Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Nå er det snakk om gymlærer i videregående skolen, og de har faktisk en relativt lang høyere utdannelse i sitt fag. Noe jeg tør påstå at du ikke har, ettersom du kun er ett år eldre enn meg selv.

Men, er enig i at en gymlærer ikke er den du bør gå til hvis du skal trene litt mer seriøst enn gjennomsnittet.

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er godt mulig at du har rett, men jeg velger som sagt å tro på helsemyndighetene (samt ting jeg har hørt fra gymlærer og andre lærde).

5577340[/snapback]

Hahahaha, er det noen som er ute og kjører så er det gymlærere. Makan til inkompetente tullinger skal man lete lenge etter.

 

Det er selvsagt ikke rart at en styrkeløfter går ut imot doping da det er forbudt innenfor sporten hans. :shrug:

Lenke til kommentar
Nå er det snakk om gymlærer i videregående skolen, og de har faktisk en relativt lang høyere utdannelse i sitt fag. Noe jeg tør påstå at du ikke har, ettersom du kun er ett år eldre enn meg selv.

5577559[/snapback]

Innen ernæring og kroppsbygging tør jeg påstå at jeg vet mye mer enn den allminnelige gymlærer. pensumet i kroppsøvning er jo ikke akkurat stort :!:

 

Å har hatt flere kurs om kosthold og trening enn hotentottene innen skoleverket har.

Lenke til kommentar

Tror denne diskusjonen en temmelig dødfødt.

Men, den gymlæreren jeg var borti på videregående hadde en lang og relevant utdannelse. Og jeg stoler på henne framfor deg selv og LarsP uten å blunke.

Og forresten: Hvis ikke det å kalle gymlærere for inkompetente tullinger er å skyte seg selv i foten, så vet nå ikke jeg.

Det er vel det samme som at jeg skal kalle samtlige som går psykologi årsstudium i Trondheim for noen forbanna tullinger, fordi jeg har hørt av en kompis som tilfeldigvis går der at han har sett mye rart...

Lenke til kommentar
Tror denne diskusjonen en temmelig dødfødt.

Men, den gymlæreren jeg var borti på videregående hadde en lang og relevant utdannelse. Og jeg stoler på henne framfor deg selv og LarsP uten å blunke.

Og forresten: Hvis ikke det å kalle gymlærere for inkompetente tullinger er å skyte seg selv i foten, så vet nå ikke jeg.

5577635[/snapback]

Gymlærere er inkompetente tullinger når det kommer til kosthold og ernæring, 98% av dem hvertfall. I teorien kan de muligens godt når det kommer til trening, men som alle vet blir man ikke stor av det. Krever år med erfaring for å lære seg og trene skikkelig. Å rene fakta om anabole steroider finner du ikke i skolebøker.

 

Som du sier er diskusjonen dødfødt, du avfeier andre sine meninger som ingenting uansett.

Lenke til kommentar
Tror denne diskusjonen en temmelig dødfødt.

Men, den gymlæreren jeg var borti på videregående hadde en lang og relevant utdannelse. Og jeg stoler på henne framfor deg selv og LarsP uten å blunke.

Og forresten: Hvis ikke det å kalle gymlærere for inkompetente tullinger er å skyte seg selv i foten, så vet nå ikke jeg.

5577635[/snapback]

 

Som du sier er diskusjonen dødfødt, du avfeier andre sine meninger som ingenting uansett.

 

5577669[/snapback]

 

Langt derifra, jeg er bare kritisk :)

Ha en fortsatt fin dag.

 

Edit: Jeg er kritisk til helsemessige/treningsmessige tips jeg hører som strider med ting jeg har hørt fra andre lærde, særlig når det kommer fra folk uten særlig utdannelse. Nå når du har nevnt at du har tatt flere relevante kurs, så avfeier jeg ikke meningene dine sånn uten videre. Diskusjonen spora uansett av kurs grunnet diverse bombastiske utsagn fra begge hold.

 

Edit 2: Hyrlen, opplys meg gjerne om de såkalte milde anabole steroidene og forholdsreglene som bør følges.

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar
Forhåndsregler: Tren riktig, spis riktig, ikke drikk/ta dop, bruk nødvendige preparater for å ta vare på leveren, evt antiøstrogen om man bruker steroider som omdannes til østrogen.

 

 

Tar man ett av disse steroidene får man ikke bivirkninger om man gjør det riktig.

5582256[/snapback]

 

Du glemte deca som også er mildt å bruke.Deca er mildere enn winstrol, men fungerer veldig bra.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

No offence, men er det bare jeg som syntes denne tråden har gått litt langt når vi begynner å diskutere steroider med bare den minste negativitet. Greit nok at mange her inne vet mye om bra kosthold og trening og at steroider ikke er så farlig, men til slutt så er uansett ikke sterioder noe positivt for kroppen.

 

Mange her inne hadde sikkert klart å bruke det riktig, fint for dem, men er også en del ungdommer/barn som kommer inn hit og ikke har peiling. Ikke det at jeg sier at disse kommer til å begynne med steroider bare av at dere snakker "nøytralt" om det. Men tror faktisk ikke det er noe lurt å i det hele tatt diskutere dette her inne. Greit nok å komme med advarsler til yngre osv., men går litt langt når man begynner å slenge ut linker til milde preparater.

 

Må si at jeg i starten av diskusjonen om dette temaet følte at LarsP var den som hadde mest kunnskap om emnet, men må si at jeg nå syntes det her gått litt langt. Evt. kan man opprette en annen tråd for disse anabole steroidene. Her syntes jeg vi burde fokusere på kosthold og riktig trening, IKKE hvilke milde anabolde sterioder man kan bruke.

 

En siste ting før jeg gir meg, dette sier jeg av egen erfaring: Etter hvert som man har lært mer om det man driver med, i dette tilfellet styrketrening/kropsbygging, så føler man ofte at man vet hva man gjør, men man skal også huske på at man etter hvert blir mindre og mindre forsiktig og går helt bortifra de prinsippene man hadde angående "kroppsbygging" før man startet.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

La meg bare få understreke at jeg anbefaler ingen å begynne med anabole steroider eller andre prestasjonsfremmende midler som er forbudte i Norge. Ikke bare risikerer man en lang fengselsstraff, man risikerer også å ødelegge kroppen sin for all fremtid.

 

Jeg har aldri prøvd noen former for doping og uttaler meg kun på grunnlag av informasjon jeg har hentet fra pålitelige kilder på nettet, i bøker og venner av meg. Jeg vil nok for alltid være ren siden det er for meg det rette. Føler at jeg svikter meg selv om jeg tar noen ulovlige preparater. Dessuten har jeg et sinnsykt temperament som jeg tror kan bli farlig om jeg tar enkelte av de overnevnte preparatene.

 

:=)

Lenke til kommentar

Smak og behag, og man trenger vel ikke spise SÅ mye?

Selv foretrekker jeg mat fremfor pulver, men det kommer jo selvsagt an på hvilke mål man har med treningen. Blir dyrt med tilskudd også i lengden om man manisk skal ha i seg altfor mye rart (been there, done that).

 

Har du noen utregninger på kostnader mat/pulver mtp. protein? Bare lurer, ikke tenkt stort på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...