.

Det å ta seg en brødskive eller egg har jeg ikke så lyst til, så må være annet.

Lenke til kommentar

Kun karb? Det er jo ikke særlig mye karbohydrater i whey? 1.2g elns per porsjon på 30dl?

Er det samme om man spiser proteinholdig eller karboholdig mat etter trening?

 

Leste at så lenge man får i seg proteiner trenger man ikke karbohydrater, etter trening(?), i tillegg "dropp karbohydrater etter trening".

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hva anbefaler dere etter styrketrening, nøtter eller whey eller annet? Pleier å innta flere gram med macademianøtter som inneholder ca 8g protein per 100gram. Tror ikke jeg spiser 100g av de men.. I tillegg pleier jeg å lage sjokomelk til.

Det å ta seg en brødskive eller egg har jeg ikke så lyst til, så må være annet.

Har som regel et større måltid. Men en liter helmelk er ypperlig.
Lenke til kommentar

Bulk: sjokomelk, shake med karb og prottis, banan.

Selv en god middag innen en time etter fungerer utmerket.

 

Etter en deff-trening trenger man ikke no karb

 

whey er grei den, sikkert konsentrat, men med kun myse så burde man drikke litt melk ol resten av dagen.

Endret av War
Lenke til kommentar

Går det ikke fint an med sjokomelk og/eller whey protein (shake?) og banan dersom man trener deff også?

Jeg er interessert i en mellomting mellom bulk og deff, som også blir kalt recomposition har jeg hørt. Jeg er ikke interessert i å legge på meg masse uten å fjerne fett.

 

Kan jeg fint ta whey blandet med melk etter trening da? Går det også an å drikke dette før trening også? Er jo lite kalorier så blir vel ikke akkurat feitere.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Resultatmessig har det lite å si på deffen, kcal er kcal gjennom dagen.

Men mellomting = 0 resultater, enten har du underskudd, vedlikehold eller overskudd.

Du sikter på lett overskudd, da må man telle nøye ellers ender man opp med ingenting.

 

Sjokomelk i seg selv er jo rett bak protein og karbshake, hadde lett byttet de ut om jeg hadde tilgang på det.

Lenke til kommentar

Deff = kaloriunderskot. Underskot, nok protein og trening er det som er viktigast.

 

Er jo mye fett i nøtter og barer, så slik jeg har skjønt det så kan det være lurt å bytte ut det med protein i form av whey med melk? Men det er jo ikke så mye mat i, er det? Hvor mye metter det i forhold til sjokomelk?

Jeg vil jo ikke gå ned i muskelmasse heller.

Lenke til kommentar

Jeg sliter virkelig med fettfordelingen på kroppen. Jeg har sikkert ikke et gram med fett på armene og beina. Har veldig markerte kragebein og ribbein oppe. Men det er fremdeles 1-2 kg på magen jeg ikke blir kvitt. Det sies jo at man ikke kan punktslanke, men dette går meg på nervene.

Fettlagring er genetisk. Eneste du kan gjøre for å få det vekk er å ytterligere redusere fettprosenten din.
Lenke til kommentar

 

Jeg sliter virkelig med fettfordelingen på kroppen. Jeg har sikkert ikke et gram med fett på armene og beina. Har veldig markerte kragebein og ribbein oppe. Men det er fremdeles 1-2 kg på magen jeg ikke blir kvitt. Det sies jo at man ikke kan punktslanke, men dette går meg på nervene.

Fettlagring er genetisk. Eneste du kan gjøre for å få det vekk er å ytterligere redusere fettprosenten din.

I såfall ligger jeg tynt an.

 

Tog du an? :p

Lenke til kommentar

Lite blod i fettet, da hentes det mindre derifta og man får de stedene det sitter lengst igjen.

 

 

Deff = kaloriunderskot. Underskot, nok protein og trening er det som er viktigast.

 

Er jo mye fett i nøtter og barer, så slik jeg har skjønt det så kan det være lurt å bytte ut det med protein i form av whey med melk? Men det er jo ikke så mye mat i, er det? Hvor mye metter det i forhold til sjokomelk?

Jeg vil jo ikke gå ned i muskelmasse heller.

 

X kcal må du ha uansett mål, om det er bar etter trening eller noe annet spiller liten rolle.

 

Ned i vekt 21-28kcal pr kg fettfri kroppsvekt (kroppsvekt - 10 til15 kg for de fleste) og mellom 2-3g protein x fettfri kroppsvekt.

 

Bulk 1,7g protein pr kg fettfri kroppsvekt og 36-44kcal pr kg fettfri kroppsvekt.

Hva det består av spiller mindre rolle, det vil bare påvirke generell helse og energinivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...