Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Krever det ikke at man bør trene 3 ganger i uka?

Hvorfor det?, kan trene det programmet der en dag i uka og fortsatt ha noe framgang.

Ellers vil jeg opplyse om at det blir satt ny rm på gymmen imorra :)

Gikk på en slags shopping frenzy etter jobb idag for å forte meg ut av den katabole fasen og endte opp med å stappe i meg blant annet dette:

post-126307-0-24732200-1363904933_thumb.jpg

Bør ha greit trøkk imorra ja ;) skal filme om vi blir ferdig tidlig på jobb. (gidder ikke filme i ettermiddagsrushet.)

Edit:

Snip

Jeg ville egentlig anbefalt deg å fortsette med SL til du stagnerer for så og muligens starte med 5/3/1 eller lignende. Kan jo endre litt på støtteøvelsene om du er rastløs.

Endret av Primer4
Skrevet

Funker ganske bra, øker hele tiden :)

SL er genialt om du er fersk eller om du bare vil/kan trene 2 dager i uka.

Neh. Styrkeløftere har jo det 3-5 ganger i uken + støtte øvelser. Og det går fint.

*Ett sett mark, og 3 sett på resten...

Er et styrkefokusert program man kjører innimellom.

heeeeeeeeerp

Jeg er med på SL5x5, men den der er jo veldig modifisert, og har 3 sett av hver baseøvelse på A.

Skrevet

Jeg er med på SL5x5, men den der er jo veldig modifisert, og har 3 sett av hver baseøvelse på A.

Bortsett fra 3 set mark er det eksempelet av starting strength fra artikkelen her og forøvrig ikke så langt ifra ur-SL

bare med litt ekstra støtteøvelser.

Skrevet

Hvorfor det?, kan trene det programmet der en dag i uka og fortsatt ha noe framgang.

Ellers vil jeg opplyse om at det blir satt ny rm på gymmen imorra :)

Gikk på en slags shopping frenzy etter jobb idag for å forte meg ut av den katabole fasen og endte opp med å stappe i meg blant annet dette:

post-126307-0-24732200-1363904933_thumb.jpg

Bør ha greit trøkk imorra ja ;) skal filme om vi blir ferdig tidlig på jobb. (gidder ikke filme i ettermiddagsrushet.)

Edit:

Jeg ville egentlig anbefalt deg å fortsette med SL til du stagnerer for så og muligens starte med 5/3/1 eller lignende. Kan jo endre litt på støtteøvelsene om du er rastløs.

SPISTE DU HELE NUGATTIBOKSEN? RESPEKT!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Liker 1
Skrevet

Ikke vet jeg hvorfor, men det står i det flere hundre siders PDF filen jeg lastet ned fra han som gjorde metoden "populær".

Skrevet

Ikke vet jeg hvorfor, men det står i det flere hundre siders PDF filen jeg lastet ned fra han som gjorde metoden "populær".

Mener tilogmed mehdi sier man kan kjøre det 2 ganger i uka om man vil, ellers kan du jo lese litt av litteraturen til rippetoe selv (som mehdi bare copypaster fra) før du begynner kvervulere.

Skrevet

Er mark, bøy og benk på samme dag så ille? Kjører blant annet de øvelsene med minst tre sett per øvelse tre ganger i uka. Merker god fremgang, og sjeldent noe problem med sliten kropp, selv om jeg har trent boksing på dagene mellom styrkeøktene.

Skrevet

Ikke noe i veien for å gjøre alle øvelsene på samme dag. Men dersom du føler deg litt stiv kan du også gjøre 2/3, ev. variere dem i mellom.

Skrevet

13,5 km/h blir vel 8,5 MPH. Det er vel realistisk.

Hvor høy bør intensiteten av maksimal hjertefrekvens være når man løper langintervall?

Hvor høyt klarer du å ligge på et slikt "langintervall"?

Jeg ville latt antall og type andre økter i uken avgjøre hvor hardt du kjører på en langøkt / langintervall. Har du flere andre rolige langkjøringer så kan du mest sannsynlig kjøre maks på denne økten.

Hva legger du i "langintervall" forresten?

Skrevet

Har ikkje muligheit til trening under arbeidstid, men har heldigvis omtrent alltid tid til trening enten rett før eller rett etter arbeid, avhengig av syklus i vaktordninga.

Skrevet

Digg å være student, slipper å tenke på alt sånt. Kun 10 dager til deff, på tide å finne treningsprogram og måltidsplan ja.

• Liker 1
Skrevet

Digg å være student, slipper å tenke på alt sånt. Kun 10 dager til deff, på tide å finne treningsprogram og måltidsplan ja.

Enig. Enorm frihet til å planlegge rundt treningsøkter. Alltid ledige vekter og null kø når jeg trener.

Skrevet

Fortsetter med å spise 3000 på treningsdager og 2000 på hviledager sammen med 5/3/1. Hvis jeg går opp og morgenvekta tipper 100 så blir det deff, hvis ikke blir det bare kos i lang tid fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...